Silnik Volkswagen 2.5 V6 TDI 24V z rodziny EA330 o mocy 150KM pierwszy raz pojawił się w Audi A8 D2 w roku 1997 i miał zastosowanie w samochodach marki Audi i Volkswagen. Jednostka występowała w dwóch odmianach: AFB oraz AKN. To właśnie te odmiany z pierwszych lat produkcji cierpiały na bardzo poważne oraz kosztowne usterki. Silnik 2.5 TDI V6 nie zbiera pochlebnych recenzji wśród kierowców. Do najczęstszych grzechów tej jednostki wysokoprężnej należą przedwcześnie zużywające się wałki rozrządu (wymiana nawet 7000zł!), awarie pompy wtryskowej VP44 (od 2002 roku problem został rozwiązany).
Kolejnym poważnym problemem były awarie pompy olejowej. Kierowcy narzekają również na stosunkowo wysokie poziomy zużycia paliwa. Ponadto koszt naprawy wszelkich usterek jest bardzo wysoki. Zwłaszcza egzemplarze z pierwszych lat cieszą się fatalną opinią, w późniejszym okresie część problemów starano się wyeliminować jednak z różnym skutkiem. Pasmo nieszczęść zostało zakończone w 2003 roku, silniki wyprodukowane od tego momentu są godne polecenia i charakteryzują się dużo większą bezawaryjnością. Omawiając silnik 2.5 TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tys. złotych. Na plus trzeba zaliczyć dobrą dynamikę i przyzwoitą kulturę pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
- pompa wtryskowa VP44
Średnia (głosów: 5) | (9.3) |
Trwałość | 9.6/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 9.2/10 |