Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T14 o mocy 175KM z maks. mom. obr. 420Nm ma szerokie zastosowanie w samochodach Volvo. Jednostka 5-cylindrowa III generacji opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu weszła do produkcji w 2009 roku. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 bar.
Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF. Jednostka została wyposażona w nowej generacji dwustopniowy układ turbo.
Silnik zyskał na osiągach kulturze pracy oraz dynamice co wpływa na wyższy komfort użytkowania. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością, oraz długą żywotnością która bezproblemowo pokonuje przebiegi po po wyżej 500 tys. kilometrów !!!
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 2) | (9.5) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 10.0/10 |