Popularne na rynku

Silnik Volvo 2.0 D4 16V DRIVe 181KM D4204T5

73471
Silnik Volvo 2.0 D4 16V DRIVe 181KM D4204T5

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D4 16V DRIVe o mocy 181KM wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w modelach Volvo S60, V60, S80, V70, XC60 oraz XC70. W odróżnieniu od 5-cylindrowych odmian z rodziny VME jest to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 400 Nm przy 1750-2500 obr./min, o bardzo dobrej dynamice. Silnik został „odchudzony”, co przełożyło się na niższy poziom spalania. Na niezłą elastyczność wpływa 8-stopniowa automatyczna skrzynia Geartronic, która jest idealnie zestrojona z silnikiem.



Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki, zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania – wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki. W szczególności trzeba zwrócić uwagę na pasek osprzętu, który lubi się postrzępić i nakręcić na wał korbowy w następstwie tego doprowadza do uszkodzenia rozrządu. W tym przypadku jest winny napinacz, który warto sprawdzić i ewentualnie wymienić przez co unikniemy kosztownych napraw. W wersjach ze skrzynią manualną już przy przebiegach około 100 tys. km dochodzi do awarii koła dwumasowego.



Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys. km nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli. W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi, przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • niska kultura pracy
  • awarie paska osprzetu
  • awarie koła dwumasowego

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4204T5
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km /lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 16) (7.2)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 6.6/10
Dynamika 8.9/10
Głosy według opinii użytkowników: 10 6

Najbardziej awaryjna część

3%
5%
4%
4%
8%
78%
Suma głosów: 80

Opinie użytkowników

27.05.2024 V60 D4
(9.3)
Opinia: Posiadam Volvo V60 od 5 lat z silnikiem D4 181KM. Przy zakupie auto miało przejechane 157 tys. Obecnie 250 tys. Nigdy mnie nie zawiódł, niezwykle dynamiczny silnik, nie ma strachu przy wyprzedzaniu że braknie miejsca. ;) Rocznie pokonuje ok 18 tys i przez
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niezwykle dynamiczny, oszczędny silnik przy prędkości 120-130 trasa spala 5,8-5,9l na 100 km, miasto ok. 7,5 l
Wady: Zawór i chłodnica egr łączny koszt w Aso to prawie 5 tys zł
  • Silnik: 181
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 250
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
27.06.2023 Volvo V70 III D4 Momentum
(3.3)
Opinia: TRAGEDIA. Pękł blok silnika przy przebiegu 148 tys km. Miałem go od nowości i nie katowałem silnika, serwis zawsze na czas. Co ciekawe do tego momentu nic się nie działo - brak 1 litr oleju na 20 tys km, nie dymił, trzymał osiągi i palił
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - do momentu pęknięcia bloku silnik równo pracował, był dość dynamiczny
Wady: - blok pęka - importer nie uznaje tej wady fabrycznej - trzeba wymienić silnik
  • Silnik: D4 181 koni
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 148000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
05.03.2023 s80 2015
(7.3)
Opinia: Zmieniłem volvo starsze na nowsze z myślą, że niezawodność silnika się nie zmieniła, a tu..... zong!!! Elastyczność silnika ok, skrzynia 8 stopniowa ok. Problem ze spalanym olejem.
  • 5.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Wady: Duże spalanie oleju
  • Silnik: 181
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam
05.02.2022 Volvo V60 lift
(8.7)
Opinia: Silnik D4 181 KM. Bardzo oszczędny, dynamiczny i daje frajdę z jazdy. Lubi trasę a nie jazdę po mieście. Trzeba go rozgrzać i utrzymywać na obrotach powyżej 1.500. Na mniejszych obrotach w mieście nie rozgrzewa się i potrafi zapchać dpf. Potwierdzam że EGR jest
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Ekonomia, Elastyczność, Dobre spasowanie przełożeń że skrzynią biegów,
Wady: EGR nietrwały, Na zimno jest głośny,
  • Silnik: D4 181KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 115.000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
20.02.2021 V60
(0.0)
Opinia: Witam, aby rozjaśnić trochę obraz sytuacji Volvo stosowało "wadliwe" tłoki i pierścienie do numeru silnika około 1.5 miliona. (auta do około połowy roku 2016). Informacja ta jest w vidzie. Jeżeli chodzi o spalanie oleju to osobiście zalecam jak najszybciej zmienić specyfikacje oleju z 0W20 na olej 5W30.
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
Zalety: Odpala
Wady: Wadliwe pierścienie
  • Silnik: 181
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam