Peugeot

Peugeot 308 III 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)

936

Dane techniczne

Peugeot 308 III 1.5 BlueHDi 131KM (DV5RC)
Pojemność [cm3] 1499
Moc [KM] 131
Moment obrotowy [Nm] 300
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 207
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 10.6

Lata produkcji: od 2021

Nadwozie: hatchback kombi

Segment: C (kompaktowe)

Spalanie

Miasto b.d.

Średnie 4.3L

Trasa b.d.

Zalecane przez serwis

Typ oleju Total Quarts 5W-30
Ilość oleju 3.8
Wymiana oleju po 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu 150.000 km lub 6 lat/ dodatkowo występuje łańcuszek spinający wałki rozrządu

Osprzęt silnika

DPF/FAP
Dwumasa
Turbina
Wtryski

Informacje o silniku

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 7.5L

Średnie 5.2L

Trasa 4.8L

Najbardziej awaryjna część

10%
10%
10%
10%
20%
10%
10%
10%
10%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

15.11.2023 308 1,5 HDI 2022, 60 tys. km
Średnia ocena: (8.3)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.5L

Średnie 5.2L

Trasa 4.8L

Opinia: przejechałem 60 tys. km i mam już wyrobioną opinię. Do kupna skłonił mnie fakt, ze był to już jeden z ostatnich samochodów z klasycznym dieslem bez żadnych dodatkowych elektro-bajerów. Łatwiej mi jednak wymienić jego wady aniżeli zalety.
Zalety: świetny nowoczesny design, dobra ekonomika, dobrze się prowadzi -jest zwrotny, trzyma się szosy. Bardzo dobre światła led. Dobre nagłośnienie mediów. Przyzwoita dynamika.
Wady: Głośny w środku - silnik pracuje jak w starych klekocących dieslach sprzed 30-stu lat. Ciągłe problemy ze współpracą z telefonem - częste "gubienie" telefonu przy kolejnym uruchomieniu. Niezbyt wygodne fotele kubełkowe, a już ustawienie zagłówków to kompletna porażka. Zagłówek nie jest
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

10%
10%
10%
10%
20%
10%
10%
10%
10%
Suma głosów: 10