Silnik Ford 1.5 EcoBlue 116KM AT8 ma zastosowanie od 2022 w samochodach Ford Focus Mk4. Ta odmiana została zespolona z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów. Jest to nowa konstrukcja, zaprojektowana i wykonana przez inżynierów Forda. W jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne, które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.
Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą. Te rozwiązania pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6 oraz obniżenie emisji Co2. Inne nowości wpływające na poprawę dynamiki oraz osiągów to,zintegrowany kolektor dolotowy oraz Turbosprężarka o niskiej bezwładności.
Najważniejsza zmiana zaszła w układzie wtryskowym zastosowano nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac z 8 dyszami. zapewniający szybką reakcję i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania. Jednostka współpracuje z nową 6-stopniową przekładnią manualną, jej dynamika oraz elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie. Dużym atutem jednostki jest niski poziom spalania który oscyluje w granicach 5L oraz kultura pracy która jest na wysokim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |