alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk4 2.2 TDCi (175KM)

Ford Mondeo Mk4 2.2 TDCi (175KM)Wyświetleń: 19189

Ford Mondeo Mk4 2.2 TDCi (175KM)

Okres produkcji: 2007-2010

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2179
Moc [KM]175
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna223
Przyspieszenie (0-100km/h)8.7
Spalanie - miasto [l/100km]8.0
Spalanie - trasa [l/100km]5.2
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju6.1 L
Wymiana olejuco 20.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 200.000 km lub 10 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.8

Trasa: 6.6

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDCi10028012.55.8
2.0 TDCI11527011,45,3
2.0 TDCi13032010,96.6

05.10.2013barniTak

Silnik 2.2 TDCI w oryginale 155KM po chipe moc zwiększona do ponad 180KM. Teraz naprawdę miazga. Doskonała dynamika i moc. Niejedna osoba zdziwiła się, że z tak niepozorne auto jak Mondeo może dać takiego kopa. Spalanie wiadomo zależy od stylu jazdy.Jeżdżąc spokojnie w mieście można się zmieścić w 8 litrach,trasa to około 6 litrów. Niekwestionowanym plusem jest bezobsługowy mechanizm rozrządu oparty o łańcuch. Całkiem trwałe koło dwumasowe, u mnie awaria dopiero przy 200 tyś. km. Wtryski okej.


12.02.2019Mondeo IVTak

W mieście samochód nieco się "męczy" za to idealny na trasy. Jak do tej pory 200tys. km bez poważnej usterki. Drogie w utrzymaniu zawieszenie IVDC ale warte swej ceny. Uwielbiam to auto mimo iż mam je od 9 lat. Padł DPF w wyniku pękniętego kolektora turbiny (nadmierne kopcenie, którego nie zauważyłem w porę). Po wypaleniu filtra i wymianie kolektora wszystko ok. Auto po tunningu ma w tej chwili 206KM i od 30tys km nic się nie dzieje.


01.05.2015ŁukaszTak

Bardzo fajna jednostka, wysoka kultura pracy i przystępne spalanie (oczywiście zależne od stylu jazdy). Po chipie 211KM i 518Nm :) Co do zbierania z każdego biegu to ok, ale nie z każdych obrotów. Z niskich obrotów czasami trzeba poczekać, ale po tym jest już bardzo fajnie. Bardzo denerwujące wypalanie DPF, wzrasta wówczas spalanie, silnik poszarpuje i traci kilka koni.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 15
Średnia (głosów 3):
(8.08)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 8.33/10
Spalanie ON
 7/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Mirek 28.09.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: 2.2 222 KM 492NM świetny silnik , przyszpieszenie na każdym biegu. Spalanie w normie.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.3l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Dynamika, przyczepność, przyjemność z jazdy.
Wady:Dpf, droższy serwis.
Rocznik / Przebieg:Mondeo kombi mk4 FL 2010 170kkm
Tomasz 05.10.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: 2,2 diesel, 225 KM, 510 Nm (Tuning Vtech). Mega silnik, żadnych problemów z PDF, czy wyciekami, ciągnie jak dzik od samego dołu, dopiero przy ok. 160 km/h zaczyna "żyć". Odejście nawet przy wysokich prędkościach.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.3l/100km

Spalanie - trasa:7.3l/100km

Spalanie - średnie:8.3l/100km

Zalety:Wygoda, dużo miejsca wszędzie, ekstra dynamika (0-100: 7,5 sek), Vmax: 235 km/h, świetne trzymanie w trasie
Wady:Dość twarde zawieszenie, w związku z tym jazda po mieście wiąże się z wybitymi tulejami, itd
Rocznik / Przebieg:Mondeo MkIV, 2013, przebieg 90 tys
Damian 19.01.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: dynamika oraz moc to największy atut tego auta i o dziwo spalanie nie jest duże,co do usterkowości jest praktycznie zerowa.Auto wygodne fajnie wyposażone,jestem drugim właścicielem przebieg 190tys wersja kombi wszystko w najlepszej kondycji.Nie ma co się bać czym większy silnik tm mniejsze obciążenia dla całości lekko dodajesz gazu auto jedzie jak po szynach.Polecam zwłaszcza na długie trasy
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.7l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:silnik,dynamika ,spalanie ,komfort pakowność
Wady:cena serwisu
Rocznik / Przebieg:Mondeo Kombi 2008r 190tys