Silnik 3.0 V6 TDI o mocy 286KM z oznaczeniem EA897evo2 wszedł do produkcji w 2017 roku. Jest to kolejna odmiana sprawdzonej serii z oznaczeniem EA897evo. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było sprostać tym wymogom w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie Co2. Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI.
Jej zadaniem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filter cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%. Po za ekologią w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań. Silnik 3.0TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo wysoce zaawansowanej technologi która przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 4) | (7.5) |
Trwałość | 6.0/10 |
Utrzymanie | 7.8/10 |
Dynamika | 8.8/10 |