alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i40 1.7 CRDi 116KM (D4FD)

Hyundai i40 1.7 CRDi 116KM (D4FD)Wyświetleń: 18403

Hyundai i40 1.7 CRDi 116KM (D4FD)

Okres produkcji: 2011-2015

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1685
Moc [KM]116
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuLotos Quazar 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco.20.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.2

Trasa: 5.5

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CRDi13632510.34.7

23.04.2014JerzyTak

"Jak dla mnie silnik jest trochę za słaby ale napewno godny polecenia.Chodzi cichutko i bardzo równo,jest elastyczny i mało pali.Przebieg auta 75 tyś po za wymianami olejów i przeglądów w serwisie tylko leje i jazda ."


24.02.2017TomekTak

"Miałem możłiwość pojeździć chwilę trym samochodem, jako zastępczym z serwisu. Niestety Hyundai ix 35 jest zbyt ciężki do tego silnika albo inaczej, ten silnik jest za słaby do ix 35. Owszem, jak się rozpędzi to leci, ale szału nie było. "


25.09.2015RAFAŁTak

"Posiadam IX35 z 2011 z takim silnikiem. Zrobiłem nim w szybkim czasie 15000km. Dynamika wystarczająca, na trasie nie ma problemów z szybkością czy wyprzedzaniem. Spalanie rewelacyjne udało mi się osiągnąć 5,1L/100km na dystansie 1200km po autostradzie przy prędkościach 110-140km/h. Miasto na krótkich odcinkach 6,5-7L. Jedyny mankament to ciut głośna praca w porównaniu do np 2,0 DCi czy 1,6 HDi."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21
Średnia (głosów 2):
(8.75)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

i40 BlueDrive 05.01.2020
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Mega wygodna kanapa. Jeździ dostojnie nie dynamicznie ;). Koszty utrzymania niewielkie bo usterek niewiele. A ja naprawiam je raczej sam a te których nie naprawiam mi nie przeszkadzają. Ma swoje wady ale niewielkie nie licząc dynamiki. Jak chcesz wygody i czuć się prawie jak w limuzynie - to jest to niezły wybór.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Komfort i napakowanie elektronicznymi systemami aż po podgrzewaną kierownicę
Wady:Niewielkie przyspieszenie ale 160 da się spokojnie tym jechać. Długi czas nagrzewania skórzanych foteli. Sprzęgło trzeba wciskać w podłogę zwłaszcza 1 do 3. Do reszty można się przyzwyczaić
Rocznik / Przebieg:2012/200tys
Wiesiek 03.11.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Auto kosmiczne najnowszej generacji stos systemów ,czujników ,dużo bajerów .Wnętrze jak w samolocie bardzo mi się podoba ,walory jezdne też na najwyższym poziomie .Co do silnika nic mu się nie dzieje auto nowe dopiero dna wizyta w ASO na przeglądzie .Natomiast moim skromnym zdaniem silnik trochę za słaby jak na to auto ,dynamika nie powala i czasami trzeba naprawdę cisnąć żeby spokojnie przyspieszył .Jak dla mnie to auto powinno być typowo na trasy a silnik bardziej pasuje do miasta jak na szybkie autostrady .Dla mnie za mało mocy .Przez to spalanie też nie specjalnie niskie na trasie przy szybszej jeździe pali do 5.6 l a miasto to już porażka 7,4 l dodam wersja kombi .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.4l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:wnetrze, wyposażenie, wygląd, elastyczność, komfort
Wady:za słaby silnik, trochę duzo pali jak na diesla nowej generacji
Rocznik / Przebieg:Hyundai i40 2012 r 34 tyś km