Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 163KM-204KM EA897evo

5109
Silnik VW 3.0 V6 TDI 24V 163KM-204KM EA897evo

Silniki VAG 2.7 / 3.0 / 4.0 / 4.2 TDI są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Volkswagen
  • Porsche

Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI o mocy 163 lub 204 KM to jedna z odmian rodziny silników EA897evo, wprowadzonych na rynek w 2014 roku, które zasilały modele VW Amarok. Silnik charakteryzuje się doskonałymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrą dynamiką. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna, spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.


Aby sprostać tym wymogom, w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie emisji CO2. Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia, która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jej zadaniem jest zminimalizowanie emisji spalin do minimum. Za to odpowiadają katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filtra cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenie emisji spalin NOx do 90%.



Oprócz ekologii, w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań. Należy zauważyć, że ta odmiana silnika jest całkowicie nowa i ma niewiele wspólnego z wcześniejszymi jednostkami. W silniku zastosowano zupełnie nową głowicę cylindrów, pierścienie oraz układ tłokowy o obniżonym tarciu, a także nowy układ chłodzenia. Ponadto, w silniku usprawniono turbosprężarkę, jak również cały układ smarowania wraz z pompą olejową. Wszystkie te zabiegi przyczyniły się do poprawy jakości pracy silnika, jego parametrów oraz obniżenia spalania o 13% w zależności od modelu.


Jednostka współpracuje z ośmiostopniową przekładnią tiptronic przy napędzie quattro, lub wersjach z napędem na przednie koła, skrzynią 6-biegową manualną oraz 7-biegowym automatem S-tronic.

Podsumowując, silnik 3.0 TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, która przekłada się na doskonałe osiągi przy niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

Wady

  • wysokie koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DDXA/DDXB/DDXC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Łańcuch
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: Castrol 5W30 VW 507,00, wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

20%
20%
20%
0%
20%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię