Silnik Volvo 2.0 D2 16V DRIVe o mocy 120KM wszedł do produkcji w 2013 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo V40 II, S60 II oraz V60 I. Jest to całkowicie nowa konstrukcja koncernu Volvo z rodziny VEA, która zastąpiła jednostki 5-cylindrowe VME. W odróżnieniu od wcześniejszej wersji to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 280 Nm o bardzo dobrej dynamice. Jednostka występuję w zestawieniu z 6-biegową automatyczną lub manualną skrzynią. Silnik może się pochwalić przyzwoitą dynamiką i niskim poziomem zużycia paliwa.
Na te wartości wpływa przede wszystkim konstrukcja silnika, który jest lżejszy, cichszy i bardziej dynamiczny od poprzednika. Jednak priorytetem było skonstruowanie jednostki o niskiej emisji spalin. Jest to jeden z najmniej emitujących CO2 silników na rynku, w cyklu mieszanym emituje 91 g/km. Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania, wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki.
Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys. km nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli. W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi, przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę zastosowanie jednostki w autach segmentu C oraz D dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 5) | (8.5) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.3/10 |
Dynamika | 8.3/10 |