Volvo

Silnik Volvo 2.0 D4 16V DRIVe 190KM D4204T14

71831
Silnik Volvo 2.0 D4 16V DRIVe 190KM D4204T14

Silniki Volvo 2.0 D2 / D3 / D4 / D5 są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 D4 16V DRIVe o mocy 190KM  wszedł do produkcji w 2014 roku i miał zastosowanie w szerokiej gamie modeli Volvo. W odróżnieniu od 5-cylindrowych odmian z rodziny VME jest to jednostka czterocylindrowa z wysokim momentem obrotowym 400Nm przy 1750-2500 obr./min, o bardzo dobrej dynamice. Silnik został „odchudzony”, co przełożyło się na niższy poziom spalania. Jednostka występuje w z dwiema skrzyniami biegów: M66F oraz AW TG-81SC.



Jak przystało na nowoczesnego diesla został wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych DPF i spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Niestety filtr często daje się we znaki zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie dochodzi do jego zapchania, wymiana oraz koszty z tym związane są wysokie. W niektórych przypadkach wiąże się to z demontażem dużej części osprzętu czy samej jednostki. W szczególności trzeba zwrócić uwagę na pasek osprzętu który lubi się postrzępić i nakręcić na wał korbowy w następstwie tego doprowadzić do uszkodzenia rozrządu. W tym przypadku jest winny napinacz który warto sprawdzić i ewentualnie wymienić przez co unikniemy kosztownych napraw. W wersjach ze skrzynią manualną już przy przebiegach około 100 tys. km dochodzi do awarii koła dwumasowego.



Silnik w porównaniu do poprzednich wersji 5-cylindrowych jest bardziej awaryjny a osprzęt mniej trwalszy, z reguły silniki do przebiegów 200 tys. km nie mają problemów z osprzętem. Jednak wszystko jest uzależnione od eksploatacji samochodu oraz regularnego serwisu co jest podstawą przy użytkowaniu nowoczesnych diesli. W opinii użytkowników silnik jest chwalony za dobre osiągi przyzwoitą kulturę pracy oraz niskie spalanie. Biorąc pod uwagę  zastosowanie jednostki w autach segmentu D oraz SUV dynamika oraz elastyczność jest zadowalająca.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4204T14
  • Turbosprężarka: BiTurbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6 oraz Euro 6d-TEMP dla XC60 II V60 II
  • Wtryski: Piezoelektryczne
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 7) (8.2)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 9.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 0

Najbardziej awaryjna część

45%
7%
9%
5%
8%
27%
Suma głosów: 92

Opinie użytkowników

05.11.2024 V60 d4
(8.3)
Opinia: Daje rade
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Niskie spalanie Nawet przyspiesza
Wady: Egr
  • Silnik: 190
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 248000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
20.08.2024 Volvo V40 D4
(8.0)
Opinia: 190 konnym V40 idzie poszaleć jak i wygodnie pojechać w trasę przy naprawdę niskim spalaniu.
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika i spalanie. Mocny silnik dający fun z jazdy którym da radę spalić poniżej 4 litrów ropy. (bez klimy z oponami napompowanymi na 2.6, nie przekraczając 120km/h). Ale da radę też jechać 190km/h ze spalaniem 8,7.
Wady: Drogi egr. 2800zł.
  • Silnik: D4 190
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 281000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
28.12.2021 V40 II
(10.0)
Opinia: Do Volvo V40 jest to zdecydowanie więcej, niż wystarczająco. Jeśli wymienia się oleje co max 15kkm to auto praktycznie bezproblemowe. Na budziku już 230000 i nic do robienia na horyzoncie. Do tego czasu jedynie rozrząd i sprężyny przód. Jak to w nowych dieslach- jak się
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie, kultura pracy, bezawaryjność, jakość wykończenia, wygląd
Wady: wyciszenie, masa
  • Silnik: D4204T14 190km
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
14.02.2021 Volvo V40
(8.7)
Opinia: Volvo V40 D4 190 km, jak to piszą na forach (szybki muł)
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika ,małe spalanie, elastyczność
Wady: Zawór EGR
  • Silnik: D4 190km
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 205000
Polecam
06.06.2020 S90 II
(9.3)
Opinia: Dynamiczny,oszczędny
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika,spalanie
Wady: brak
  • Silnik: 190KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 5.6 l/100km
Polecam