Silnik BMW 3.0 R6 24V d mHEV B57D30B o mocy 340KM wszedł do produkcji w 2020 roku jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki BMW. Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej silnik 3.0 R6 d B57D30 zespolonym z małym silnikiem elektrycznym 11KM i akumulatorem o pojemności 0.528 kWh. Układ Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co wpływa na obniżenie spalania. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy lub hamujemy.
Dodatkowa moc, którą generuje instalacja elektryczna wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym a służy jedynie do wspomagania pracy silnika spalinowego. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych DPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się do spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Common Rail
Typ silnika: Diesel
Moc silnika: 340 KM
Moment obrotowy: 700 Nm
Pojemność baterii: 0.528 kWh
Moc silnika EV: 11 KM
Moment obrotowy EV: 25 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 340 KM
Moment obr. systemu: 700 Nm
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |