Audi

Audi A6 C5 FL 2.5 TDI 180KM (AKE/BDH/BAU)

9943

Dane techniczne

Audi A6 C5 FL 2.5 TDI 180KM (AKE/BDH/BAU)
Pojemność [cm3] 2496
Moc [KM] 180
Moment obrotowy [Nm] 370
Doładowanie turbosprężarka
Skrzynia biegów 6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h] 223
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h) 8.9

Lata produkcji: 2001-2005

Nadwozie: sedan kombi

Segment: E (klasa wyższa)

Spalanie

Miasto 11.2L

Średnie 8.0L

Trasa 6.2L

Zalecane przez serwis

Typ oleju Castrol 5W40 norma VW 505.00
Ilość oleju 5.5
Wymiana oleju co 15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu po 120.000km

Osprzęt silnika

DPF/FAP Brak
Dwumasa Występuje
Turbina Geometria zmienna
Wtryski Pompa Bosch VP44

Informacje o silniku

Inne silniki w tym modelu

Oznaczenie Moc Średnia ocena Opinie Średnie spalanie
1.9 TDI 130KM 8.3 2 1 7.2 l/100km
2.5 TDI 155KM 7.1 1 1 7.3 l/100km
2.5 TDI 163KM 8.6 2 0 8.6 l/100km
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (6.4)
Trwałość silnika 7.3/10
Niezawodność auta 7.0/10
Spalanie ON 5.8/10
Koszty utrzymania 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Spalanie według użytkowników

Spalanie

Miasto 12.9L

Średnie 9.3L

Trasa 7.2L

Najbardziej awaryjna część

73%
9%
9%
9%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

05.10.2023 Audi A6 C6 2004 386tys km
Średnia ocena: (8.3)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 9.0/10
Spalanie ON 9.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 8.8L

Średnie 8.0L

Trasa 7.3L

Opinia: Mimo kiepskich opini Januszy który przesiedli sie z 90km tdi a pompie na 2.5 v6 i myślą że dalej można lać gnojowice i mieć wywalone na olej przez 30tyś to jest to całkiem spoko silnik z fajną kulturą pracy. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie
Zalety: Dynamika, kultura pracy, spalanie
Wady: Wysokie koszty napraw
Polecam
14.03.2021 A6 / C5 FL 2002 / 350.000 km
Średnia ocena: (7.0)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 8.0/10
Spalanie ON 5.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 11.8L

Średnie 8.8L

Trasa 6.8L

Opinia: Wszystkie negatywy dodają "Janusze" którzy przeszli ze swoich zajechanych 1.9 tdi na jednostkę o którą trzeba dbać. Nie znosi rzadkich wymian oleju, najlepiej robić to co 10 tyś, a nie RAZ NA ROK! Jedynym problemem może być wymiana pompy paliwa (ze względu na syf Diesela),
Zalety: - Nie czuć prędkości i jest cisza przy jeździe powyżej 140km/h. - Napęd 4x4 i taka ilość KM dobrze zrywa z ziemi takiego ciężkiego kolosa. - Dużo miejsca i masa bajerów jeżeli mamy dobrze doposażoną wersję. - Spalanie w trasie przy takiej masie, to bajka.
Wady: - Spalanie w mieście. - Elementy elektroniczno-mechaniczne narażone na syf lub wigloć lubią robić figla.. - Silnik dający o sobie znać jeżeli zapomnimy wymienić płyny eksploatacyjne na czas. - Nie polecam osobie która nie dba o auto, bo się przejedzie i zacznie nawijać kur**mi.
Polecam
30.12.2018 Audi Allroad c5 AKE 2002
Średnia ocena: (7.3)
Trwałość silnika 8.0/10
Niezawodność auta 6.0/10
Spalanie ON 8.0/10
Koszty utrzymania 7.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto b.d.

Średnie 8.5L

Trasa 6.5L

Opinia: Tylko totalni dyletanci w mechanice mogą się tak bardzo negatywnie wypowiadać o tym motorze. Główną przyczyną że te auta się u nas psuły to ich wielki przebieg. Trafiały one na nasz rynek już z przebiegiem ponad 500- 700tyś a my naiwnie wierzyliśmy że
Zalety: Zaletami są jego bardzo przewidywalne wady które w porę można zdiagnozować i usunąć w odróżnieniu do nowych nieprzewidywalnych konstrukcji.
Wady: Dość duże spalanie w mieście oraz wszech-słyszalna zła legenda o jego jakoby awaryjności.ps.Jak dbasz to masz.
Polecam
14.04.2016 Stefan
Średnia ocena: (3.0)
Trwałość silnika 5.0/10
Niezawodność auta 5.0/10
Spalanie ON 1.0/10
Koszty utrzymania 1.0/10
Spalanie według użytkownika
Spalanie

Miasto 18.0L

Średnie 12.0L

Trasa 8.0L

Opinia: Pali pali pali w kur.ę
Zalety: pali przy -15 bez świec żarowych
Wady: wszystko inne co się może popsuć
Polecam

Informacje o silniku

Najbardziej awaryjna część

73%
9%
9%
9%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 11