alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A3  8L 1.9 TDI 130KM PD (ASZ)

Audi A3 8L 1.9 TDI 130KM PD (ASZ)Wyświetleń: 48575

Audi A3  8L 1.9 TDI 130KM PD (ASZ)

Okres produkcji: 1996-2003

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]310
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.6

Średnie: 6.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TDI9021012.44,9
1.9 TDI100240115.1
1.9 TDI11023510.54.9

21.04.2017MalthealTak

"Miałem AFN 110 km, ALH, 90 km, i 130 km o oznaczeniu AWX, ASZ,AVF. Każdy z nich był bezawaryjny. Silniki nie do zajechania. Tanie w naprawach. Milion cześć zamiennych. Bardzo małe spalanie, wspaniałe pod chipowanie. Niezniszczalne, dynamiczne tylko trochę głośne... jak ktoś ma niech szanuje i się cieszy, bo te silniki już nie wrócą. Pancerne jednostki i jeszcze jedna ważna rzecz. Każdy zdiagnozuje naprawi za grosze. Miałem okazje jeździć AVF który miał 760 tys km przejechane... Auto chodziło jakby miało dopiero 200 tys. Szacun dla grupy VAG. "


28.01.2017ZbychTak

"Jeżdżę autem audi a4 b6 już 9 lat. Przy około 180 kkm regeneracji sprężarki. Silnik po tuningu. Poza tym żadnych napraw. Wymiana oleju, filtrów, hamulców zgodnie z instrukcją. Minimalne zużycie paliwa to 4,9 l, maksymalne to nawet 12 l głównie w jeździe miejskiej zimą z ogromną ilością skrzyżowań świetlnych /Olsztyn/. Styl jazdy spokojnie umiarkowany. Polecam ten silnik i auto. Moc silnika i jego moment obrotowy wykorzystywany głównie podczas wyprzedzania."


05.03.2016mirekNie

""Cały czas coś i coś tragedia nie wiem czym ludzie sie zachwycają w tych silnikach omijać z daleka Pompo wtryski tragedia one siadają uszkadzają silnik i jest trup!! Nie polecam" "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 88
Średnia (głosów 12):
(7.48)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 7.42/10
Spalanie ON
 7.92/10
Koszty utrzymania
 6.58/10

Głosy według opinii:

84

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 177

Opinie użytkowników

A3 8L 10.08.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Polecam tanie auto idealne do miasta. Jeżeli ktoś dba ,leje dobre paliwo i wymienia na czas wszystko to nic się nie dzieje :) spalanie niskie mimo dynamicznej jazdy, nie wiem skąd u niektórych spalanie 12 litrów. Połowa tych opinii na dole jest wyssana z palca według mnie.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Tanie koszty utrzymania Spalanie Moc Idealne na pierwszy samochód
Wady:Korozja Twarde zawieszenie Wygłuszenie środka
Rocznik / Przebieg:2001 333000km
Pawcio 11.07.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Witam. Posiadam A3 1.9 ASZ ponad 3 lata. Wszystkie serwisy robione na bieżąco i wszystko śmiga aż miło. Jedynie przez cały okres eksploatowania został dodatkowo wymieniony alternator bo stary już padł. Autko ma już 260 tys. przebiegu i zbiera się idealnie, nie kopci, nic nie stuka. Największym problemem z jakim się borykałem to rdza na dole drzwi ale to standard w tych autach. Autko szybkie, ładne oraz zgrabne. Co do spalania to też zależy od stylu jazdy. Ja jeżdżę dosyć szybko lecz spalanie jest w normie. Ogólnie polecam.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6-7l/100km

Spalanie - trasa:4.5-5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:silnik moc spalanie
Wady:twarde zawieszenie korozja drzwi
Rocznik / Przebieg:Audi A3 8l 1.9 TDI ASZ
Piter 17.07.2017
Średnia:
(5.75)
Nie
Opinia: witam posiadałem a3 od 2009r do 2016. tj 7 lat tak awaryjnym autem jeszcze nie jeżdziłem. diesel na pompowtrysku to już nie to samo co starsze tdi,dzisiaj większość tych aut z tymi silnikami jest zajeżdzona dlatego Odradzam ich kupna wszystkim spoglądającym w silniki 1.9 tdi. nie dajcie się nabrać
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:marka auta? ,moc
Wady:silnik,głośny,ciasne auto,
Rocznik / Przebieg:a3 lift
Piotr 16.12.2015
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: mam juz 402tysiace auto bez zarzutow powoli szykuje mi sie ksrzynia biegow do wymiany albo do regeneracji ale na tyle lat to co mi to auto sluzylo to tylko polecam odpowiednie urzytkowanie to podstawa nie ma aut doskonalych ....
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:mam juz 402tysiace auto bez zarzutow powoli szykuje mi sie ksrzynia biegow do wymiany albo do regeneracji ale na tyle lat to co mi to auto sluzylo to tylko polecam
Wady:odpowiednie urzytkowanie to podstawa nie ma aut doskonalych ....
Rocznik / Przebieg:audi a3 1,9tdi 130km 2003
Kamil 12.06.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Posiadam Ten samochód od 3 lat nigdy mnie nie zawiódł na czas wymieniam oleje filtry odbyłem kilka naprawa cyklicznych klocki hamulcowe czy też w zawieszeniu jakieś gumki po za tym wszystko ok Polecam:)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Trwały Bez Awaryjny Dynamiczny Ekonomiczny Zarys Sportowy
Wady:Ciasne wnętrze
Rocznik / Przebieg:A3 8l / 2002r / 211000
ŻURAW 14.09.2014
Średnia:
(2.50)
Nie
Opinia: miałem A3 z tym silnikiem, 120 tyś.km.i koło dwumasowe, spalanie nie jest tskie niski, jak ciśniesz to 12 bez problemu więc nie wiem co inni za bzdury piszą o niskim spalaniu, no chyba że jadą jak dziadki. Koszty utrzymania są wyższe niż u innych aut tej klasy, więc audi z takimi cenami i kiepską jakością zawieszenia bo po warszawie pada po 40 tyś.km to pomyłka, nie polecam tego złomu i A4, czy tym bardziej tandet od vag
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (1/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:9l/100km

Zalety:LEPSZY FIAT NIŻ AUDI NA TO WYCHODZI MIMO, ŻE FIAT TO KLASA NIŻEJ KIEDYŚ, A DZIŚ JUŻ RACZEJ KLASA WYŻEJ
Wady:BARDZO SŁABE ZAWIESZENIE, KOŁO DWUMASOWE SIADA PO 100 TYŚ.KM., ELEKTRYKA PO 3 LATACH SZWANKUJE BARDZIEJ NIŻ W DOSTAWCZYM CITROENIE, WIECZNIE PARUJĄCE SZYBY, KIEPSKIE PWROWADZENIE SIĘ W ZAKRĘTACH, GŁOŚNY SILNIK, SŁABE HAMULCE
Rocznik / Przebieg:A3 2010
Krzysiek 01.08.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Posiadam ATrójkę od 4 lat. Zrobiłem nią przeszło 100kkm i obecnie ma ich najechane ponad 300k. Paru znajomych również ma A3 1.9 ASZ. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jeśli o samochód się dba,w tym przede wszytkim pamięta o podstawowych zasadach jazdy TURBOdieslem, pamięta o niskim i twardym zawieszeniu koszty utrzymania, jak na ponad 10-letnie auto sa naprawdę przyzwoite. Ale kupując kilkunastoletnie auto z przebiegiem typu 170.000 km "mało bite, za którym Niemiec płakał" w super cenie, trzeba liczyc sie z powaznymi remontami. Warto zainwestowac wiecej pieniedzy w auto,ktorego ostatnie kilka lat jestesmy w stanie przesledzic chocby rachunkami za czesci, zeby uniknac rozczarowan. U mnie przez 4 lata raz padł alternator (regeneracja - 350zł), dwa razy wymieniłem odboje w zawieszeniu (ok.200zł), raz amortyzatory z tyłu(chyba 500zł), raz na początku zainwestowałem w nawiercane i ryflowane tarcze i dobre klocki i mam spokój z hamulcami juz ponad 3 lata (80kkm!). Trzeba pamiętać o zabezpieczeniu nadwozia twardym woskiem! oszkodzenia lakieru szybko kończą się korozją. Omijać dziury, bo mocne uderzenia mogą uszkadzać części mechaniczne silnika i nie tylko (mi rozpadło się sprzęgło od klimy po wpadnięciu w dziurę - 350zł). Przy 270kkm wyczyszczony cały kolektor dolotowy (450zł), bo silnik zamulał. Wystarczyło by przywrócić moc i moment. Ceny i dostępność części zamiennych jest zależna w sporej mierze od elementu. Można rzec, że cenowo jest ok. najczęściej wymieniane rzeczy są często tanie nawet w ASO. Ale niektóre elemnty silnika potrafią zagrzać! Samo serwisowanie również nie jest drogie, bo auto ma prostą konstrukcję. ... A prowadzi się jak bajka :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:dynamiczny, oszczedny, bardzo elastyczny silnik, prowadzenie na drodze, wygodne fotele, ergonomiczne wnętrze, dostępność części używanych i zamienników
Wady:twarde niezbyt trwałe zawieszenie, duże rozbieżności w cenach części zamiennych, kiepsko zabezpieczone blachy, irytujące drobne usterki elektryczne
Rocznik / Przebieg:A3 1.9tdi ASZ / 2001 / 300000km
JANUSZ 17.05.2014
Średnia:
(2.75)
Nie
Opinia: Mam auto od 3-lat robiłem servo,pompa vacum turbo+przewody wymieniałem komputer wyświetlacz (duzy fiss) przełącznik świateł, przerywacz kierunkowskazów linkę klapy bagaznika,przełącznik opuszczania szyby, o zawieszeniu nie wspomne .Generalnie zawiodlem sie na AUDI auto drogie w utrzymaniu i ciągle w nim trzeba coś robić.Niestety!! NIE POLECAM !!
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (2/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (2/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:NA RAZIE NIE ZAUWAŻYŁEM
Wady:CIĄGLE COŚ SIE PSUJE
Rocznik / Przebieg:A-3 2003ROK 5-DRZWI TDI-130km 6-BIEGÓW
Darek 05.08.2013
Średnia:
(4.75)
Nie
Opinia: Posiadam auto od dwóch lat i jestem rozczarowany, niby taka jakość, niby wszyscy polecają, do żadnego auto nigdy nie włożyłem tyle pracy i pieniędzy co do tego samochodu. Zdarzyły mi się awarie sprzęgła, koła dwumasowego, wtryskiwaczy oraz turbiny, Kultura pracy nie powala
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Ekonomia, dynamika
Wady:Dość dużo awari, nie małe koszta utrzymania
Rocznik / Przebieg:A3 1.9 TDI 2002 210 000
KoMo_TDi 03.07.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Co tu dużo mówić: aktualnie posiadam dwie "a-trójeczki" z tymże właśnie silnikiem. No więc tak: silnik praktycznie nie do zdarcia, żwawo rwie samochód do przodu, bardzo dobra kultura pracy. Przez te 4 lata jedynie oddałem do regeneracji alternator. Tę drugą mam zaledwie od początku roku, ale dzięki napędowi Quattro mozna powiedzieć ze jest idealna. Całym sercem polecam ;)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Komfort jazdy, Wysoki moment, Cicha i równa praca
Wady:Jak na ZS dużo pali
Rocznik / Przebieg:Audi a3 1.9 TDi ASZ/2002/205000 i Audi a3 1.9 TDi ASZ Quattro/2003/185000
<<<12>>>