alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 130KM (AVF/AWX)

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 130KM (AVF/AWX)Wyświetleń: 77571

Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 130KM (AVF/AWX)

Okres produkcji: 2000-2005

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna208
Przyspieszenie (0-100km/h)9.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 5.8

Średnie: 6.7

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

05.03.2020Audi A4 B6Tak

Moja audi a4 b6 przez 18 lat i 200tys przebiegu działa bezawaryjnie ,raz regenerowalem turbinę ale to normalne. Wymiana oleju co 10-15 tys i cieszę się 18 lat bezawaryjnej jazdy . Auto od 9 lat podniesione do 171km i 405 Nm , jedzie świetnie i nic się nie dzieje !


03.12.2017KamilTak

Kupilem Passata w 2011 roku jako 9 letniego, z przebiegiem 287 tys, obecnie mam ponad 400 tys. auto posiadam wiec 7 lat. Do tego czasu wymienilem 2 razy rozrzad, alternator, klocki z tarczami, zawieszenie bylo robione raz koszt 1200 zl, do tego zacisk hamulca, akumulator, swiece zarowe. Zero awarii typu laweta, albo zeby auto nie moglo jechac. Olej wymieniany max do 15 tys, Dwumas pewnie oryginalny, tak jak turbo. Nie mam dpfa, jezdze obecnie glownie po miescie, zero problemow, wczesniej czeste trasy po 1500 km, wiec to co diesel lubi najbardziej. Trudno mi sie odniesc do innego auta, ale uwazam ze ten silnik to top 3 !! Spalanie 6.4 wedlug tankowania, Najwieksze jakie uzsykalem to podroz 2000 km, 4 osoby i bagaznik do pelna, wyszlo 7.4. Jedyny problem to taki ze aut z niskim przebiegiem obecnie prawie nie ma, a jak sa to kosztuja naprawde duzo, znalazlem auto na niemieckiej stronie z przebiegiem 100 tys, oryginalny, za 8000€ Ja osobiscie polecam, to co zaoszczedzilem na paliwie, na pewno nie wydalem na naprawe. Szkoda tylko ze pseudo ekologia zabila dobre silniki, to co wyszlo po 1.9 Tdi, czyli 2.0 Tdi, chyba kazdy wie


03.12.2017JackTak

Swietny silnik ale kupno takiego z przebiegiem niższym niz 300tys jest obecnie nie możliwe. Na ogół maja 450-500tys oczywiscie skrecone na 220tys... Sam silnik jak sie dba wytrzyma i 800tys km. Moj ma 301tys i jest w super stanie pompowtryski korekcje jak nowe , turbo nie ma żadnego luzu, Trzeba uważac w tych silnikach na olej ma byc 5w40/5w30 z norma 505.01 pod pompowtryski! wymiana co max 15tys km inaczej siadaja wałki rozrzadu i popychacze. Zeby pompki działały długo lac dobre paliwo (i olej) oraz stosować cos do ich smarowania olej 2T lub specjalne preparaty ja stosuje Kleen flo smar do ropy, wymieniac filtr paliwa co 40tys km, nie jezdzic na rezerwie, nie katować na zimnym a wytrzyma naprawde długo. Czesci dosc tanie: dwumas 1450zł, rozrzad z pompa 430zł. Podatny na chip tuning wersja AVF z 6b skrzynia (ma mocniejsze sprzegło niz 5b) kreci sie na 165KM/370nm


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 159
Średnia (głosów 18):
(7.68)
Trwałość silnika
 8.22/10
Niezawodność auta
 7.94/10
Spalanie ON
 7.67/10
Koszty utrzymania
 6.89/10

Głosy według opinii:

