alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)Wyświetleń: 68284

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (109KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]109
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna188
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,8
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 4.8

Średnie: 5.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi9021512,94,5
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6

26.01.2020Focus MK 2 Tak

Polecam od wersji Euro 5 ...


31.10.2019C-MaxNie

W czasie jazdy gaśnie silnik.


19.12.2015Marek/ERA 3NY....Tak

FF kombi 2004 MK2 109PS. Bez fabrycznego DPF. Nie wiem jak wszyscy użytkownicy, ale ja jestem szczególnie zadowolony z tego auta. Przejechane ponad 250,000km, olej co 10000km plus filtr Motorcrafta (formułaF5/30), wszystko inne przy serwisie oryginalne, żadne zamienniki, ważne jest aby utrzymać geometrię itd. Jeżdżę często na trasie Świdnica-Warszawa (4,20 godz.) i Świdnica -Hamminkeln 846km (6godz 40 min.) auto jedzie max 210 i daje radę. Teraz codziennie robię trasę Hamminkel-Krefeld 16 min. przy korkach jakie tu są. Polecam to auto, tylko pod warunkiem , że nie będzie faszerowane zamiennikami i warsztat u kowala w szopie. A jak ktoś nie schłodzi turbiny po zatrzymaniu po takiej jeździe jak ja to robię (min.5minut) to zawsze będzie płakał, że marne auto. Spalanie: przy jeździe bardzo szybkiej 47litrów wystarczy na 720 km, przy jeździe delikatnej 47 litrów wystarczy na 930 km. Pozdrawiam wszystkich MK2 z 2004.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 129
Średnia (głosów 23):
(8.96)
Trwałość silnika
 9.17/10
Niezawodność auta
 8.96/10
Spalanie ON
 8.96/10
Koszty utrzymania
 8.74/10

Głosy według opinii:

221

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 152

Opinie użytkowników

Lift Kombi 12.04.2021
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Kupiłem w komisie auto z zatartym silnikiem przy przejechanych 186000km. Wymieniłem słupek silnika. Rozrząd, zestaw przepustnic. Zregenerowałem turbo, wyczyściłem fizycznie dpf, dolałem płynu eloys do zbiorniczka dpf. Wymieniłem zawór sterujący doładowaniem Pierburg. Auto od tej pory działa elegancko. Przy 220000 wymieniłem zawór egr, poduszkę silnika. Leje olej fordowski 5w30 co 10-12 tysięcy km. Robię dużo tras więc generalnie silnik jest przedmuchany i bardzo dobrze trzyma się drogi.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Świetne prowadzenie. Cichy przy dużych prędkościach autostradowych (150-160km/h). Mam kombi więc bardzo pakowne. Całkiem dobrze przyspiesza jak na taką ilość KM. Dobrze, że ma tempomat.
Wady:Przeciekająca karoseria - przy listwach bagażnika dachowego przy tylnej klapie bagażnika. Naprawiłem uszczelniaczem bezbarwnym Sika.
Rocznik / Przebieg:2009
Focus mk2 1.6 tdci 04.03.2020
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Polecam auto naprawę godne polecenia z silnikiem 1.6tdci 109km
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Nie za wodne auto, spalanie przy max prędkości 8l
Wady:
Rocznik / Przebieg:2006/280000
Focus MK2/1.6 TDCI 109 KM 30.01.2020
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Bardzo dobre auto, wygodne, pakowane, oszczędne i tanie w utrzymaniu. Dużych minusów brak. Dbać i jeździć.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:4.9l/100km

