Popularne na rynku

Silnik Volvo 2.4 D5 20V 215KM D5244T11/T15

73829
Silnik Volvo 2.4 D5 20V 215KM D5244T11/T15

Silniki Volvo 2.4 D5 VME są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D5 20V D5244T11/T15 o mocy 215KM z maks. mom. obr. 420Nm przy 1500-3250 obr./min ma szerokie zastosowanie w samochodach Volvo. Jednostka 5-cylindrowa III generacji opracowana przez inżynierów szwedzkiego koncernu Volvo, która weszła do produkcji w 2009 roku. Najważniejsza zmiana w stosunku do poprzedniej wersji to wprowadzenie nowszego układu wtryskowego III generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 1800 bar.



 Ich największą zaletą jest precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika. Minusem bardzo wysoki koszt nowego elementu oraz niskie możliwości regeneracyjne. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek oraz z kołem dwumasowym. Pod względem technologicznym jednostka została bardzo dopracowana. Niestety nie jest już tak trwała jak wersje z poprzednich lat, osprzęt jest bardziej wrażliwy i mniej trwały. Wiąże się to z wyższymi kosztami ewentualnych napraw w razie awarii. Aby przedłużyć żywotność jednostki wysokoprężnej należy stosować się do zaleceń producenta odnośnie rodzaju oleju silnikowego oraz przestrzeganiu terminowej wymiany filtrów paliwa.



W szczególności zwracajmy uwagę na czystość oraz jakość tankowanego paliwa. Poza tym osiągi w najnowszych odmianach są na bardzo wysokim poziomie. W opinii kierowców dominują pozytywne opinie, użytkownicy przede wszystkim chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę oraz przyzwoite spalanie. Jednak trzeba pamiętać że w porównaniu do wersji z poprzednich lat, obecne są wyposażone w droższy oraz bardziej awaryjny osprzęt przez co koszty napraw oraz serwisu są zdecydowanie wyższe.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • przyzwoity poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie filtra cząstek stałych DPF
  • awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D5244T11/T15
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią Dwustopniowe Turbo
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch/1800 Bar
  • Ilość oleju silnikowego: 6.0-6.5 L, typ oleju: ACEA A5/B5 SAE 0W30 lub 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 62) (8.8)
Trwałość 9.9/10
Utrzymanie 7.9/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 56 6

Najbardziej awaryjna część

11%
33%
11%
7%
33%
4%
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

15.01.2022 Volvo xc60
(10.0)
Opinia: W przypadku regularnych wymian pasków osprzetu i oleju wraz z filtrami silnik ten cieszy ciało i duszę bezawaryjną i przyjemna jazda kucami w ilości 215 km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczność Osiągi Niskie spalanie Bezproblemowe uruchomienie silnika przy mrozach poniżej-20°C Dynamika Żadnej zadyszki do 160 km/h
Wady: Po przejechaniu 100 000 km przez 3 lata nie odkryłem jeszcze Was silnika
  • Silnik: 2.4 D5 215KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
09.01.2022 Volvo S80 II
(9.3)
Opinia: Jeżdżę silnikami D5 2.4 20V od ponad 13lat: - Volvo S60 D5 185km 06r posiadałem 10lat - Volvo S80 D5 215km 14r posiadam 3lata Łącznie przejechałem prawie 500tys km, każdy z tych silników miał chip- tuning i grubo ponad 500Nm które te silniki znoszą doskonale trzeba spełnić tylko
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Dynamika - Elastyczność - BiTurbo wersji 215km - Niskie spalanie - Brzmienie silnika
Wady: - Bardzo wrażliwe wtryskiwacze na jakość oleju napędowego (tankowanie na markowych stacjach paliw premium oraz wymiana filtra paliwa co 30 tys km pozwoli uniknąć tej wady) - za słabe automatyczne skrzynie Aisin TF-80SC do tak dużego momentu obrotowego Poza tym silnik Volvo D5 trzeciej generacji pozbawiony wad
  • Silnik: 215km 440nm
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 120 tys km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
14.04.2019 Xc70
(0.0)
Opinia: Na pewno 205 KM ma biturbo bo taki posiadam i wiem jak to wygląda pod maską. Dziwne silnika do 60 km/h w środku auta masakra powyżej ok. 163KM brzmiał super. Jeśli chodzi o DPF jak się się ile ma sadzy i jak przebiega proces wypala
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • 0.0/10
  • Silnik: 205/D5
  • Rocznik / Przebieg: 2010
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
13.12.2018 Jakub
(8.3)
Opinia: Żadnego błędu w opisie nie ma. 205km ma jedną turbinę, 215km ma biturbo. Ja używałem XC60 od nowości 2010r. wersję 205km. Przebieg 132 000, troche turbo chlapie w nim olejem i jest to znany problem, to samo rura od odmy. Po za tym dwa razy
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: XC60
  • Rocznik / Przebieg: 2010/ 132000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
17.11.2018 Tata
(10.0)
Opinia: Przede wszystkim jest błąd w opisie. Ten silnik ma bi-Turbo i z tego co się orientuję bez zmiennej geometrii Dynamika silnika super, dźwięk silnika przy dynamicznej jeździe powyżej 60km/h bajka. Dźwięk silnika przy małych prędkościach fuj i głośno (chyba że gra radio albo wentylator;) ).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 225KM Polestar
  • Rocznik / Przebieg: 2009/146000
  • Spalanie: 8.3 l/100km
Polecam