153

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 419

Opinie użytkowników

andrzej 23.07.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: jestem bardzo zadowolony kupilem 6 lat temu i poza paskiem nic przy zakupie 147 tys obecnie 210 tys pali na dotyk mile przyspeszenie jadac do polski srednie spalanie 4.8/5 na sto auto kupione i eksplatowane w anglii/wyjscie z vakum sie luzuje to ich wada zakleilem to klejem do aluminium sam i spokoj odzyskalem moc i hamulce
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.00l/100km

Spalanie - trasa:4.8/5l/100km

Spalanie - średnie:5.5/6l/100km

Zalety:niezawodny sprzedajacy myslal pewnie ze turbina pada a to byla male pekniecie trojnika gumowego i turbina pracowala na pol gwistka
Wady:elektryczy otwieracz klapy tylnej pada wiec otwieram z kluczyka
Rocznik / Przebieg:vw b5/2003
mirek 27.03.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Nie wiem co ludzie kupują.jedno jest pewne mój passat 380000 tyś.Elektryka w pełni sprawna,Silnik ciągnie jak cholera ,bez najmniejszego kopcenia.Turbina po regeneracji, wymieniony w zawieszeniu zostaly drążki kierownicze i jeden wachacz tz. banan.Erg nieco puszcza.Olej od wymiany do wymiany ok. 1,5 l dolewki to standard przy turbinie.Być może to że eksplatowany był głównie na autostradach.choć od 4 lat lata na polskich miejskich drogach wbrew obiegowej opini nie są takie złe.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:wygoda,trwałość,widoczność
Wady:głośność,brak 6 biegu
Rocznik / Przebieg:vw passat b5 fl avx 131Km
Olek 13.11.2016
Średnia:
(2.50)
Nie
Opinia: Witam jeżdzę Passatem już 2rok. i tu zaczynaja się schody.... w tym czasie regenerowałem turbine wymieniałem wtryskiwacze intercooler,padł altelnator siadała elektryka falowały obroty przymrugiwały światła ( regulator napięcia) tuleje wachacza pękające spręzyny tył....to zbyt dużo wydatków jak na taki okres czasu nie wspominam juz o normalnych kosztach eksploatacji jak olej filtr itp. niby to 1.9tdi..... powinno byc ok no ale... teraz znowu mechanik straszy że dwumasa już do wymiany ciągle coś się dzieje autko niby fajne ale tylko jak patrzy się na nie z daleka. raczej nie polecam
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:prestiż
Wady:koszty utrzymania,cena auta,wadliwe wtryski,słaby dwumas
Rocznik / Przebieg:Passat 2003 190000km
Bolek 21.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: VW kupiłem od handlarza. Złoty sedan. Sprowadzony z Belgii ze stanem licznika 143 000km. Może i tak miał. Prawy bok mieł lekko przerysowany ale już naprawiony. Jeżdzę nim już 9 lat i jak do tej pory wymieniłem tylko wahacze z przodu z prawej strony, końcówki drążków kierowniczych, łożysko piasty prawy przód oraz po przebiegu 120 000km klocki hamulcowe [TRW] - założone zaraz po kupnie nowe.Turbina OK, wtryski OK. dwumas i sprzegło OK. zawór EGR trochę już "płacze" ale silnik mocy nie traci. Ale: olej wymieniany max co 12-14tyś. km Castrol 5W/40 no i latek mam już 60+ więc jazda raczej dostojna bez szaleństw ;-)) Obecnie na zegarze Passacik ma 275 000km i śmiga jak złoto. Na autostradzie (Niemcy) "szedł" jeszcze ponad 200km/h a w kwietniu 2016 skończył już 15 latek. Podsumowujac: jak sie dba to sie ma. A i jeszcze jedno: przy kupnie nie należy kierować sie najniższą ceną bo wtedy to dopiero się dokłada kaski... Z uwagi na wiek (samochodu) myślałem o czymś nowszym, ale z sentymentu chyba zostanie u mnie "na dożywocie". Pozdrawiam - Bolek z posiadacz wyśmiewanego często "Wieśwagena".
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:moc, rozsądne spalanie, wygoda i komfort jazdy, trwały, niezawodny, pakowny bagażnik
Wady:niestety spaliny oleju napędowego nieprzyjemne w zapachu... no i pojazd nie jest zbyt cichy.
Rocznik / Przebieg:B5 FL 2001rok silnik AWX 96kW
Piotr 16.09.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: bardzo dobry samochód. sporo nim pojeździłem i nie miałem z nim większych problemów. uwaga na radionawigacje tą z dużym ekranem bo kradną.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:pakowny, komfortowy, oszczedny
Wady:moj edzemplarz pordzewial (nadkola)
Rocznik / Przebieg:kombi/2004/300000
Grzesiek 22.07.2016
Średnia:
(4.75)
Nie
Opinia: nie polecam!!! ciągle coś sie psuje. wtryskiwacze,falujace obroty,odcinające się turbo,awarie elektroniki, szybko padające zawieszenie. koszty utrzymania "starego Passata" są duże! przereklamowany!
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety: komfort
Wady:koszty utrzymania,usterki,wadliwe wtryskiwacze
Rocznik / Przebieg:Passat FL 130km
Radek 31.05.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Witam. Jestem właścicielem Passata B5.5 FL 2004 1.9 TDI 130 od 2014 roku. Ogólnie jestem z niego zadowolony i jak narazie bez większych problemów.Kilka razy odbyłem nim podróż z UK do PL i spowrotem .Na trasie spisuje się znakomicie. Spalaniem nie odbiega wcale daleko od nowoczesnych silników diesla montowanych w nowych autach. Mam tutaj na myśli 4.5 litra/ 100 km przy prędkości 110/120 km/h. Śmiałem się gdy to przeliczyłem z MPG ( up to 55/60)Jestem dość wymagający jeśli chodzi o ciszę w kabinie. I tutaj niestety nie pochwalę paska. U mnie i nie tylko bo zauważyłem to też w passacie mojego kolegi , skrzypi tapicerka zwłaszcza w rogach przy przedniej szybie.Ja upycham tam kawałki twardszej gąbki(w kolorze tapicerki) a inni widziałem nawet wkładają filc. U mnie zdarza się to tylko w niskich temperaturach poniżej 10stopni Celsjusza.Strasznie działa mi to na nerwy. Mam wersje Highline ale brakuje mi tam np tempomatu. Jeżdżąc na długie trasy to jest ogromna wygoda. Od momentu zakupu auta wymienione w nim zostały prawie wszystkie zamki w drzwiach gdyż mikrostyki sypały się jak domy w Armenii. Również zamek w klapie bagażnika był wymieniany. Przednie lampy mają tendencje do zmiany koloru po latach. Potrzebna jest polerka by mogły być przezroczyste. Zawieszenie miękkie i wygodne. Trzyma się drogi. Wspomaganie mogło by być lżejsze przy kręceniu kierownicą czasami bolą ręce. Może to moja pompa odmawia posłuszeństwa. Ogólnie auto oceniam na b.dobre i szczerze polecam. Pozdrawiam użytkowników passerati.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Dużo miejsca na nogi.Duża wygodna tylna kanapa.Ładna linia nadwozia. Oszczędny silnik. Pojemny bagażnik.
Wady:Tapicerka skrzypi i trzeszczy zwłaszcza w niskich temperaturach. Mikrostyki w zamkach psują się na potęgę. Ja wymieniałem już prawie wszystkie u siebie. Głośna praca silnika ale do przyzwyczajenia.
Rocznik / Przebieg:2004 1.9 TDI 130 BHP
Robert 14.05.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Nie wiem skąd biorą się negatywne opinie o Passacie b5. Fakt, że wiele aut ma kręcone liczniki. Jeśli ktoś trafi na taki egzemplarz trudno się dziwić że jest zawiedziony. Mikrostyki w zamkach zaczęły wariować ale po zdemontowaniu i konserwacji wszystko działa jak należy. Zawieszenie może przerażać (wersja 4motion - wielowachacz przód i tył) ale przejechałem narazie 15tys. km i nic nie stuka. Silnik 130KM daje radę ale przydało by się czasem więcej (masa wł. 1600 kg). Nie polecam go do jazdy po mieście (masa-spalanie, wielkość nadwozia,specyfika użytkowania diesla). Idealny na trasę - skrzynia 6 biegowa, wysoki moment obrotowy. Spalanie w porównaniu do ośki niewiele większe ale trakcja i prowadzenie - bezcenne. Auto na śliskiej powierzchni potrafi ruszyć jak z procy. Do tego dochodzi b. dobre wyposażenie łącznie z webasto załączanym zdalnie. Wiem że każda marka ma jakiś lepszy lub gorszy wyrób, i tu np. passat b6 można by uznać za porażkę, ale zależy jak się trafi. Ja jestem zadowolony.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:Prowadzenie, obszerność wnętrza i komfort podróżowania, trakcja, hamulce, umiarkowane koszty utrzymania.
Wady:Problemy z wszechobecnymi mikrostykami w zamkach, utleniające się chromowane relingi (wersja kombi)
Rocznik / Przebieg:VW Passat B5FL 1,9 AVF 4motion HL Kombi
PIOTR TURYSTA 17.04.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: VW PASSAT B5 1.9TDI 130 konny 2005r.Trasa 63 MPG(4,5litra) ,miasto 38 MPG(7,4litra) ,mieszana 50 MPG(5,65litra) ,czyli b.dobrze.Mam te autko od listopada 2015 i miałem tylko problem z termostatem,przepalonymi żarówkami,jest w wersji high line,wygodnie byłem nim w szwajcarji /polsce i powrotem do UK,tempomat super sprawa,podgrzewane skórzane fotele również na długie trasy super,wyciszenie dobre,wymieniłem zaraz po zakupie tarcze ATM i klocki BREMBO na przut i ty bo wiedzialem przy zakupie ze sa lipne,koszt 140funtów nie za duzo.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.4l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:duzy wygodny ,spalanie ,miejsce na fotelik stylu po srodku
Wady:lampka niedziela podświetlenie nóg podczas wsiadania i wysiadanie
Rocznik / Przebieg:PASSAT B5/2005/1.9TDI
Mateusz 05.02.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Kupiłem w lipcu 2015 r. passata sedan b5 fl 1.9 tdi 130 km z automatem (tiptronic). Auto wspaniałe !!! Mówię szczerze. Miałem audi a6 c5, peugota 307, forda focusa MKI (tez fajny), ale z passeratti jest bardzo zadowolony. Zrobiłem 25000 km w 8 m-ce. Wymieniłem rozrząd, oleje i to wszystko. W zawieszeniu nic nie puka nic nie stuka. Automat nie szarpie. Zgodzę się z tym co piszą inni że o auto trzeba dbać i kupić zadbane. Ja kupiłem od dziadka (1934 rocznik !!! był jedynym właścicielem). Ja osobiście wszystkie wymiany robię na czas (oleje itp). Pojechałem tym autem do Chorwacji i wróciłem jestem mega zadowolony. Jeśli ktoś mam pytania podam email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Dodam że swojego Passata szukałem ponad 6 miesięcy i zobaczyłem ponad 100 tych samochodów i uważam że bardzo bardzo rzadko trafia się "ciekawy" egzemplarz.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Wykonanie wnętrza, trwałość, niezawodność, dostęp do część, PRAWIE WSZYSTKO JEST JEGO ZALETĄ
Wady:Niestety przy automacie spalanie jest wysokie zimą w mieście nawet ok 9-10l. Na rynku jest bardzo dużo samochodu tzw składaków i trudno znalęść idealny egzemplarz
Rocznik / Przebieg:Passat b5 fl/2002/202000
<<<12>>>