Miękka hybryda Volkswagen 2.0 TDI Mild Hybrid 204KM DTPA weszła do produkcji w 2019 roku i występuje w Audi A4 B9, A5 F5, A6 C8, A7 4K oraz Q5 FY. System jaki zastosowano w tym silniku jest zwany potocznie mikro-hybrydą. Zadaniem jego jest pomoc w rozruchu silnika a nie jego wspomaganie jak to ma miejsce w przypadku miękkiej hybrydy. w tym przypadku zastosowano system ISG-Integrated Starter Generator łączący rozrusznik z alternatorem w jedną całość.
Właśnie ten wspomniany 12V system odpowiada za uruchomianie funkcji Start&Stop po zatrzymaniu pojazdu i jego rozruchu .Pełni on również funkcję generatora prądu podczas hamowania, odzyskuje energię i gromadzi ją w baterii litowo-jonowej o pojemności 0.5Ah. która potem służy do wspomagania elektryki pojazdu.Układ mikro-hybrid znacząco wpłynął na obniżenie poziomu spalania jak również emisji Co2.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Typ silnika: Diesel
Moc silnika: 204 KM
Moment obrotowy: 400 Nm
Pojemność baterii: 0.15 kWh
Moc silnika EV: 3 KM
Moment obrotowy EV: 60 Nm
Typ hybrydy: 12V mikro (mHEV)
Moc systemu: 204 KM
Moment obr. systemu: 400 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |