Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI 16V ecoFLEX 110KM A17DTC / A17DTE

3366
Silnik Opel 1.7 CDTI 16V ecoFLEX 110KM A17DTC / A17DTE

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 1.7 CDTI ecoFLEX 110KM A17DTC / A17DTE  wszedł do produkcji w 2009 roku. Jest to jednostka ISUZU z rodziny Circle L. Nowsze odmiany silników 1.7 CDTI w większości zostały fabrycznie zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałych co pozwoliło na spełnienie norm splin Euro4. Konstrukcja silnika trwała niestety jej osprzęt nie należy do wytrzymałych i zazwyczaj przy przebiegach 150-200 tys dochodzi do ich awarii. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który w użytkowaniu miejskim niestety zapycha się.



Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł, niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy, koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso , o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze. Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł.



Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu. Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami, na tle konkurencji wypada blado, aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki. Reasumując silnik 1.7 CDTI  110KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian , niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • niski poziom spalania

Wady

  • awarie DPF-u -jazda miejska
  • awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
  • awarie zaworu sterowania turbiną
  • droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
  • słaba elastyczność
  • głośna praca

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A17DTC, A17DTE
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 150 000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch /Denso-drogie w naprawie
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.0)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

40%
40%
20%
0%
0%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

24.08.2023 Astra
(7.0)
Opinia: W porównaniu do legendarnego 1.9 cdti ten 1.7 to dno.
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dosć nIskie spalanie
Wady: Wrażliwe na paliwo podzespoły i osprzęt!
  • Silnik: 110
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam