alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Optima I 1.7 CRDi 136KM (D4FD)

Kia Optima I 1.7 CRDi 136KM (D4FD)Wyświetleń: 11992

Kia Optima I 1.7 CRDi 136KM (D4FD)

Okres produkcji: 2010-2015

Wersje nadwozia: sedan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1685
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna202
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco .20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.2

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

Brak innych silników w tym modelu

03.12.2020sportageNie

Sportage od nowosci 2011.teraz 79000km spalanie 8-8,3 miasto Gdynia.odcinki po 9km.trasa brakuje mocy,mało miejsca duze słupki,czasami słychać jak napinacz łancucha odpuszcza i jest betoniarka przez kilka sekund dopuki nie dojdzie olej(tylko jak stoi pod góre/tylko czasami)olej Valvoline 5w30 co 10tk


26.11.2020Hyundai i40 1,7 16V CRDiNie

Dane producenta o spalaniu to można wielkim oszustwem nazwać. Komputer też zaniża średnie zużycie w stosunku do faktycznego (nalewanie do pełna i wylicznie średniej). Filtr cząstek stałych DPF to prawdziwa zmora. Jeżdżę autem z 2013 r i już kilkakrotnie miałem problemy z filtrem, który wypala się co 150-200 km. Podczas wypalania samochód przez 20 km spala drugie tyle paliwa!!! Spalanie na poziomie 9l w mieście to żadne fajerwerki. W trasie można osiągnąć 6,5. No chyba że prędkość 90km/h to wtedy może trochę niżej. Zdarzyło mi się już trzy razy, że samochód podczas jazdy nagle tracił moc i wchodził w tryb awaryjny!!! Na szczęście nie wyprzedzałem wtedy nikogo. Po zgaszeniu i odpaleniu poniwnym wszystko wracało do normy. Serwis podejrzewa winę zaworu EGR. Generalnie zachwyty nad tym silnikiem to mocna przesada.


09.03.2014MariuszTak

"Silnik bardzo dynamiczny ,spalanie na dobrym poziomie ,jak dal mnie wad żadnych nie znalazłem .To nowoczesny silnik w systemie Common Rayl wiec praca bardzo równa i cicha .Lepiej się spisuje na wyższych obrotach ,dobre przyspieszenie ."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 19
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Mariusz 09.03.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Oceniłem wcześniej silnik ,teraz kilka słów o samym aucie .Kia Optima komfortowy dobrze wyposażony samochód z idealnie dopasowanym silnikiem .jazda tym autem to sama przyjemność ,cicho we wnętrzu nawet przy prędkościach po wyżej 160 km/h co w większości aut z silnikiem diesla nie osiągalne .Bardzo dynamiczny i zarazem elastyczny silnik ,zbiera się praktycznie na każdym biegu ,spalanie w zależności od warunków (trasa 120 lub 170 miasto itd ) średnio 6.2 L .Auto nie tanie bo moja wersja ponad 100tys złotych ale mogę powiedzieć że pieniądze nie zostały wyrzucone .Jestem szczęśliwym posiadaczem i szczerze mogę polecić ten samochód
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:sylwetak, wnetrze dobrze dopasowane elementy, wyposażenie, komfort pdróżowania, dobry mocny silnik ', spalanie
Wady:cena zakupu mogła by byc troszkę niższa
Rocznik / Przebieg:Kia Optima 2012 rok 69 tyś