alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Nissan Primera P12 1.9 dCi 120KM (F9Q)

Nissan Primera P12 1.9 dCi 120KM (F9Q)Wyświetleń: 31215

Nissan Primera P12 1.9 dCi 120KM (F9Q)

Okres produkcji: 2002-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna195
Przyspieszenie (0-100km/h)11.
Spalanie - miasto [l/100km]7.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5.7

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 DI-D12628010.96.1
2.2 dCi13931010.26.1

30.06.2013Nie

Ciche, ekonomiczne, dynamiczne, awaryjne. Czułe wtryski, panewki lubią się obrócić. Na szczęście tanio można nabyć cały silnik i podmienić.


26.05.2018DamianTak

Polecam, każdy narzeka na silnik i padające panewki, fakt producent źle zrobił każąc robić przegląd olejów co 30 tys, ponieważ silnik pada, aczkolwiek jak będzie się systematycznie wykonywać co 10 tys, i stosować oleju longlife, to auto nigdy się nie posypie zrobiłem nim już 50 tys km, i ma na liczniku 300 tys, jedynie co zrobiłem to wymieniłem dwumase, i koniec auto spisuje się wyśmienicie


21.04.2016szymonTak

zawór egr po 130 tys zapchany


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 9):
(7.08)
Trwałość silnika
 6.67/10
Niezawodność auta
 7.44/10
Spalanie ON
 8.11/10
Koszty utrzymania
 6.11/10

Głosy według opinii:

63

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 170

Opinie użytkowników

Primera P12 Kombi 16.07.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Mam Primerę 2003 1.9 dci, zakup 68000 km teraz 214000 km. Wszystko działa super. Standardowe wymiany eksploatacyjnych części jak w każdym aucie. Ma już 17 lat ... Nawet ostro w górach jeździłem ... Świetne i pojemne auto tylko trzeba dbać jak o wszystko ... Ostrzegali przed tym autem, najbardziej, żę padnie turbina i obrócą się panewki. A tu nic. Nawet jeśli teraz miałoby to stać się i to i tak za prawie 12 lat bezawaryjnej jazdy nie będzie z tym problemu. Wszystko ma swój koniec. Podsumowując - świetny silnik dla tych co znają się trochę na technice i potrafią sami zadbać o stan silnika na bieżąco. Pozdrawiam!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:Ekonomiczne pojemne auto ale trzeba trochę znać się na obsłudze i serwisie
Wady:Ma jak każde auto, jeden będzie lubił blond drugi mega cyce u czarnuli
Rocznik / Przebieg:2003/215000
paweł 03.11.2017
Średnia:
(1.00)
Nie
Opinia: beznadziejny psuje się na każdym kroku jak żaden inny odradzam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (1/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:nigdy więcej tego auta odradzam każdemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wady:nigdy więcej tego auta odradzam każdemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rocznik / Przebieg:2004 1.9 dci
Maciej 02.02.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Moj ma 330 tys 2003 r.i chodzi jak pszczółka jest to 1.9 dci czyli konstrukcja renault . Każdy jak dbać tak ma olej jest wymieniany max 12 tys. Był elf 5w30 a teraz od dwóch wymiana 5w40 valvoline
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Tani w eksploatacji
Wady:Jakieś tam są zależy kto czego oczekuje
Rocznik / Przebieg:Primera 2003r. 330 tys
Piotr 25.09.2016
Średnia:
(7.75)
Tak
Opinia: Witam Auto bardzo solidne, aktualny przebieg 255000 i do tej pory trafiały mi się tylko drobne naprawy - typu świeca lub jakiś czujnik. Auto niestety jest dość głośne. Komfort jazdy - bardziej jak w wozie drabiniastym, słychać każdą najechaną nierówność. Ale mnie to auto jeszcze nie zawiodło na 6 lat użytkowania. Auto jest genialne pod względem gabarytów, bogatego wyposażenia i do tego masz to wszystko w bardzo przystępnej cenie. Polecam.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:ceny części, cena samego pojazdu
Wady:wymiana żżarówki to koszmar
Rocznik / Przebieg:p12, kombi, 2005, 255000 km
Marek 06.05.2016
Średnia:
(6.75)
Nie
Opinia: Auto dobrze wyposażone i komfortowe. Bardzo mało pali i jest dość dynamiczny. Niestety powyżej 200 tys. przebiegu te silniki są awaryjne i często się sypią panewki itp. ogólnie nieopłacalna naprawa silnika i pozostaje wymiana na inny. Często zapycha się zawór EGR i ulega awarii turbina. Zawieszenie przednie też niestety nie jest trwałe. Z plusów jeszcze rzadko psująca się elektronika.
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:wygodny, dobre wyposażenie nawet w standardzie, ekonomiczny i dynamiczny, elektronika
Wady:silnik dość awaryjny, nietrwałe przednie zawieszenie
Rocznik / Przebieg:primera p12/2003/215 000
Grzegorz 29.12.2015
Średnia:
(5.50)
Nie
Opinia: Gdyby nie silniki renault f9q - samochód był by super. Jestem po zatarciu silnika - i koszt naprawy przekroczył 5.5 tys zł. Samo auto godne polecenia.
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wygląd, małe spalanie, kamera cofania
Wady:silnik
Rocznik / Przebieg:Hatchback/2004
Adam 05.12.2015
Średnia:
(6.75)
Tak
Opinia: Mimo negatywnych opinii w mediach i " doświadczonych" mechaników z różnych ASO, jest to przyzwoity motor, cichy , mało spala, trzeba pilnować wymiany płynów i filtrów, jak ma czysto i świeże płyny, chodzi jak " żyleta " przejechane 190tys bez żadnej awarii . Moje zdanie to tylko lać paliwo i jeździć ; - ) A wszystkie rady Specjalistów wysokiej klasy traktować z przymrużeniem oka.
Trwałość silnika
 (6/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:wygodne auto
Wady:drogi serwis i słabe przednie zawieszenie
Rocznik / Przebieg:Nissan Primera kombi 2003
Maniek 27.07.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Silnik pracuje dynamicznie, spalanie ok jak na taką dużą budę
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Jak za te pieniądze to fajne autko
Wady:Silnik Renowki choć narazie bez problemów
Rocznik / Przebieg:Primera 1,9 dCi Kombi 207tyś
Fabio 28.02.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: nie zanotowałem żadnej wpadki tym autem,dużo słyszałem o awaryjności tej jednostki jak dotąd przebieg 180tys i nic się nie dzieje.Może ludzie katują te auta ja jezdżę oszczędnie i w miarę spokojnie ale bez przesady wykonuje przeglądy co 15tys oleje filtry .Silnik pracuje bardzo dobrze pali od strzała,kultura pracy na dobrym poziomie,spalanie niskie .Auto ogólnie bardzo przyjemne i komfortowe.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:silnik nie sparawia problemów jest oszczędny i bezawaryjny,spalanie na dobrym poziomie ,auto wygodne
Wady:jak dla mnie to nie ma
Rocznik / Przebieg:Primera Kombi 2004r 180tys