Opel

Silnik Opel 1.7 CDTI 16V ecoFLEX 125KM A17DTR

3236
Silnik Opel 1.7 CDTI 16V ecoFLEX 125KM A17DTR

Silniki Opel CDTI od Isuzu / VM są stosowane w samochodach marki

Silnik Opel 1.7 CDTI ecoFLEX 125KM A17DTR  wszedł do produkcji w 2009 roku. Został opracowany w większości przez inżynierów z firmy Opla oparty na starej sprawdzonej konstrukcji ISUZU. Najnowsza jednostka CDTI o mocy 125KM została fabrycznie zaopatrzone w problematyczny filtr cząstek stałyche i spełnia normy spalin Euro5. Jednostka jednak nie ustrzegła się problemów które zazwyczaj nękają nowoczesne diesel. Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć filtr cząstek stałych który w użytkowaniu miejskim niestety zapycha się.



Koszt jego wymiany w serwisie to rząd wielkości 5000 tys/zł, niektórzy użytkownicy decydują się na jego wycięcie co jest nielegalne i wiąże się z poważnymi konsekwencjami !!!W szczególności musimy zwrócić uwagę na problematyczny zawór sterowania turbiną objawom tej awarii jest nagły spadek mocy,koszt naprawy w granicach 700-900zł.W silniku mogą występować dwie odmiany układu wtryskowego firmy Bosch lub Denso , o ile ten pierwszy jest stosunkowo łatwy w naprawach to z kolei wtryskiwacze Denso są droższe i znacznie trudniejsze w obsłudze. Kolejną dosyć awaryjną i kosztowną częścią  jest koło dwumasowe przeważnie problemy zaczynają się po wyżej 200 tys /km koszt wymiany około 3000 zł. Wszystko jest uzależnione od użytkowania auta, warunków, serwisu i przebiegu.



Niektóre modele odpowiednio serwisowane pokonują przebiegi ponad 200 tys km bez jakichkolwiek problemów. Sama jednostka nie może się poszczycić wysoką kulturą pracy oraz  osiągami, na tle konkurencji wypada blado, aczkolwiek są jej zwolennicy którzy użytkują motory tej marki. Reasumując silnik 1.7 CDTI  125KM jest udaną konstrukcją która przez lata przeszła szereg zmian , niestety awaryjność jej osprzętu jest dość nagminna i w dodatku kosztowna.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Bezpośredni Common Rail

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • niski poziom spalania
  • dobra kultura pracy

Wady

  • awarie DPF-u -jazda miejska
  • awarie koła dwumasowego po 200tyś/km
  • awarie zaworu sterowania turbiną
  • droga naprawa wtryskiwaczy firmy Denso
  • odczuwalna turbodziura

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: A17DTR
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 150.000 km lub 10 Lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro5
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch/Denso
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
0%
0%
50%
25%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami