Volvo

Silnik Volvo 1.9 TD 90KM D4192T

6810
Silnik Volvo 1.9 TD 90KM D4192T

Silniki Volvo D / DI / TD są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 1.9 TD o mocy 90KM został w całości opracowany przez koncern Renault i posiadał logotyp D4192T. Jednostka produkowana była w latach 1995 – 1999. Silnik montowany był w modelach Volvo S40 i V40 pierwszej generacji. Posiadał wtrysk pośredni realizowany za pomocą komory wstępnej. Jest to jedna z najprostszych konstrukcji, która nie występuje z dodatkowym osprzętem jak np. koło dwumasowe. Przyśpieszenie oraz dynamika stoi na bardzo przeciętnym poziomie. Do największych mankamentów jednostki należą awarie głowicy oraz wycieki. Również kultura pracy jest mało zadowalająca.



Charakterystyczny klekot jest odczuwalny oraz słyszalny wewnątrz pojazdu. Z uwagi na zaawansowany wiek jednostki, często są one bardzo wyeksploatowane. Po stronie plusów bez wątpienia należy zapisać niskie spalanie. Jednocześnie w przeciwieństwie do nowoczesnych diesli można tankować paliwo niskiej jakości bez obawy o kondycję silnika. Serwis jednostki jest nieskomplikowany, a części tanie i ogólnie dostępne. W silniku występują dwa, różne rodzaje pasków rozrządu. Dlatego przed zakupem nowego należy sprawdzić kod naszego silnika.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • prosta konstrukcja silnika
  • dostępność części
  • bezproblemowa naprawa

Wady

  • awarie turbosprężarki
  • awarie pompy wtryskowej
  • uwaga na pasek wieloklinowy awarię rozrządu !!!

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: D4192T
  • Turbosprężarka: Ze stałą geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po. 120.000 km
  • Sprzęgło: Bez koła dwumasowego
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Elektromagnetyczne  Firma Bosch-możliwość regeneracji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (4.0)
Trwałość 4.0/10
Utrzymanie 4.5/10
Dynamika 3.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 2

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

17.03.2014 v40
(4.3)
Opinia: 90KM 2 razy wymiana uszczelki, 1 raz pęknięta głowica, 1 raz przeskok paska rozrządu spowodowany częściowym rozerwaniem paska klinowego, który to rozwarstwił się od wycieku oleju od wspomagania. Cieknie wszystkimi możliwymi uszczelnieniami.
  • 4.0/10
  • 5.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 90km
  • Rocznik: 1997
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
02.11.2013 volvo v40
(3.7)
Opinia: nie polecam, słaba dynamika, wysokie jak na diesla i tę moc spalanie - ok 8 l/100 km (średnia na dystansie ok 20 tyś km), problemy z głowicą i wyciekami (praktycznie z każdego otworu), ale najgorsza i najbardziej niebezpieczna dla silnika jest jego moim zdaniem wada
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • Silnik: 90km
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 210000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam