Okres produkcji: 2003-2010
Wersje nadwozia: kombivan
Pojemność [cm3] | 1896 |
Moc [KM] | 105 |
Moment obrotowy [Nm] | 250 |
Doładowanie | turbosprężarka |
Skrzynia biegów | 6/automat |
Prędkość maksymalna | 166 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 13.3 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 7.5 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 5.3 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 6.3 |
?Typ oleju | Castrol 5W30 |
LIlość oleju | 4.5L |
Wymiana oleju | co 15.000 km lub 2 lata |
Wymiana rozrządu | po 120.000 km |
DPF/FAP | Brak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | pompowtryski Bosch |
17.08.2018Tadeusz
Autko kupiłem 4 letnie po leasingu i bałem się tego ale okazało się że zupełnie niepotrzebnie.Teraz ma już 10 lat i spisuje się rewelacyjnie, wymieniam tylko części eksploatacyjne, do tej pory żadnej awarii!!! Właśnie wymieniłem sprzęgło chociaż mechanik twierdził że mogę jeszcze pojeździć i okazało się, że było bez dwumasy - koszt całkowity 900 zł. Olej wymieniam co rok czyli co ok 10 tys km. Pewnie, że jest to trochę toporne auto ale naprawdę oszczędne i niezawodne. Mam kombi i zdziwiłem się ile może pomieścić ten bagażnik!!! Drugie auto mam octavię i jest przepaść między nimi ale to inna klasa auta. Naprawdę szczerze polecam!!1
26.10.2014Tomasz
"Ogólnie jestem zadowolony ale niestety pompowtryski chodzą dość głośno, zdecydowanie mniejsza kultura w porównaniu do nowych diesli z bezpośrednim wtryskiem. Mam porównanie np z 1,9dCi - francuz zdecydowanie lepiej wygląda pod tym względem. Ogólnie jestem zadowolony bo jednak naprawy są dość tanie, regeneracja turbiny z wymontowaniem 700zł, dwumas+sprzegło+robocizna koło 2,5 tyś, wtrysków jeszcze nie robiłem więc nie wiem."
01.10.2018Grzegorz
Przy 210 tys. pierwszy raz robione wtryski. Przy okazji okazało się, że gniazda są już "rozwalone". Przy 260 tys.drugi raz robione wtryski. Przy 271 tys., trzeci raz i przy okazji dowiedziałem się że wałek rozrządu będzie do wymiany. Inny fachowiec to samo powiedział. Auta oczywiście już się pozbyłem... Nowego właściciela czeka poważny remont.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8.5l/100km
Spalanie - trasa:8l/100km
Spalanie - średnie:8l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8.5l/100km
Spalanie - trasa:7l/100km
Spalanie - średnie:7l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8.5l/100km
Spalanie - trasa:5.5l/100km
Spalanie - średnie:7.0l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8l/100km
Spalanie - trasa:6.5l/100km
Spalanie - średnie:7l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8l/100km
Spalanie - trasa:6.5l/100km
Spalanie - średnie:7.4l/100km
Polecane silniki