Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V 126KM D5244T7

9106
Silnik Volvo 2.4 D5 20V 126KM D5244T7

Silniki Volvo 2.4 D5 VME są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 o mocy 126KM z maks. mom. obr. 300Nm występował w dwóch modelach Volvo: S60 I FL oraz V70 II FL. Jest to druga generacja popularnej odmiany 2.4 D5, która weszła do produkcji w 2005 roku a zastosowano w niej nowszy i bardziej skomplikowany osprzęt. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie zmodyfikowanego układu wtryskowego II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1600 Bar. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne.



Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF -Euro. Ponadto silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek chłodzoną cieczą oraz z kołem dwumasowym. Niestety nowsze odmiany nie są już tak bezawaryjne jak wcześniejsze odmiany. Do najbardziej awaryjnych części tej odmiany trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym, oraz problematyczny filtr cząstek stałych DPF. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim wtedy najczęściej dochodzi do jego zatkania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii.



Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa. Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niskie p spalanie. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością, oraz długą żywotnością ponad 500 tys. kilometrów, oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu, serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przeciętna dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • awarie filtra DPF
  • jazda miejska
  • awarie klap w kolektorze dolotowym

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5244T7
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią chłodzoną wodą turbosprężarkę VNT
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch/1600 Bar
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok/lub co 20.000 km w zależności od wersji
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

25.01.2019 s60
(0.0)
Opinia: 260 tyś km na liczniku zero problemów. Pozdrawiam
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 126
  • Rocznik / Przebieg: 2007
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam