alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 1 E87 FL 116d (115KM)

BMW Seria 1 E87 FL 116d (115KM)Wyświetleń: 11618

BMW Seria 1 E87 FL 116d (115KM)

Okres produkcji: 2007-2013

Wersje nadwozia: hatchback coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]260
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)10.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju5.2 L
Wymiana olejuco 15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4.7

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
118d1433209,05.5
120d1773507,14.9
123d2044006.95.2

16.06.2019390LTak

Bardzo dobry samochodzik


19.12.2020118d E87 LCITak

Odpowiedz do opinii: Marek 23.10.2018 Brzydka praca silnika to znak iż trzeba wymienić rozrząd. Drgająca gałka to wadliwa, już sypiąca się dwu masa. Prosił bym o niewypowiadanie się na temat czegoś, o czym nie ma się pojęcia.


23.10.2018MarekNie

Ten silnik to jakaś porażka.Bardzo brzydka praca jednostki + duże wibracje na karoserii.No i ten drgający drążek zmiany biegów.Uważam ten silnik za klęskę inżyniera .Jak tak ma pracować silnik w aucie segmentu premium to dziękuje.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 2):
(8.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.5/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

E87 15.07.2021
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Posiadam BMW E87 2,0 116D N47 2010r. już ponad rok. Auto dla młodych ludzi ewentualnie dla kobiet lub jako drugie w rodzinie, na pewno nie jest to auto rodzinne. Dla mnie auto super ! Duży plus to wygląd, bardzo małe spalanie, całkiem zrywny, bezawaryjny co najważniejsze! Wiele krąży mitów o silniku N47 m.in. ,że awaryjny łańcuch rozrządu, koło dwumasowe itp .Podstawowa zasada "jak się dba to się ma", mam przejechane 175tys. łańcucha nie słychać , koło sprawne, brak jakichkolwiek wycieków, silnik pracuje równo i cicho (jak na diesla). Ale wymieniam regularnie dobry olej! nawet wcześniej niż wymagają tego interwały, nie zrywam asfaltu, po długiej jeździe daje schłodzić się sprężarce itd. To jest diesel jak ktoś przesiada się z benzyny na 2.0 diesel z doładowaniem to powinien nauczyć się nim jeździć. Jedyny minus to mały bagażnik i jest nisko zawieszony (jak dla mnie) ponadto kupiłbym go jeszcze raz.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Fajny sportowy wygląd, bezawaryjny silnik (warunek przestrzeganie interwałów wymiany dobrego oleju). Bardzo małe spalanie!!, niski spadek wartości -BMW. Super w prowadzeniu , dosłownie klei się do drogi , pewny w zakrętach - tylny napęd.
Wady:Mały bagażnik, niskie zawieszenie (subiektywna ocena), drogie części nowe w serwisie.
Rocznik / Przebieg:2010/ 175 000 km
NN 19.11.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Samochód jednym może się podobać innym nie,dla mnie ciekawa i intrygująca stylistyka,wnętrze w miarę pojemne choć w 3 na tylnej kanapie jest ciasno. Silnik pracuje cicho jest bardzo elastyczny i całkiem dynamiczny. Również spalanie bardzo okej srednio5 litra. Niestety koszta serwisu są wyższe niż u konkurencji.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:spalanie, dobre właściwości jezdne, mała awaryjność
Wady:mały bagaznik, słabej jakości materiały wewnątrz auta, wysokie koszta utrzymania
Rocznik / Przebieg:bmw E81 115KM 90tyś 2006 rok