Silniki Volvo D / DI / TD są stosowane w samochodach marki
Silnik Volvo 1.9 DI o mocy 95KM został w całości opracowany przez koncern Renault i posiadał logotyp D4192T2. Jednostka stosowana była w Volvo S40/V40 w latach 1998-2000. W stosunku do wersji 90-konnej wprowadzono wtrysk bezpośredni realizowany przy pomocy pompy wtryskowej oraz turbosprężarkę firmyBosch. Tym samym poprawiono osiągi oraz kulturę pracy.
Użytkownicy tego silnika chwalą sobie jego przyzwoita dynamikę oraz zadowalające poziomy spalania. Z uwagi na zaawansowany wiek jednostki może dojść do awarii pompy wtryskowej lubturbosprężarki. Niestety koszty naprawy nie należą do niskich. W silnikach występują dwa różne rodzaje pasków rozrządu. Dlatego przed zakupem nowego należy sprawdzić kod naszego silnika.
Opinia:
Na pewno słaba dynamika lecz czego spodziewać się po 95km przy takiej budzie, na plus na pewno niewielkie spalanie, bardzo tani koszt wymiany jakiegokolwiek elementu. Największym plusem na pewno jest niezawodność samochód z tym silnikiem jest u nas od początku i zero jakichkolwiek problemów samochód
ma na razie przejechane około 46500 km i nie zapowiada się żeby miał zaprzestać wykonywaniu swojego zadania i co najważniejsze na jego żywotność na pewno dużą pomoc ma regularna i na czas wymiana oleju.
9.0/10
9.0/10
6.0/10
Zalety:
-Tani koszt eksploatacji
-Łatwa dostępność części
-Bardzo prosta konstrukcja silnika
-Duża wytrzymałość podczas serwisowaniu na czas
Wady:
-Słaba dynamika
Silnik:
95km/ V40
Rocznik:
1998
Przebieg:
465000
Spalanie:
5.7 l/100km
Polecam
07.05.2018Maciek
(6.7)
Opinia:
1,9l 95KM, przebieg 240000km - przyjemniej ten na liczniku. Silnik fakt trochę słaby jak do takiego auta w szczególności słabszy dół, ale jak się wkręcił na obroty to dawał radę. Wg. mnie bardzo oszczędny, w trasie-zwykła krajówka (prędkości 80-115km/h, wyprzedzania itd) spalanie 5-5,5l/100km, miasto 6-6,5l/100km,
autostrada do 115km/h - 5,8l/100km. Jadąc w trasie zgodnie z przepisami bez szaleństw czyli max 90km/h z przodu spokojnie pojawiała się 4 z kawałkiem. Trochę krótka skrzynia, na autostradzie komfortowa i ekonomiczna prędkość podróżna to ok 115km/h (generalnie skrzynia nie na autostrady-idealne natomiast auto podmiejskie). Max jechałem licznikowe 170km/h i auto spokojnie dawało rade. W moim użytkowaniu przez 4 lata bezawaryjny, nie brał oleju, opalał od strzała lepiej niż benzyniak a w ziemie przy -16 odpalał po czwartym obrocie wałka po trzykrotnym podgrzaniu świec:D samochodem zwiedziłem Finlandię, Włochy, i Chorwację. Wynik spalania Polska-Chorwacja-Polska - 4,9l/100km!!!
Reasumując trochę słaby co nie znaczy żółw, ale za to jak ktoś chce potrafił być bardzo ekonomiczny.
Porównując do grupu VW silnik porównywalnie ekonomiczny lecz chyba jednak z gorsza dynamiką. Choć lepiej jedzie niż Fiat Linea 1,3td 90km.
4.0/10
7.0/10
9.0/10
Silnik:
Volvo V40 1,9l 95KM
Rocznik / Przebieg:
2000/240000
Spalanie:
6.0 l/100km
Polecam
13.11.2016Rafał
(8.0)
Opinia:
regularnie wymieniany przezemnie rozrzad, filtry i przedewszystkim olej pozwolily prawie bezawaryjnie przejechac 180000 km byla jedna awaria, silnik sie przegrzewal okolo roku po wymianie rozrzadu. jak sie okazalo po wymianie uszczelki pod glowica, mialem zatkana nagrzewnice. po rozebraniu deski i wyjeciu wymiennika ciepla wypadl mi
z niego kawalek uszczelki pompy wody, tak ja profesjonalnie wymieniono, a co do dynamiki i spalania tankuje werwe i spalam 5,8 w miescie a od zera do 100km/h w 12s. moim zdaniem wnik niezly
7.0/10
10.0/10
7.0/10
Silnik:
95km
Rocznik / Przebieg:
2000/320000
Spalanie:
5.8 l/100km
Polecam
13.11.2016Darek
(8.0)
Opinia:
Mam to auto od trzech lat (200 tys. przy zakupie) i tylko - mechanizm zmiany biegów dzięki któremu spaliłem sprzęgło (tylko 5-tka była, a musiałem dojechać do warsztatu o własnych siłach i to w zimę) i przewód hamulcowy tylny, prawy. Zrobiłem nim 58tys tak,
że już ma 258 tys. Nic się nie dzieje, pali 5 l w mieście, oleju nie bierze wcale (dziwne) Buda jest "pancerna" Pierwszy raz mam Volvo i jestem bardzo zadowolony. Przed tym same Mercedesy, ale to już inna bajka. Mercedes jest kapryśny. Ta marka skończyła się na W124. Nowsze Mercedesy to gruzy nawet S-Classe.
Pozdrawiam - Darek
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Silnik:
s40
Rocznik / Przebieg:
1999-200tys
Polecam
11.02.2015Andrzej Leśniak
(6.0)
Opinia:
Witam,
Posiadam auto od 3 lat. Zakupiłem je od ojca, który jeździł nim lat 5 więc auto w rodzinie jest już prawie 10 lat.
Oto moja krótka opinia na podstawie plusów i minusów: (w razie pytań lukasq@o2.pl )
+ bardzo niskie spalanie; przy lekkiej nodze za 55zł można
śmiało przejechać 200km
+ bardzo wygodne welurowe fotele
+ pakowny bagażnik. Woziłem pralki, łóżka, belki drewniane. Wszystko się mieści
- FATALNA kultura pracy. Silnik pracuje jak Ursus z lat 70-tych.. po prostu koszmar
- zero, podkreślam, ZERO mocy. Silnik zamulony na każdym biegu niezależnie od obrotów
- fatalne wyciszenie kabiny. Przy 120-130 km/h (autostrada) ma się wrażenie, jak by siedziało się na skrzydle Boeinga