Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V 205KM D5244T10

16558
Silnik Volvo 2.4 D5 20V 205KM D5244T10

Silniki Volvo 2.4 D5 VME są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T10 o mocy 205KM z maks. mom. obr. 420Nm ma szerokie zastosowanie w samochodach Volvo S60, V60, S80, V70, XC70. Jednostka 5-cylindrowa III generacji opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu, która weszła do produkcji w 2009 roku. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 bar.



 Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Kolejna zmianą było wprowadzenie ulepszonego układu recyrkulacji spalin EGR oraz seryjnie montowanego filtra cząstek stałych DPF. Jednostka została wyposażona w nowej generacji dwustopniowy układ turbo.



Silnik zyskał na osiągach, kulturze pracy oraz dynamice. Bezsprzecznie po stronie minusów należy zapisać wysokie koszty obsługi w przypadku ewentualnej awarii. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz niski poziom spalania. Dodatkowo jednostka charakteryzuje się niską awaryjnością, oraz długą żywotnością która bezproblemowo pokonuje przebiegi po po wyżej 500 tys. kilometrów !!!

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie filtra cząstek stałych DPF
  • awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5244T10
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią Dwustopniowe Turbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 5
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch/1800 Bar
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

18%
9%
64%
0%
0%
9%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

28.04.2021 XC70
(10.0)
Opinia: Z tego co się orientuję ten silnik ma twin turbo i turbiny nie maja zmiennej geometrii jak zostało podane. Na pewno nie polecam zmieniać oleju co 30 tyś. km, ja zmieniam co 10 tyś. Silnik mocny, bardzo elastyczny, kultura pracy jak to silnik 5 cylindrów- specyficzna.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo dobra dynamika kultura pracy - choć nie urywa piękny dźwięk pryz przyspieszeniach (jak w każdym D5) bardzo dobra elastyczność bardzo dobre osiąg
Wady: dźwięk silnika w niektórych warunkach słyszalny w kabinie (bieg jałowy i do prędkości 60 km/h) - moje zdanie
  • Silnik: 2.4 D5 20V 205KM (D5 244T10)
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 8.2 l/100km
Polecam