alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 136KM (RF)

Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 136KM (RF)Wyświetleń: 28430

Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 136KM (RF)

Okres produkcji: 2002-2005

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna198
Przyspieszenie (0-100km/h)11.0
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.5
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexelia 5W30
LIlość oleju4.7 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5.7

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 MZR-CD12031010.86.5

03.12.2016MarcinTak

Jeżdzę już Mazdą 5 z silnikiem rfj7 od 3 lat jedyny problem z samochodem to jego ekologia mam na myśli DPF straszną nędza nie wiem jak ktoś mógł to montować reszta super dojeżdżam już do 200 000 na liczniku i zaczyna brać olej prawdopodobnie turbina może już być do regeneracji ale powiedzmy szczerze każdy samochód to czeka.. ogólnie Polecam samochód Polecam silnik i polecam wyciąć DPF :)


30.11.2013HirekNie

143 konna jednostka z 2088r. spalanie ma niskie tj w granicach 6,5-7l w mieście, na gwarancji przy przebiegu 73tyś km wysiadło turbo po wymianie ASO Mazda przy przebiegu 105 tyś km znów to samo wymiana na regenerowaną. Po drugiej turbinie kompletna kontrola silnika czyszczenie itp. przebieg 131 tyś powtórka z rozrywki turbina padła, dodam że olej Dextelia zawsze wymieniony w terminie. Silnik gaszony po 15-20sek trzymania na biegu jałowym, na autostradzie silnik gasiłem po 5-10 min. Gdyby nie problemy z turbiną to bym powiedział że samochód jest idealny wręcz bezawaryjny.


02.09.2013PiotrekTak

Bardzo dobry silnik ,kompletnie żadnych problemów z jego użytkowaniem .Silnik żwawy dobry na długie dystansy ,nie czuć jego wysiłku .Co do miasta jest elastyczny ale niestety posiada filtr cząstek stałych .Spalanie na dobrym poziomie ,na razie żadnych usterek i napraw związanych z silnikiem i jego osprzętem .Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 5):
(8.1)
Trwałość silnika
 7.2/10
Niezawodność auta
 8.2/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

32

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

10.07.2021
Średnia:
(4.75)
Nie
Opinia: .
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.9l/100km

Zalety:Dla mnie brak
Wady:Zatarty silnik przez zatkany smok olejowy
Rocznik / Przebieg:
Tomasz R 29.05.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Auto kupilem w 2009 i mialo przejechane 100tys.Tuz po zakupie zrobilem podkladki pod wtryskami (dwie przepuszczaly) i wyczyscilem smog olejowy. Oprocz tego przez 7 lat uzytkowania auto nie zepsulo sie ani raz, zadnej awarii.W tym roku sprzedalem go ze wzgledu na wiek i rdze na podwoziu, ale auto absolutnie bezawaryjne. Silnik po 12latach bez oznak wyciekow lub spadku mocy.polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
Arek Kudera 29.11.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Jeśli posiada się auto od nowości (lub o prawdziwym przebiegu), wymienia się olej co 10kkm, to silnik sprawuje się wzorowo. Moje auto ma 9 lat, z czego posiadam je od 7 i ma dopiero 210kkm przebiegu, nie wiem może przy 400kkm się popsuje... Jeśli ktoś kupuje z przebiegiem 150kkm, a tak na prawdę jest 400kkm, wymienia za rzadko olej i ogólnie nie dba o auto (np. uszczelki pod wtryskami, tankuje paliwo podejrzanej jakości itp.) to pewnie nie ma dobrego zdania o aucie. Jedyna wada, ale za to poważna to rdza - trzeba dbać o auto i konserwować, bo inaczej to m6 w wieku 15lat będzie unikatem. Pozdrawiam!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Silnik, Zawieszenie, Komfort, Bardzo mała awaryjność
Wady:Rdza, -Rdza, +Rdza, *Rdza
Rocznik / Przebieg:GY/2004/210kkm
jaro 06.05.2013
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Chyba mi się trafiła naprawdę niezła sztuka, bo poważnie jestem zadowolony. Ludzie nie wiem czego oczekują od auta po takim przebiegu. Czasy milionowych przebiegów dawno się skończyły i trzeba się z tym pogodzić. A z drugiej strony, czy ktokolwiek wie jaki rzeczywiście przebieg w danym momencie ma jego auto- nie sądzę( chyba ze kupował w salonie)
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, ergonomia, dobrze wykonczona, ladne nadwozie, nie zawodzi, niewiele napraw jak na ten przebiieg
Wady:blacha, coś stuka w w lewym przednim kole(może to byc od magla, slabe przednie oświetlenie
Rocznik / Przebieg:sedan/2004/23000
M 24.04.2013
Średnia:
(7.25)
Nie
Opinia: (2003 rok) Ogólnie ten samochód może i się podoba większości użytkowników, aczkolwiek nie jest to ta sama mazda która jest trwała jak poprzednik 626. Przez 5 lat i przebiegu 50.000km od 120 tys. km. wymienione zbyt wiele jak na tej klasy samochód: zacierające się hamulce tylne kilkukrotne naprawy, korozja tylnych nadkoli, sprzęgło, uszczelniacze wtrysków [panowie z serwisu i tak powiedzieli, że to i tak ponad normę] Auto nie ma przejechane jeszcze 200 tys. km. Poprzedni ford 1.8TD przejechał ponad 300tys. bez napraw silnika nie licząc oleju i pasków:) niestety nowe auta tak mają :(
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:niskie spalanie jak na tą pojemność
Wady:do 160 tys. km wymieniony komplet sprzęgło+koło dwumasowe, nadto uszczelki pod wtryskiwaczami, bierze olej lepiej kontrolować jego stan przynajmniej co 1000km, czuły na jakość paliwa, wysokie koszty napraw, ostatnio gaśnie po odpaleniu najprawdopodobniej zaworek za około 350-450zł
Rocznik / Przebieg:Mazda 6/2003/180tys. km