Volkswagen

Silnik VW 2.0 TDI 16V SCR 150KM EA288evo

23624
Silnik VW 2.0 TDI 16V SCR 150KM EA288evo

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki

  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0 TDI SCR o odmianach mocy 150 KM z rodziny EA288evo wszedł do produkcji w 2018 roku i występuje w samochodach Audi, Seat, Skoda VW. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna, spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6d.


Aby sprostać tym wymogom, w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie emisji CO2 nawet o 10 g/km! Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia, która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jego zadaniem jest minimalizowanie emisji spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filtra cząstek stałych z systemem SCR. Zadaniem SCR (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenie emisji spalin NOx o 90%.


Oprócz aspektów ekologicznych, w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań mających wpływ na dynamikę i spalanie. Między innymi zmniejszono opory tarcia, masę jednostki oraz dopracowano układ doładowania, dzięki czemu turbosprężarka reaguje natychmiast po dodaniu gazu.

Silnik 2.0 TDI EA288evo to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, co przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Kod silnika: DTSB/DTS/DTTA/DTTC/DSRA/DSRB/DNNA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4-4.7 L, typ oleju: 0W30 lub 5W30, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

13%
28%
28%
10%
11%
10%
Suma głosów: 61

Opinie użytkowników

17.08.2024 Skoda Kodiaq
(8.3)
Opinia: Zrobione tym silnikiem ponad 150 tys. km. Zero poważniejszych awarii. Tylko olej i filtry co 15 tys. km. Jedyna rzecz jaką musiałem zrobić w tym samochodzie to wymiana górnej poduszki skrzyni bo zaczynało szumieć przy ostrych zakrętach. Silnik 150KM w zupełności wystarcza do sprawnego wyprzedzania
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Spalanie, pojemność, dynamika
Wady: Silnik zdecydowanie tylko na trasy
  • Silnik: 150KM DTSB
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 154000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię