Popularne na rynku

Silnik Volvo 2.4 D5 20V 185KM D5244T4

51043
Silnik Volvo 2.4 D5 20V 185KM D5244T4

Silniki Volvo 2.4 D5 VME są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T4 o mocy 185KM z maks. momentem obrotowym 400Nm przy 200 obr/min. Ma szerokie zastosowanie samochodach Volvo. Jednostka 5-cylindrowa, całkowicie opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu. Jest to druga odmiana po wersji 163KM, stosowana od 2006 roku, bardziej zaawansowana technologicznie z nowszym sprzętem. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to podniesienie mocy ze 163KM do 185KM oraz nowszy układ wtryskowy II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1600 Bar. Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.



Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Aby spełnić rygorystyczne normy spalin Euro5 w silniku seryjnie montowano filtr cząstek stałych DPF. Element szczególnie awaryjny jeśli poruszamy się w cyklu miejskim. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. Do najbardziej awaryjnych części tej odmiany trzeba zaliczyć problem z uszkodzeniem klap w kolektorze dolotowym. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.



Zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niskie p spalanie. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością, oraz długą żywotnością ponad 500 tys. kilometrów, oczywiście przy odpowiednim użytkowaniu, serwisie i dbaniu o jego osprzęt.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • niskie poziomy spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo trwała jednostka

Wady

  • wysokie koszta obsługi
  • awarie filtra DPF w wersjach po 2005 roku
  • awarie klap w kolektorze dolotowym wersje po 2005 r

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5244T4
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią chłodzoną wodą turbosprężarkę VNT
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch/1600 Bar
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok/lub co 20.000 km w zależności od wersji
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 17) (8.2)
Trwałość 8.9/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 14 3

Najbardziej awaryjna część

5%
11%
21%
11%
0%
53%
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

04.11.2023 V70 II
(9.3)
Opinia: Nie przejechałem dużo kilometrów, nowy nabytek, ale póki co jestem zachwycony. Dynamika, spalanie no i ten dźwięk... Cudo. Zakochałem się w Volvo :) Polecam wyjąć SWIRL i wyprogramować w ecu. U mnie zrobił to poprzedni właściciel, ale z tego co wiem i co widzę sam, brak skutków
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie (przy 100km/h 4,5l, 120 km/h 5-5l, średnie miasto/trasa 6,4l) Dynamika Elastyczność Dźwięk podczas pracy Dosyć prosta budowa Łatwy dostęp do wielu elementów
Wady: Drogie części Głośna praca (być może po wymontowaniu SWIRL)
  • Silnik: D5 185km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 203000
  • Spalanie: 6.4 l/100km
Polecam
15.03.2023 XC70 MK3
(10.0)
Opinia: Ogolnie najlepszy silnik na olej napedowy jaki kiedykolwiek upalalem, nalatane juz 226k I zadnej awarii.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Kultora pracy, moc w kazdym zakresie obrotow, bardzo mala awaryjnosc.
Wady: Zurzycie paliwa😁
  • Silnik: D5244D4 205km
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
16.10.2021 Volvo V70 II
(6.7)
Opinia: Silnik i główny osprzęt - turbina, wtryski - rewelacja. Reszta - w okolicach 300tys zaczyna się sypać - przede wszystkim EGR i klapy SWIRL (naprawa-EGR ok 600-800zł, SWIRL - 1200zl). Pękający przewód dolotu powietrza turbiny (raz w roku). Poza tym pozostałe rzeczy nie związane bezpośrednio
  • 8.0/10
  • 2.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Świetna dynamika, super spalanie na trasie (6-7l), miasto,korki, zima - dramat -11,5-12,5l!!! Lato -mniej niż 10 raczej trudno
Wady: spalanie
  • Silnik: D5 185KM
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 280000 (teoretyczny)
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
10.07.2020 Volvo XC 90 I 185KM
(8.7)
Opinia: 2,4 D5 2007/8 xc90 185kM 265tys km, Automat. Bardzo udany , trwały , "elastyczny" i "oszczędny" silnik ....miałem wiele samochodów z silnikiem Diesla (3 x CDi - W210, 2x TDi - VW , 2 x 250D - MB W-124 itp.) ale szwedzki silnik Volvo
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwałość/długowieczność,niskie zużycie paliwa,odpowiednia moc do masy pojazdu
Wady: Wadliwe łopatki SWiRL (przegrzane i w porę nie wymienione mogą ulec popękaniu i dostać się do silnika) - słabe tworzywo sztuczne.
  • Silnik: 2,4 D5 185 KM
  • Rocznik: 2007/8
  • Przebieg: 265 tys km
Polecam
28.11.2017 Mariusz
(8.7)
Opinia: "Posiadam xc70 2006r 185 Km przebieg 435 tys u mnie zrobił 175 tys spalanie śr. 7l, zero problemów z obsługą wgrałem menu j.polski (był sprowadzony na zamówienie kolor i wyposażenie z Niemiec), szukam nowszego już po lifcie do przebiegu 500tys, wcześniej miałem d5 2003r V70
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: XC 70 185
  • Rocznik / Przebieg: 2006/435tys.
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam