Volvo

Volvo S40 I FL 1.9 DI 115KM (D4 192T3)

10652
Kategoria: Volvo S40

Dane techniczne

Volvo S40 I FL 1.9 DI 115KM (D4 192T3)
Pojemność [cm3] 1870
Moc [KM] 115
Moment obrotowy [Nm] 265
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 195
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 10.5

Lata produkcji: 2000-2004

Nadwozie: sedan

Segment: C/D (kompaktowe trójbryłowe)

Spalanie

Miasto 7.4L

Średnie 5.4L

Trasa 4.5L

Zalecane przez serwis

Typ oleju 5W40
Ilość oleju 4.8
Wymiana oleju co 15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po. 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Brak
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Elektromagnetyczne Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.9 DI 102KM 0.0 0 0 5.4 l/100km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.9)
Trwałość silnika 9.3/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 8.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 7.5L

Średnie 6.2L

Trasa 5.1L

Najbardziej awaryjna część

67%
17%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
17%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

08.02.2022 S40 I gen 2004r / 320kkm
Średnia ocena: (9.8)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 10.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 10.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 6.9L

Średnie 6.0L

Trasa 5.4L

Opinia: Samochód posiadam od 2016r., po zakupie licznik pokazywał ~195kkm - aktualnie ~320kkm - z osprzętu silnika wymieniłem jedynie klapę gaszącą i odmę oraz regenerowałem alternator przy przebiegu ~250kkm Układ wtryskowy, turbo oryginalne - mają się wyśmienicie. Sprzęgło wraz z dwumasą wymienione przy przebiegu 286kkm -
Zalety: -Tania eksploatacja -Dynamiczny i ekonomiczny silnik -Trwały osprzęt układu napędowego -Karoseria jak i podwozie nie korodują - polift -Wygodne fotele
Wady: - Stosunkowo szybko zużywające się elementy zawieszenia przód - Układ wtryskowy wrażliwy na padlinowate paliwo - zdecydowanie nie warto kierować się cena ON i omijać małe niepewne stacje paliw
Polecam
12.03.2018 xmicx s40 2003 1,9d, 285 tys km
Średnia ocena: (9.0)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 10.0/10
Koszty utrzymania 8.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 7.5L

Średnie 6.1L

Trasa 4.8L

Opinia: Obecnie 284 tys km i na razie daje radę. Koszty napraw nie są duże. Część z nich pasuje od Renault'a a część od Mitsubishi Carismy. Wybór części jest przeogromy. Prawdopodobnie jadę jeszcze na oryginalnym sprzęgle.
Zalety: Wygoda. Na trasę idealny. Czujesz się w nim bezpiecznie. Bardzo przyjemny w prowadzeniu.
Wady: Największą wadą jest zawieszenie - liche i już, Tuleje, wahacze wzdłużne, poprzeczne, drążki lecą najszybciej.
Polecam
22.10.2014 Marek S40 2003r 295 tyś
Średnia ocena: (8.0)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 7.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.0L

Średnie 6.5L

Trasa 5.2L

Opinia: 295 tyś i żadnych problemów,stary dobry diesel nie to co te wynalazki.mam go juź 8 rok osobiście razem z tatą zrobiliśmy 180tys tylko wymiany olejow filtrów rozrząd i tylko jazda.Spalanie do zniesienia najgorzej na zimnym silniku i krótkich odcinkach nawet 9L ale średnio 6.5L .
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

67%
17%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
17%
Suma głosów: 6