alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.8 TDCi (115KM)

Ford Focus Mk2 1.8 TDCi (115KM)Wyświetleń: 64121

Ford Focus Mk2 1.8 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]6,8
Spalanie - trasa [l/100km]4,4
Spalanie - średnie [l/100km]5,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula E 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 tyś Km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała lub zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.6

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi9021512,94,5
1.6 TDCi10924010,94,5
2.0 TDCi1363209,55,6

29.05.2018TomaszTak

4 lata 46000 km focus MK1 115 KM 250 newtono metrów silnik rewelacja bezbłędne zawieszenie jedyny minus powyżej 140 głośno ale tak jeździć i tak nie wolno auto z 2002 luty mimo wieku polecam trasa poniżej 5 l/100km Tomasz


28.05.2013sonyTak

Miałem Focusa z 2007 roku z tym silnikiem ,przejechane 178 tys bez większych problemów .Jedna większa awaria to coś z pompą ( zrobili na serwisie na gwarancji ) ale to nie wina Forda lecz naszego paliwa .Jest to silnik starszej generacji modyfikowany przez lata do pełnego Common Raili .Jest o wiele głośniejszy od tych nowszych więcej pali i kultura pracy taka sobie .Pali na pewno więcej od silnika 1.6 TDCI (1.6 TDCI silnik wykonany prz współpracy z koncernem PSA -Peugeot Citroen) .Miałem przyjemność jeździć 1.6 naprawdę super dynamika ,bardzo niskie spalanie .Mój 1.8 TDCI nie miał filtra cząstek stałych i to był jego duży plus ,moc dobra 115 KM dynamika na dobrym poziomie ,spalanie miasto 8.5 L trasa 5.6 L .mało awaryjny mogę polecić ale trzeba uważać na przebiegi .


03.04.2015LudwaTak

Wbrew obiegowym opiniom powielanym na forach, silnik jest bardzo dynamiczny. Wymaga przyzwyczajenia się do dziwnego przebiegu momentu (pomaga vir). Klekocze jak stary gruźlik. Spalanie akceptowalne - można zejść poniżej 5 litrów w trasie, przy zachowaniu pewnego reżimu w czasie jazdy :). Koło dwumasowe - wiadomo, takie już jest, ale w hurtowniach kosztują już około 1000 PLN brutto, więc jest to usterka do przeżycia. Innych na szczęście nie miałem. Polecam wszystkim - nieproblematyczny i wdzięczny sprzęt do ujeżdżania.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 111
Średnia (głosów 13):
(8.73)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.92/10
Spalanie ON
 8.38/10
Koszty utrzymania
 8.15/10

Głosy według opinii:

