Silnik BMW 3.0d mocy 265KM z oznaczeniem B57 wszedł do produkcji od 2015 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę 3.0 N57. Konstrukcja nowoczesna, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne mające wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. W wersji 265-konnej silnik współpracuje z dwoma turbosprężarkami. Nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6.
Podsumowując silnik konstrukcji BMW 3.0 R6 d jest technologicznie bardzo zaawansowany, może pochwalić się świetnymi osiągami i jest skierowany do osób szukających silnika o najwyższych parametrach. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki niestety nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Olej
Zalecany olej do silników diesla BMW z filtrem cząstek stałych
BMW 5W-30, Longlife-04/MB 229.31/MB 229.51
Przeglądy/wymiany oleju
co 20.000 tys/km lub według wskazania komputera w zależności od warunków użytkowania, może przesunąć się nawet do 30.000 km.
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |