Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 BiTDI 24V 313KM-320KM EA897

20197
Silnik VW 3.0 V6 BiTDI 24V 313KM-320KM EA897

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 3.0 V6 BiTDI 24V z rodziny EA897 o mocy 313 lub 320KM z oznaczeniami CGQB/CVUA wszedł do produkcji w 2012 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi A6 i A7.  Aby móc osiągnąć takie parametry w silniku zastosowano dwie turbosprężarki. Konstrukcja oparta na poprzednich wersjach silnika 3.0 TDI z bardziej zaawansowanym osprzętem. Jednostka 3.0 V6 TDI posiada bezpośredni wtrysk paliwa realizowany za pomocą systemu Common Rail z piezoelektryczymi wtryskiwaczami Bosch.


Ich największą zaletą jest bardzo precyzyjnie dawkowanie paliwa, wprost proporcjonalne do obciążenia silnika. Po stronie minusów należy zapisać bardzo wysoką cenę oraz niezwykle trudną regenerację. Na szczęście układ wtryskowy jest dosyć trwały, jedynie duże przebiegi oraz złej jakości paliwo może wpłynąć na awarie wtrysków. Podstawową zmianą w porównaniu do silników 3.0 TDI z rodziny EA896 jest zastosowanie innego mechanizmu układu rozrządu. W starszych wersjach występowały 4 łańcuchy natomiast w nowszych tylko 2.


Nie oznacza to zmniejszenia kosztów wymiany rozrządu a jedynie wyeliminowanie problemów jakie miały miejsce poprzednich wersjach. Oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji oraz serwisu, niestety koszty nie należą do niskich. Problematyczny może okazać się zawór recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych DPF. Poza tym silnik chwalony jest za bardzo dobre osiągi wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • doskonała dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziomy spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu i części
  • awarie wtryskiwaczy/trudne w regeneracji
  • awarie filtra cząstek stałych DPF/jazda miejska

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: CGQB / CVUA
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: Olej 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00, wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

35%
12%
12%
6%
24%
12%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię