Volkswagen

Silnik VW 2.0 SDI 8V PD 75KM BDK

34716
Silnik VW 2.0 SDI 8V PD 75KM BDK

Silniki VAG D / TD / SDI VEP / SDI PD są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 SDI 8V PD o mocy 75KM z oznaczeniem BDK miał zastosowanie w samochodzie Volkswagen Golf V w latach 2003-2008. W jednostce wprowadzono system wtryskowy oparty na pompowtryskach a nie jak to miało miejsce w odmianie 1.9 SDI na pompie rozdzielczowej Bosch VP37. Na rynku znajdziemy jeszcze jedną odmianę tego silnika o mocy 70KM w VW Caddy . Dobra opinia o tym silniku wynika z trwałości i niezawodności, bezawaryjnie można było pokonać nawet pół miliona kilometrów.


Rezultat ten osiągnięto tworząc stosunkowo prostą konstrukcje. Poza tym silnik nie posiada skomplikowanego osprzętu tak jak to ma miejsce w nowoczesnych dieslach. To duży atut silnika – brak uciążliwego osprzętu pozwala pokonać bardzo duże przebiegi bez jakichkolwiek awarii. W silniku nie znajdziemy koła dwumasowego oraz turbosprężarki które są jedną z najbardziej awaryjnych i kosztownych części. Na minus trzeba zapisać bardzo słabą dynamikę oraz niską kulturę pracy, jednak nie osiągi a duża trwałość była zamysłem konstruktorów.


Z racji dużych przebiegów przytrafiają się awarie pompy wtryskowej czy drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ dostępność części zamiennych jest bardzo duża a serwis nie jest kosztowny oraz problematyczny. Podsumowując, silnik 2.0 SDI jest trwałą i mało awaryjną jednostką, również serwis oraz części nie są kosztowne co jest bardzo dużym atutem podczas użytkowania auta z tym silnikiem.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pompowtryskiwacze

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • duża dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: BDK
  • Turbosprężarka: Brak
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W40 norma 506.01, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersj
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 5.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

24%
12%
24%
6%
18%
18%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

23.10.2018 Damian
(8.3)
Opinia: Potwierdzam silnik nie do zarżnięcia obecnie przebieg 427 tys i pali na dotyk,przy 350 tys poprzedni właściciel regenerował pompę paliwową bo padła.Podobno przyczyną było nie wymienienie filtra paliwa i syf dostał się do pompy.Po za tym nic się nie dziej,leje ropę i jeżdżę,wymiany filtrów i
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: VW Golf V 2.0 sdi 75KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 r/ 427 tys
Polecam