Audi

Audi A8 D3 3.0 TDI CR 233KM (ASB/BUG)

25893
Kategoria: Audi A8

Dane techniczne

Audi A8 D3 3.0 TDI CR 233KM (ASB/BUG)
Pojemność [cm3] 2967
Moc [KM] 233
Moment obrotowy [Nm] 450
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 6-biegowy automat
Prędkość maksymalna [km/h] 243
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 7.8

Lata produkcji: 2002-2010

Nadwozie: sedan

Segment: F (luksusowe)

Spalanie

Miasto 12.1L

Średnie 8.5L

Trasa 6.5L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Olej 5W30 lub 5W-40/LongLife (QG0, QG2, QG3) - 505.01. LongLife (QG1) - 507.00,
Ilość oleju 8.2
Wymiana oleju co 30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu Łańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAP Występuje
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Piezoelektryczne Bosch

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
4.0 V8 TDI 275KM 8.0 2 0 10.3 l/100km
4.2 V8 TDI 326KM 9.0 1 0 10.0 l/100km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.1)
Trwałość silnika 9.5/10
Niezawodność auta 7.0/10
Spalanie ON 6.5/10
Koszty utrzymania 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 13.8L

Średnie 10.3L

Trasa 7.8L

Najbardziej awaryjna część

16%
8%
16%
24%
4%
4%
4%
4%
20%
Suma głosów: 25

Opinie użytkowników

20.06.2024 Audi A8 D3 3.0 TDI ASB 2006 / 322000km
Średnia ocena: (6.8)
Trwałość silnika 10.0/10
Niezawodność auta 7.0/10
Spalanie ON 6.0/10
Koszty utrzymania 4.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 14.5L

Średnie 9.5L

Trasa 6.5L

Opinia: Świetnie wykonana limuzyna z paroma bolączkami. Pierwsza to wadliwa sprężarka klimatyzacji Denso, która puszcza opiłki w układ a następnie się zaciera. Do tych co się boją rozrządu w tym silniku - nie ma się czego bać jeżeli olej i filtry były wymieniane co 10tys. km oraz
Zalety: - Komfort - Oszczędność paliwa na trasach - Świetny napęd quattro - Niedroga w utrzymaniu pneumatyka jak na taki samochód - Ogrom miejsca w kabinie jak i w bagażniku - Niewielka masa własna względem konkurencji - Świetnie działający system MMI - Świetna ergonomia
Wady: - Non stop świecące się błędy, nigdy nie widziałem D3 bez wyświetlających się błędów. - Wysokie koszty utrzymania. - Małe tarcze hamulcowe względem masy auta (należy wymieniać tarcze i klocki na najwyższą półkę bo półśrodki spowodują że po 40tys. km trzeba znowu wymienić cały komplet) - Awarie hamulca
Polecam
12.01.2013 Anonim A8/2006/150000
Średnia ocena: (7.5)
Trwałość silnika 9.0/10
Niezawodność auta 7.0/10
Spalanie ON 7.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 13.0L

Średnie 11.0L

Trasa 9.0L

Opinia: Silnik dla osób oszczędnych, które nie potrzebują nadmiaru mocy. Początkowo obawiałem się, iż będzie to jednostka za słaba do A8, jednakże jeśli nie zależy nam na rajdowych doznaniach to 3,0 tdi jest wystarczający do przemierzania dalekich tras. Jednostka jest już trochę przestarzała i nie może równać
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

16%
8%
16%
24%
4%
4%
4%
4%
20%
Suma głosów: 25