Zalety:spalanie, niezawodność, względnie dobra jakość wykończenia, prowadzenie
Wady:głośna praca silnika, tapicerka łatwo się brudzi. Ogólnie więcej plusów niz minusów, bo pare malych by sie znalazło ale przy moim przebiegu nie warto o tym wspominać
Rocznik / Przebieg:2006/310000
Seba 08.12.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Witam ...4 lata temu kupilem zonie autko z 2009r w tym roku zmienilem rozrzad i alternator padl przy 200tys ....po zmianie map w sterowniku silnika autko jest calkiem dynamiczne i oszczedne...na trasie przy predkosciach 120-140km/h spalilo 3.8 litra w miescie wiadomo troche wiecej ....Fajne autko ladnie wyglada oszczedne Jestem zadowolony z autka i smialo moge polecic
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Wyglad,niskie spalanie niezawodnosc prowadzenie
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:Ford Focus 2009 200000
Wacław 10.10.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Samochód od nowości w rodzinie, rocznik 2010, pierwsza rej. styczeń 2011. Aktualny przebieg 360000km. Silnik nie tykany, chodzi jak złoto, pali bez problemu nawet w największe mrozy. Wymiana oleju co 20000km, olej Castrol. Jak narazie, nie licząc zatartej rolki napinacza paska wielorowkowego, w efekcie czego doszło do jego zerwania i uszkodzenia czujnika położenia wału, co skutkowało podróżą na lawecie, bez awarii :) Naprawdę polecam!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Doskonałe zawieszenie, dobry komfort podróżowania i niezła dynamika przy niskim spalaniu
Wady:Zasadniczo brak
Rocznik / Przebieg:Focus MK2 FL 1,6 TDCI 110KM, 2011 rok, 360000km
Kamil 12.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Bardzo trwała jednostka,male spalanie,niezłe osiągi.Jeśli ktoś robi przeglądy zgodnie z harmonogramem,będzie z autka bardzo zadowolony.Po 160000km silnik chodzi jak pszczółka,poza wymiana alternatora przy 150tys.km i wcześniej wymiana rozrządu,w silniku nic nie było ruszane.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.3l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niskie spalanie,dobre osiągi,wygodne,przestrzen
Wady:Po 13 latach pojawiły sie drobne ogniska korozji przednich błotników,ale po tylu latach to chyba nie wada :).
Rocznik / Przebieg:Focus II combi 1,6TDCI 109km
Kamil 31.05.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Samochodem jeżdżę od prawie 2 lat. Nigdy wcześniej nie miałem forda , stąd moje obawy przed zakupem. Ale wiecie co? Jest to mój już przeszło 10 samochód i jeden z najlepszych. Nie zawodzi, przyjemnie się prowadzi, zapewnia przyzwoite osiągi. W tych pieniądzach jest wart swojej ceny.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Cena, osiągi, spalanie
Wady:Korozja to duży mankament tych aut, jednak trzeba dbać i pilnować. Problem z DPF aczkolwiek jest na to sposób. Poza tym nie mam zastrzeżeń.
Rocznik / Przebieg:mk2 / 2007
Patryk 22.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Niedługo strzeli 250000 i 10 lat
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Brak DPF, prowadzenie auta, spalanie
Wady:Mało mocy, wyciszenie, karoseria
Rocznik / Przebieg:Focus Mk2 kombi 1.6 dci 109
Patryk 15.02.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Polecam autko
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Brak DPF, sterowność, spalanie
Wady:Mało mocy, karoseria, wyciszenie
Rocznik / Przebieg:Mk2 kombi 2006 250000
Tomek 06.08.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Generalnie auto bardzo dynamiczne (jak na 109 KM) przy tym bardzo oszczędne.Osobiście nie mam problemu z mokrym filtrem cząstek stałych FAP ,ale zaznaczam auto często użytkuję na długich dystansach.Z racji wykonywanego zawodu miałem okazje jeździć różnymi autami rożnych klas,ale Fokus to pojazd ,który jest nie do pobicia jeśli chodzi o trzymanie się drogi zwłaszcza na zakrętach.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:dynamika ,przyczepność,
Wady:
Rocznik / Przebieg:Focus combi 2007/225000 km
<<<123>>>