alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A3 8L 1.9 TDI  90KM VP37 (AGR/ALH)

Audi A3 8L 1.9 TDI 90KM VP37 (AGR/ALH)Wyświetleń: 37928

Audi A3 8L 1.9 TDI  90KM VP37 (AGR/ALH)

Okres produkcji: 1996-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]210
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna181
Przyspieszenie (0-100km/h)12.4
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4,9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 90.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski pompa-Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.3

Średnie: 5.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI100240115.1
1.9 TDI11023510.54.9
1.9 TDI1303109.25.1

18.08.2013MariuszTak

Ja mam golf 3 z pierwszym tdi jaki wyszedł czyli 1z 90km i powiem ze silnik jest nie do zajechania ma przechulane 300000km i chodzi jak zegarek napewno karoseria predzej padnie niż tdi.polecam spalanie około 5,6l niejest źle jak na ten przebieg


24.07.2018PiotrTak

Wszystko na tak, oprócz głośności pracy.


19.08.2016MichałTak

Genialny silnik. Mankamentem w 5-biegowej skrzyni VW (Passat 1995) przy przebiegu ~300kkm jest ciężko wskakująca jedynka. Z racji wieku wychodzą głupie rzeczy.. np popękane przewody paliwowe, urwana łapa pod poduszką. Można jednak go spokojnie rasować do 140KM bez dymienia


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 29
Średnia (głosów 6):
(8.88)
Trwałość silnika
 9.83/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 8.67/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

60

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 67

Opinie użytkowników

A3 8l 13.07.2021
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: 2021 1.9 TDI ALH 90 koni rok 98 Audi a3 8l Polecam, silnikowo nic z nim się nie dzieje, był problem z turbo ale samo się naprawiło( poprzednia właścicielka jeździć tym chyba nie umiała i turbo było zapchane) Dynamiczne i jak na 90 nawet dobrze idzie, gorzej już jak jest 5 osób w aucie i wtedy trochę wolniej przyspiesza ale daje rade! Spalanie na mieście nie wiem ile może mieć bo mało co jeżdżę po mieście ale myślę, że z 10 by spaliło jak na trasie udało mi się zejść do 4 litrów/100 średnie czyli mieszane no to 7 albo 8 pali( sprawdzone )
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:-l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Oszczędne, wygodna jazda, wspomaganie nawet dobre nie jest ociężałe jak w a4 b6
Wady:
Rocznik / Przebieg:1998 281 tysięcy
26.09.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Bardzo dobre auto dla młodych
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:A3 2000 377000
Robert 26.12.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Polecam.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Silnik bardzo trwały,spalanie przy dynamicznej jezdzie i włączonej klimie max 6,5 l. na 100 km.,
Wady:samochód nie dla dużej rodziny,elektryka czasem szwankuje (czujniki ABS,przekaniki itp.),ze względu na wiek auta pękają przewody gumowe od układu chłodzenia.
Rocznik / Przebieg:8L 1.9 tdi 90km ALH,1999r.,320000 tyś.
Dawid 28.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Potwierdzam opinię Mikołaja.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.75l/100km

Zalety:Trwały silnik, niskie spalanie, zabezpieczone karoseria przed korozją, pojemny bagażnik jak na hatchback, niskie spalanie (trasa mazury-śląsk 4 osoby, pełny bagażnik, włączona klima i podgrzewanie 1 fotela i wyszło spalanie około 3,5l na 100 km przy prędk
Wady:Raczej nie dla wysokich osób
Rocznik / Przebieg:A3/1997/264000
Mariusz 28.05.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Audi A3 w tej wersji jest autem praktycznie nie do zajechania pod warunkiem że kupiliśmy auto w dobrym stanie i dbamy o wymiany płynów, filtrów, wymianę rozrządu. Ewentualne naprawy nie są skomplikowane i stosunkowo niedrogie. Moje auto niestety posiada dość poważną korozję na drzwiach jednych i drugich co pozwala sądzić że było po wypadku a drzwi nie są oryginalne (widać pęcherze pod lakierem). Niestety trudno znaleźć AUDI A3 które ma powyżej 10 lat a jest jak "igła". Natomiast sam silnik to mistrzostwo świata - bardzo trwały, oszczędny (5,5 średniego spalania)bez dziwnych dodatków pompowtryskiwacze czy DPF). Zimą zawsze odpali jeśli tylko mamy w miarę sprawne ako. Ogólnie polecam,. Zrobiłem przez 2 lata ok 30 000 km i nie miałem żadnych problemów. W mojej wersji dodatkowo jest 10 poduszek powietrznych.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:prosty trwały silnik, dużą dostępność części, dość dobry komfort jazdy jak na auto o tych gabarytach (rocznik 2000 po liftingu), niskie spalanie, oryginalna karoseria zabezpieczona przed korozją, jak na 90 KM to nieźle się zbiera
Wady:sporo aut "zajeżdzonych" z przekręconymi licznikami, raczej nie dla wysokich osób, silniki trochę głosne jak na dzisiejsze standardy (mnie osobiście to nie przeszkadza, dośc wysokoa cena zakupu - za ok. 14 000 dostaniemy coś dobrego, za 7000-8000 raczej trupa.
Rocznik / Przebieg:Audi A3 2000 po liftingu, 235000
Mikołaj 04.05.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Wszytko pięknie gra
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.5l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Po 215 tyś silnik czysty żadnych wycieków
Wady:Rozrząd około 1000 złotych
Rocznik / Przebieg:A3/1996/215000