Silnik Volvo 2.0 D 16V D4204T to jednostka wysokoprężna generująca moc 136KM. Znalazła zastosowanie w takich autach jak Volvo C30, S40 czy V50. Całkowicie opracowana przez inżynierów firmy Ford oraz francuskiego konsorcjum PSA. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail z wtryskiwaczami pizoelektrycznymi Siemnsa. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz kołem dwumasowym, które w modelach z dużym przebiegiem mogą okazać się awaryjne.
Na plus zaliczyć można długą trwałość paska rozrządu. Producent zaleca jego wymianę po 10 latach lub 240 tys. km. Jednostka występuje z problematycznym filtrem cząstek stałych. Szczególnie podatnym na awarie jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Wówczas dochodzi do nagromadzenia się cząstek sadzy wewnątrz DPF-u i w konsekwencji do jego zatkania oraz spadku mocy silnika, podniesienie się poziomu oleju oraz uszkodzeniu wtrysków. Naprawa należy do bardzo kosztownych. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta nowej odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa, oleju. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa.
W opinii kierowców silnik 2.0 D D4204T jest jednostką udaną i mało awaryjną, przy odpowiednim użytkowaniu bezproblemowo można pokonać 250-300 tys. km bez jakichkolwiek awarii. Dodatkowym atutem jest to że silnik konstrukcji PSA-Ford ma zastosowanie w wielu popularnych modelach na rynku a co za tym idzie nie stwarza większych problemów przy ewentualnych naprawach oraz rynek części jest bardziej przystępny.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Przeczytaj opinie o silniku o 2.0TDCI/136KM oraz 2.0 HDI/136KM – są to te same jednostki
Średnia (głosów: 29) | (9.4) |
Trwałość | 9.7/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 9.5/10 |