Nowość

Silnik Ford 1.5 EcoBlue 16V 116KM AT8 Panther

1537
Silnik Ford 1.5 EcoBlue 16V 116KM AT8 Panther

Silniki Ford EcoBlue są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 1.5 EcoBlue 116KM AT8  ma zastosowanie od 2022 w samochodach  Ford Focus Mk4. Ta odmiana została zespolona z 8-biegową,  automatyczną skrzynią biegów. Jest to nowa konstrukcja, zaprojektowana i wykonana przez inżynierów FordaW jednostce zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne, które po za spełnieniem rygorystycznych norm spalin miały zapewnić użytkownikowi dobre osiągi oraz niski poziom spalania.


Silnik 1.5 TDCI jest wyposażony w nowej generacji filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą. Te rozwiązania pozwoliły na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6 oraz obniżenie emisji Co2. Inne nowości wpływające na poprawę dynamiki oraz osiągów to,zintegrowany kolektor dolotowy oraz Turbosprężarka o niskiej bezwładności.


Najważniejsza zmiana zaszła w układzie wtryskowym zastosowano nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac z 8 dyszami. zapewniający szybką reakcję i dawkuje paliwo bardziej precyzyjnie, co przekłada się na niski poziom spalania. Jednostka współpracuje z nową 6-stopniową przekładnią manualną, jej dynamika oraz elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie. Dużym atutem jednostki jest niski poziom spalania który oscyluje w granicach 5L oraz kultura pracy która jest na wysokim poziomie.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Common Rail

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje
  • Wtryski: Piezoelektryczne  Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 0W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądź pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami