Silnik BMW 2.0 R4 16V d mHEV B47D20B o mocy 150KM wszedł do produkcji w 2021 roku jako miękka hybryda i zasila samochody BMW Serii 3 G20 oraz X3 G01. Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej silnik wysokoprężny 2.0 R4 16V d zespolony z małym silnikiem elektrycznym o mocy 11KM i akumulatorem o pojemności 0.4 kWh. Właśnie ten wspólny układ określany jako Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co przyczynia się do obniżenia spalania. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.
Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym, służy jedynie do wspomagania pracy silnika spalinowego. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych DPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się do uzyskania rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Typ silnika: Diesel
Moc silnika: 150 KM
Moment obrotowy: 320 Nm
Pojemność baterii: 0.4 kWh
Moc silnika EV: 11 KM
Moment obrotowy EV: 25 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 150 KM
Moment obr. systemu: 350 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |