alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 2 DE 1.4 MZ-CD 68KM (Y4)

Mazda 2 DE 1.4 MZ-CD 68KM (Y4)Wyświetleń: 13451

Mazda 2 DE 1.4 MZ-CD 68KM (Y4)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)15.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.8

Trasa: 4.6

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 MZ-CD9021211.44.2

13.03.2014Robert Tak

niskie spalanie to największy atut mazdy 2,praca silnika już nie taka ładna trochę głośny i czasami nie równo pracuje .Jeżdżę po mieście i tam najlepiej się spisuje .Nie zaliczyłem jazdy lawetą a przebieg nie mały 157 tyś to dobrze świadczy o silniku .Co do jego dynamika nie specjalna ,ogólnie jestem na TAK


25.01.2015MisiekTak

Słaba dynamika ,słaba elastyczność ,taki samochodzik do przemieszczania się . Na plus mogę zaliczyć jego spalanie średnio miasto-trasa 5 L.Awarii jak na lekarstwo praktycznie żadnych ,kilka wycieków między skrzynią biegów a silnikiem (simering) nie watro grzebać , uszczelnienie pompy .Jak ktoś szuka nie drogiego auta w utrzymaniu z tym silnikiem to polecam ."


09.05.2016maniekTak

silnik wystarczający na masę samochodu, jak zimny wiadomo klekocze, jak sie rozgrzeje jest ok. Spalanie super na plus. jestem 2 właścicielem tego auta, silnik miał nieszczelność na (simeringu) od strony skrzyni biegów. odrazu zostało wymienione sprzęgło. jak dla mnie pedał sprzęgła za lekko chodzi, biegi bez większych problemów. Ogólnie autko bez większych awarii


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 2):
(9.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

An 16.01.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: od 2005 roku przejechałem nią Europę wzdłuż, wszerz i po przekątnych oraz slalomem... nie przekraczając o wiele 120km/h czyli spokojnie. Obecnie autko ma już 140 000 km. BEZAWARYJNYCH ! Oczywiście wymiana oleju czasem wcześniej jak statystycznie, przy tym filtrów itd ale to tylko zależy od dbającego. Spalanie minimalne i bardzo ekonomiczne, dynamika silnika zadawalająca, zaliczyłem nią Pireneje, Alpy i mało kiedy zwolniła pod górę co zawsze cieszy.Polecam to autko każdemu. Mnie nie zawiodło przez 10 lat ANI RAZU !
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:same
Wady:nie ma
Rocznik / Przebieg:mazda 2
Marlena 20.09.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Bardzo dobre autko do miasta niskie spalanie tylko 5.5 L w mieście korki .Co do awarii nie miałam żadnych .Dla mnie to jest spełnienie marzeń autko bardzo ładne dobrze wyposażone ,super się prowadzi .Polecam dla każdej kobiety
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:3.9l/100km

Zalety:wyglad, spalanie, wyposażenie
Wady:żadnych !!!!!!!!!!!!!!!!!
Rocznik / Przebieg:mazda 2 2010 r 86 tyś