Silnik Volkswagen 2.5 V6 TDI 24V z rodziny EA330 o mocy 180KM to najmocniejsza odmiana z pośród wszystkich w tym silniku z oznaczeniami AKE/BAU/BDH, która była stosowana w latach 1999-2003. Niestety w tej odmianie nie udało się wyeliminować wszystkich problemów jakie miała wersja 150KM. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć przedwcześnie zużywające się wałki rozrządu (wymiana nawet 7000zł). Kolejną poważną usterką jest awaria pompy wtryskowej VP44. Dopiero po 2001 roku problemy częściowo zostały rozwiązane.
Awaryjność zdecydowanie się zmniejszyła ale dalej użytkownicy borykają się z poważnymi naprawami. Ponadto koszt naprawy wszelkich usterek jest bardzo wysoki i nie każdy warsztat podejmę się ich naprawy. Trzeba nadmienić że silnik występował również w dwóch odmianach spełniających normy spalin Euro 3/BAU oraz Euro 4/BDH. Właśnie te dwie odmiany są uważane za bezawaryjne w których zostały wyeliminowane problemy wersji wcześniejszych. Omawiając silnik 2.5 TDI V6 należy zwrócić na bardzo skomplikowany mechanizm rozrządu, koszt jego wymiany poza ASO to kwota około 3 tys. złotych. Na plus trzeba zaliczyć dobrą dynamikę i przyzwoitą kulturę pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
- pompa wtryskowa VP44
Średnia (głosów: 5) | (6.9) |
Trwałość | 6.2/10 |
Utrzymanie | 6.4/10 |
Dynamika | 8.2/10 |