Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI o mocy 262 lub 272 KM to jedna z odmian rodziny silników EA897evo, wprowadzonych na rynek w 2014 roku, które zasilały samochody Audi, VW oraz Porsche. Silnik charakteryzuje się doskonałymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrą dynamiką. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna, spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6.
Aby sprostać tym wymogom, w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie emisji CO2. Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia, która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jej zadaniem jest zminimalizowanie emisji spalin do minimum. Za to odpowiadają katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filtra cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenie emisji spalin NOx do 90%.
Oprócz ekologii, w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań. Należy zauważyć, że ta odmiana silnika jest całkowicie nowa i ma niewiele wspólnego z wcześniejszymi jednostkami. W silniku zastosowano zupełnie nową głowicę cylindrów, pierścienie oraz układ tłokowy o obniżonym tarciu, a także nowy układ chłodzenia. Ponadto, w silniku usprawniono turbosprężarkę, jak również cały układ smarowania wraz z pompą olejową. Wszystkie te zabiegi przyczyniły się do poprawy jakości pracy silnika, jego parametrów oraz obniżenia spalania o 13% w zależności od modelu.
Jednostka współpracuje z ośmiostopniową przekładnią tiptronic przy napędzie quattro, lub wersjach z napędem na przednie koła, skrzynią 6-biegową manualną oraz 7-biegowym automatem S-tronic.
Podsumowując, silnik 3.0 TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, która przekłada się na doskonałe osiągi przy niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |