alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Caddy III 1.9 TDI PD 105KM (BJB/BLS)

Volkswagen Caddy III 1.9 TDI PD 105KM (BJB/BLS)Wyświetleń: 35255

Volkswagen Caddy III 1.9 TDI PD 105KM (BJB/BLS)

Okres produkcji: 2003-2010

Wersje nadwozia: kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6/automat
Prędkość maksymalna166
Przyspieszenie (0-100km/h)13.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]5.3
Spalanie - średnie [l/100km]6.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 6.7

Średnie: 7.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDI14032010.66.1
1.9 TDI7521017.76.3

17.08.2018TadeuszTak

Autko kupiłem 4 letnie po leasingu i bałem się tego ale okazało się że zupełnie niepotrzebnie.Teraz ma już 10 lat i spisuje się rewelacyjnie, wymieniam tylko części eksploatacyjne, do tej pory żadnej awarii!!! Właśnie wymieniłem sprzęgło chociaż mechanik twierdził że mogę jeszcze pojeździć i okazało się, że było bez dwumasy - koszt całkowity 900 zł. Olej wymieniam co rok czyli co ok 10 tys km. Pewnie, że jest to trochę toporne auto ale naprawdę oszczędne i niezawodne. Mam kombi i zdziwiłem się ile może pomieścić ten bagażnik!!! Drugie auto mam octavię i jest przepaść między nimi ale to inna klasa auta. Naprawdę szczerze polecam!!1


26.10.2014TomaszTak

"Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem."


01.10.2018GrzegorzNie

Przy 210 tys. pierwszy raz robione wtryski. Przy okazji okazało się, że gniazda są już "rozwalone". Przy 260 tys.drugi raz robione wtryski. Przy 271 tys., trzeci raz i przy okazji dowiedziałem się że wałek rozrządu będzie do wymiany. Inny fachowiec to samo powiedział. Auta oczywiście już się pozbyłem... Nowego właściciela czeka poważny remont.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 20
Średnia (głosów 5):
(6.85)
Trwałość silnika
 6.2/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 7.6/10
Koszty utrzymania
 6.6/10

Głosy według opinii:

23

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

Maxi Life 1.9 TDI BLS 13.06.2019
Średnia:
(7.00)
Tak
Opinia: Oryginalna moc i osiągi pozostawiają wiele do życzenia, chyba, że auto firmowe i dla bardzo spokojnych ospałych kierowców jeżdżących do 100 km/h idealne. Skrzynia biegów 5 bardzo głośna przy 170km/h 3500rpm to duży hałas, i zużycie paliwa na poziomie 15-16 litrów.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Wersja Maxi Life 7 os. duży przestronny, pakowny, bezawaryjny
Wady:głośny przy 5 biegowej skrzyni
Rocznik / Przebieg:2008r przebieg 500.000
Staś 23.02.2017
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Super silnik, mało awaryjny po przejechaniu 550 000 padło turbo,po wymianie turbiny auto dynamiczne jak nowe. układ paliwowy bez żadnej ingerencji { tylko filtry }
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:wygodny, mało awaryjny
Wady:mało wydajna klima i ogrzewanie
Rocznik / Przebieg:maxi 2008 560000
grzegorz 08.02.2017
Średnia:
(5.50)
Nie
Opinia: Jak na samochód użytkowy do firmy to niezbyt dobry wybór, auto 3 letnie sprowadzone z przebiegiem 115 tys km. po pół roku padła turbina do dzisiaj chodzi jak chce raz lepiej raz gorzej , po kolejnych kilku miesiącach padł dwumas a później po 2 miesiącach rozrząd. Więc prawie 10 tyś zł wrzucone w naprawy a miało być tak pięknie,że niezawodne na miliony kilometrów.
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7.0l/100km

Zalety:wygodny,przestronny,w miare dynamiczny jak jest pusty pełny brakuje mocy,nie bierze oleju
Wady:głośny,dwumas,turbina,rozrząd- troche drogie naprawy
Rocznik / Przebieg:caddy 2006 1,9 tdi 105 km
Spxlider 03.10.2014
Średnia:
(6.75)
Nie
Opinia: Kupione niedawno, dokładnie w maju. Przebieg 211 tys. Konieczna wymiana koła dwumasowego + padła turbina. Do tego do zrobienia rozrząd i bóg wie co jeszcze wyjdzie. Razem na starcie dołożyłem do auta prawie 5000.
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:dynamiczny, wygodny, przestronny
Wady:głośny
Rocznik / Przebieg:caddy, 2004, 211
bartek 10.03.2013
Średnia:
(5.25)
Nie
Opinia: kupujac vw caddy 1,9 myslalem ze bede bardziej zadowolony. wszyscy tak zachwalaja te auta mowia o bezawaryjnosci, mowia o setkach tysiecy itd. a tu sie okazuje ze z vw wcale nie jest tak dobry jak kiedys, ,,,
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.4l/100km

Zalety:dziala
Wady:turbo dwumas wtryski i dziwbne stuki w silniku
Rocznik / Przebieg:caddy van 1.9 tdi 105 km