Silnik Volkswagen 3.0 V6 BiTDI 24V z rodziny EA897 o mocy 313 lub 320KM z oznaczeniami CGQB/CVUA wszedł do produkcji w 2012 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi A6 i A7. Aby móc osiągnąć takie parametry w silniku zastosowano dwie turbosprężarki. Konstrukcja oparta na poprzednich wersjach silnika 3.0 TDI z bardziej zaawansowanym osprzętem. Jednostka 3.0 V6 TDI posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch.
Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały, jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków. Podstawową zmianą w porównaniu do silników 3.0 TDI z rodziny EA896 jest zastosowanie innego mechanizmu układu rozrządu. W starszych wersjach występowały 4 łańcuchy natomiast w nowszych tylko 2.
Nie oznacza to zmniejszenia kosztów wymiany rozrządu a jedynie wyeliminowanie problemów jakie miały miejsce poprzednich wersjach. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu, niestety koszty nie należą do niskich. Problematyczny może okazać się zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych DPF. Poza tym silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |