alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Audi A3 8P FL 1.9 TDI 105KM PD (BKC/BLS/BXE)

Audi A3 8P FL 1.9 TDI 105KM PD (BKC/BLS/BXE)Wyświetleń: 43412

Audi A3 8P FL 1.9 TDI 105KM PD (BKC/BLS/BXE)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1896
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]250
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna187
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipompowtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI10525011.54.3
2.0 TDI1403209.65.6
2.0 TDI1703508.15.7

01.10.2018GrzegorzNie

Przy 210 tys. pierwszy raz robione wtryski. Przy okazji okazało się, że gniazda są już "rozwalone". Przy 260 tys.drugi raz robione wtryski. Przy 271 tys., trzeci raz i przy okazji dowiedziałem się że wałek rozrządu będzie do wymiany. Inny fachowiec to samo powiedział. Auta oczywiście już się pozbyłem... Nowego właściciela czeka poważny remont.


02.04.2018MarcinTak

Miałem 3 auta z tym silnikiem najmniej dynamiczny był Roomster 105KM, ale bardzo przyjemnie się jeździło, Octavia jak Octavia, ale Fabia z 1.9 tdi 115KM to było cudo! Dynamiczna, zrywna co byś nie robił na trasie to spalanie nie przekroczyło 6, ale jeśli jechałeś spokojnie to bez łaski 4,4 a czasami poniżej 4 - wiem co piszę, bo 5 lat jeździłem 30 km (w jedną stronę) do pracy przez miasto, obwodnicę, wioski... Jak kupowałem Octawię 10 lat temu w salonie to sprzedawca powiedział: "dopłaci pan te parę tysięcy i będzie pan miał silnik nie do zarżnięcia - te silniki robią bez łaski po 400 tysięcy". Pod koniec zeszłego roku przyjaciel w tym samym salonie kupował Rapida w wersji Monte Carlo - na moje pytanie jaki przebieg wytrzyma ten silnik usłyszałem cyt.: "to nie istotne i tak pana przyjaciel wymieni u nas auto po 5 latach - odkupimy w dobrej cenie i damy dobry kredyt"


16.05.2019Skoda Octavia IITak

Napiszę tak: Kupiłem Octavię 2 w 2015 roku w ciemno! Po kilku miesiącach dopiero się zainteresowałem co to za silnik. Było to przy przebiegu 170tyś (przy 160tyś wymienona dwumasa) i szok BXE że tak piszą o panewkach że się obracają! o Zgrozo! Teraz przy 270 tyś km mogę powiedzieć silnik trwały jak prawdziwy 1.9 TDI z lat 97! Przez 100 tyś, wymieniłem tylko rozrząd, hamulce i wycieraczki! Wszystko sprawne i chodzi do dziś! Odpukać! Odpukać! Odpukać! Odpala na strzała!, Chodzi spokojniutko, cichutko i równie! Rozmawiałem ze znajomym z Niemiec. Mówił, że dziwi się, że w PL są takie złe opinie o BXE, gdyż u niego uznawane są za jedne z najlepszych wersji, szczególnie po roku 2006. Ja przy swojej wymianem olej i wszystkie filtry co max 13 tyś. Stosuje również ceramizer. Dynamicznie te auto wydaje się jakby miało 130km a nie 105km. Ja bardzo dbam o auto, tzn. Wolno przełączam biegi, nigdy nie jeżdżę po zapaleniu, tylko tak 2,3 minuty po, obroty nie stosuję niskich tylko próbuję trzymać min 2000tyś. i przy 2800, 2900 zmieniam. Oleju nie bierze w ogóle. Może przez 13 tyś spadnie z max to średniego na bagnecie, ale to też nie zawsze. Jedyny minus ale to w przypadku Skody to słychać obroty na wolnych, zdecydowanie głośniej niż DCI. Ogólnie chciałbym napisać, że jestem mega zadowolony z auta i z silnika! Brak jakikolwiek usterek! Odpukać!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 45
Średnia (głosów 3):
(8.58)
Trwałość silnika
 8.33/10
Niezawodność auta
 9.33/10
Spalanie ON
 9.33/10
Koszty utrzymania
 7.33/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 99

Opinie użytkowników

A3/8p 23.04.2021
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: A3 8p 1.9tdi Bkc 2005r świetne auto, jezdze 2 lata i polecam. Nic w samochodzie sie nie zepsuło, przebieg 268.000km jedynie eksploatacyjne wymiany : klocki,olej,filtry itp. auto nigdy w trasie nie zawiodlo. Bywaly czasem trasy po ponad 1.000km/dzień i bez zadnych niespodzianek. Piekne i solidne auto premium w przyzwoitej cenie.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Solidny, dobrze wyglada, mało pali, duzy dobor czesci
Wady:Wentylatory,pilot
Rocznik / Przebieg:2005/268.000
Sebastian 16.09.2015
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Witam Posiadam a3 z 2009 roku .Świetnie się prowadzi. Spalanie 4,2 jak najbardziej można osiągnąć tylko nie wolno przekroczyć 70 km/h. Dobrze trzyma się w zakrętach .Części nie należą do strasznie drogich .Uwielbiam tym autkiem jeździć Polecam
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:niskie spalanie , atrakcyjny wygląd ,ekonomiczny
Wady:drogi koszt zakupu
Rocznik / Przebieg:audi a3 2009 120 000
Mateusz 09.10.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Bardzo wygodne auto, posaiadam wersję 1.9 tdi 105 km. Spalanie na rewelacyjnym poziomie, przy spokojnej jeździe 4.2 l/100km w trasie. Wygodne siedzenia z przodu, doskonale się prowadzi. Dodatkowo łatwo dostępne są część zamienne w niskich cenach. Zdecydowanie polecam.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Niskie spalanie, wygodne siedzenia, śświetne seryjne audio
Wady:kiepski widok do tyłu przy cofaniu, niewygodne wsiadanie do tyłu
Rocznik / Przebieg:Audi A3 8P 2009r. 1.9 tdi 150 000 km