Silnik Opel 1.7 CDTI ecoFLEX 110KM A17DTC / A17DTE wszedł do produkcji w 2009 roku. Jest to jednostka ISUZU z rodziny Circle L. Nowsze odmiany silników 1.7 CDTI w większości zostały fabrycznie zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych co pozwoliło na spełnienie norm splin Euro4. Konstrukcja silnika trwała niestety jej osprzęt nie należy do wytrzymałych i zazwyczaj przy przebiegach 150-200 tys dochodzi do ich awarii. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który w użytkowaniu miejskim niestety zapycha się.
Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł, niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy, koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso , o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze. Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł.
Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu. Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz osiągami, na tle konkurencji wypada blado, aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki. Reasumując silnik 1.7 CDTI 110KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian , niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Bezpośredni Common Rail
Średnia (głosów: 1) | (7.0) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 6.0/10 |