Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V SCR 115KM-122KM EA288evo

4935
Silnik VW 2.0 TDI 16V SCR 115KM-122KM EA288evo

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI SCR o odmianach mocy 115, 116 lub 122 KM z rodziny EA288evo wszedł do produkcji w 2018 roku i występuje w samochodach Audi, Seat, Skoda oraz VW. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna, spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6d.


Aby sprostać tym wymogom, w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie emisji CO2 nawet o 10 g/km! Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia, która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jego zadaniem jest minimalizowanie emisji spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filtra cząstek stałych z systemem SCR. Zadaniem SCR (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenie emisji spalin NOx o 90%.


Oprócz aspektów ekologicznych, w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań mających wpływ na dynamikę i spalanie. Między innymi zmniejszono opory tarcia, masę jednostki oraz dopracowano układ doładowania, dzięki czemu turbosprężarka reaguje natychmiast po dodaniu gazu.

Silnik 2.0 TDI EA288evo to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, co przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DFGC/DSUD/DTRA/DTRB/DTRC/DTRD/DSUB
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: 0W30 lub 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

19%
19%
19%
13%
17%
15%
Suma głosów: 48

Opinie użytkowników

28.11.2024 Golf 8
(10.0)
Opinia: Dużo za wcześniej aby coś sensownego napisać bo czas pokaże. Póki co z zalet - niskie spalanie, nawet przy jeździe z przyczepą, dobre prowadzenie i wysoka kultura pracy oraz dobre wyciszenie w środku.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Niskie spalanie (nawet z przyczepą) Kultura pracy i elastyczność silnika Cichy/dobrze wyciszony
Wady: Częste wypalanie DPF w jeździe miejskiej
  • Silnik: 85kW/115KM
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 11500
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam
25.08.2023 VW Caddy
(9.0)
Opinia: Przejechane 50k km silnik sprawuje się bez zarzutu. Dynamika na przyzwoitym poziomie, spalanie zaskakująco niskie. Co do trwałości to ciężko się wypowiedzieć po tak niskim przebiegu
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Spalanie
Wady: Dźwięk silnika (typowy diesel)
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię