alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Skoda Fabia II FL 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)

Skoda Fabia II FL 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)Wyświetleń: 8717

Skoda Fabia II FL 1.6 TDI CR 105KM (CAYC)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10.9
Spalanie - miasto [l/100km]5.2
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30 /507.00
LIlość oleju4.3 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.5

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.2 TDI7518014.23.4
1.6 TDI7519514.14.2
1.6 TDI9023012.64.3

12.12.2014AdamTak

"W VV jetta po 50.000 zepsuł się zawór ERG ale wymienili go bezpłatnie mimo, ze auto było po gwarancji bo to podobno jakis fabryczny feler (rok prod. 2009). Poza tym czasami na zimno strasznie wibruje, obroty zwiększają się i zminiejszają same na biegu jałowym co jest denerwujące stojąc po światłami. Innych wad nie zauwazyłem, wystarczająca dynamika i niskie zuzycie pliwa. "


21.09.2015MarekTak

"Przejechałem już 80 tys. km, silnik bez najmniejszych problemów, spalanie bardzo niskie "


19.08.2015MirekTak

"Chociaż, nie lubię chwalić aut, bo zazwyczaj potem padają, to napiszę. Mam służbowe 1.6 tdi w Golfe 6 rocznik koniec 2011 i od kupienia od "nowości" ok 3000km przejechane 115 tyś KM. Paliwo najtańsze, bo takie muszę kupować. Serwisów nie robie w ASO, bo za drogie. Miałem Wymiana olejów 1 po 15 tyś, drugie po 25 tyś, 3 po 30 tyś, 4 35tyś i teraz jeszcze na tym oleju. Używam tylko oleju zalecany Castrol. Werdykt Przepalona żarówka, wymiana ok 10zł Nic innego się nie dzieje. Co do dynamiki, to 2 osoby ok, od 4 osób już czuć, że to 105km już mają co robić. Z Wrocław do Chorwacji Makarska, spalił 6,0l równe wg PC, pełen zapakowany. Odpukać, ale jak do tej pory mogę polecić. Muszę jednak zaznaczyć, że jak już jadę tym autem to minimum 20km robie. a zazwyczaj długie trasy. Prawie w ogóle nie robie takich krótkich tras."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 6/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Skoda Fabia II Kombi 5J 19.07.2021
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Jestem użytkownikiem od 2010r.Jakiś bardzo wielkich usterek nie stwierdziłem. Lecz; Zacznijmy od silnika. Po 2 latach pękł wtryskiwacz. Oczywiście po gwarancji. Przy wymianie wtrysku zdecydowałem się usunąć dpf i egr. Po kolejnym roku zmieniłem turbosprężarkę (nie zepsuło się została przerobiona) Od tej pory wymieniam średnio sprzęgło co 3-4lata.(Po modyfikacjach wyszło 180KM i 400NM) Jestem zadowolony gdyż nie mam problemów z dpf i egr. Auto daje dzielnie rade układ napędowy na duży plus za trwałość(100tys km na tej mocy i nic się nie psuje) Środek tu już trochę gorzej kratki nawiewu mi się połamały są zbyt delikatne (nie mocujcie w nich telefonów) Wiązka elektryczna od drzwi kierowcy i pasażera się posypała (podobno słabej jakości i cienkie przewody są zastosowane) Karoseria tak... tutaj brak zaskoczenia tylna klapa przy podświetleniu tablicy rej rdzewiejeuprzedze maruderów ( nie była uderzona) Ogólnie polecam sam kupił bym raz jeszcze.
Wady:Wiazka elektryczna drzwi kierowcy i pasażera. Delikatne plastiki w kratkach went. Padł wtrysk po 2 latach. Trzeszczący fotel kierowcy przy najniższym opuszczeniu go.
Rocznik / Przebieg:2010/137490