Silnik Volkswagen 2.5 V6 TDI 24V o mocy 163KM to odmiana jednostek z rodziny EA330 z oznaczeniami BFC/BCZ/BDG, która była stosowana od 2003 do 2006 roku. Jednostka spełniała dwie normy spalin, wersja BCZ Euro 3 a wersja BDG Euro 4. To właśnie ta odmiana jest uznawana za najbardziej trwałą i najmniej awaryjną. Koncern VW wyeliminował praktycznie wszystkie kosztowne usterki z wcześniejszych modeli. Przede wszystkim kierowcy nie muszą się obawiać problematycznej i bardzo kosztownej awarii rozrządu, w którym zużywały się wałki. Użytkownicy potwierdzają, że silnik jest w stanie bezproblemowo pokonać przebiegi ponad 500 tys. km bez poważnych awarii. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniego użytkowania – wymiany na czas filtrów oraz oleju. Pierwsze poważne usterki mogą zdarzać się przy przebiegu 300 tys.km – tyczy się to koła dwumasowego oraz turbosprężarki. Trzeba również pamiętać, że koszty ewentualnych usterek lub wymiany zużytych części są bardzo wysokie i nie każdy warsztat podejmę się ich naprawy. Omawiając silnik 2.5 TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tys. zł. Na plus trzeba zaliczyć dobrą dynamikę i przyzwoitą kulturę pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
- pompa wtryskowa VP44
Średnia (głosów: 3) | (7.6) |
Trwałość | 7.3/10 |
Utrzymanie | 5.7/10 |
Dynamika | 9.7/10 |