130

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 230

Opinie użytkowników

Focus MK2/Kombi 25.04.2021
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Auto zakupione w listopadzie 2016, przebieg 94000km. Pochodzenie salon Polska, pierwszy właściciel - auto od znajomego. Przy 98000km wymieniony akumulator. Przy 129000 wymienione świece żarowe. Przy 140000km wymieniony kompletny rozrząd (górny i dolny) + komplet paska alternatora rolka i napinacz. Przy 160000 wymienione klocki i tarcze tył i przód (komplet Delphi - swoją drogą bardzo trwałe). Przy 175000km regeneracja maglownicy (po zdarzeniu z uszkodzoną nawierzchnią drogi). Obecnie auto ma 187000km i nadal.jeździ beż większych problemów. Na trasie auto bardzo fajnie się prowadzi, jest przewidywalne, nie myszkuje na zakrętach. Kultura pracy - trzeba sie do niej przyzwyczaić. Wymiana oleju max co 15000km, oczywiście w kpl z filtrem paliwa, oleju i powietrza, nie inaczej. Póki co działa bez problemów i oby jak najdłużej. Spalanie na akceptowalnym poziomie. Dwumasa fabryczna działa póki co bez zarzutu. Auto posiada dwumase, EGR, zmienną geometrię łopatek w turbo. Brak DPF (fabrycznie). Nue zauważyłem aby miał zwiększony apetyt na olej silnikowy. Największe zanotowane spalanie w zimie/warunki miejskie (temp. -12 do -20) to 7.8l/100km. No ale w takich temperaturach każde auto ma zwiększone zapotrzebowanie na paliwo.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Trwałość, koszty eksploatacji, właściwości jezdne, żeliwna konstrukcja.
Wady:Dla niektórych może być uciążliwa kultura pracy.
Rocznik / Przebieg:2010/187000
Robert 10.08.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Focus 1.8TDCi 115KM, rocznik 2008, przebieg 194000km, rozrząd wymieniany przy 174000km. Samochód mam od 14 miesięcy, do tej pory zrobiłem 18 000 km. Samochód kupiłem w dość dobrej cenie, udało mi się dużo zbić ze względu na ewidentnie klepiący dwumas. Wymieniłem na SACHS razem ze sprzęgłem, dociskiem i wysprzęglikiem, koszt z robocizną to 1500 zł czyli nie tak źle. Dodatkowa usterka to uszczelka pod wtryskiem nie trzymała, koszt z wymianą 120 zł. Spalił się także wirnik alternatora i sprzęgiełko, z robocizną 400 zł. Olej co 15 tysięcy wymieniony na Ford Formula 5w30 plus filtry. Objeździłem praktycznie każdy zakątek Polski, były to wyjazdy prywatne i poza tymi w/w wymianami na prawdę nie mam do niego większych zastrzeżeń, usterki typowe dla tego silnika ale wynikające raczej z wyeksploatowania niż z wady fabrycznej. Silnik dynamiczny, spalanie niskie, kultura pracy mogłaby stać na wyższym poziomie ale można na to przymknąć oko. Stary ale sprawdzony diesel i koszta ewentualnych napraw (oprócz wtrysków piezoelektrycznych) są na prawdę bardzo niskie w porównaniu do wielu nowoczesnych ale niekoniecznie lepszych silników.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:- dynamiczny silnik - trwała jednostka - niskie spalanie
Wady:- niska kultura pracy - czułe wtryski
Rocznik / Przebieg:Ford Focus, 2008 rok
hubi 11.10.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
Opinia: 2007r 210tys przejechane porządne wozidlo
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.7l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
Konrad 09.06.2017
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Samochód kupiłem jak miał 170 tys i zrobiłem nim już ok 50 tys km. Dokładnie sprawdzony przy kupnie - zawieszenie zrobione, przez 50 tys. jedynie końcówka drążka kierowniczego do wymiany. W międzyczasie awaria wtrysków. Po FL ford wrzucił mu wtryski delphi, które jeszcze do niedawna nie nadawały się do regeneracji. Nowe wtryski - ponad 4 tys., regeneracja - połowa tego. Oprócz tego pamiętać trzeba, że rozrząd (po FL) jest na dwóch paskach, a nie jak wcześniej na pasku i łańcuchu. Oba się wymienia. Wielu mechaników tego nie wie. Oprócz tego samochód godny polecenia. Tani w eksploatacji i zakupie. Dobry komfort, świetne zawieszenie powoduje, że samochód jedzie jak po szynach. Spalanie w zależności od nogi kierowcy i stanu samochodu. W trasie po drogach krajowych, przy normalnej jeździe 90-110 km/h potrafi spalić nawet poniżej 5 l. W mieście, w korkach albo na krótkich dystansach do 8 l. Średnio wychodzi 6-7 l na 100 km przy jeździe mieszanej.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Świetne właściwości jezdne, tani w eksploatacji
Wady:Wrażliwy na jakość paliwa - czułe wtryski
Rocznik / Przebieg:Focus mk2 1.8 tdci, 2009, 220 000 km
Robert 16.11.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia:
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:Przewidywalność pojazdu jako całość
Wady:Hałas,
Rocznik / Przebieg:FOCUS/2008/255 000 km
Leszek 18.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Witam, posiadam Focusa 1.8 kombi z maja 2010 roku. Jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem. Auto odkupiłem od swojej firmy w 2013 roku. Wówczas przebieg wynosił 97 tyś km, a aktualnie jest to już blisko 150 tyś km. Kontynuuję serwisowanie w ASO Forda, ale jestem tam rzadkim klientem. Raz w roku przegląd w ramach Ford Gwarancja 12, wymiana oleju i filtrów. Roczny przebieg to ok. 18 tyś km, jazda po mieście. Do tej pory jedyną usterką auta była awaria alternatora, który musiał zostać wymieniony. Zeszłej zimy musiał być również wymieniony akumulator. Poza tym, auto nie sprawia żadnych problemów. Silnik pracuje równo, brak stuków w zawieszeniu, diesel nie kopci. Faktem jest, że diesel pracuje dość głośno, ale można się przyzwyczaić. Dzisiaj autem jeździ moja żona, a ja Mondeo, więc dla mnie jest to słyszalna różnica przez pierwsze kilometry. Osobiście nie lubię rozwiązań w silnikach diesla forda (Focus, Mondeo), które wspomaga ruszanie, w szczególności w tym Focusie trudno się dogadać z autem tocząc się powoli np. w korku...
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Dość dynamiczny diesel, niska awaryjność, dobrze wykończony wewnątrz
Wady:Silnik głośniejszy niż przeciętny diesel w tej klasie, wspomaganie ruszania
Rocznik / Przebieg:MK2/2010/150 tyś km
Paweł 18.08.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Witam, Autko zakupiłem w 2011, przebiegiem ~130 tys. z 2008 r. Obecnie 220 tyś. Spalanie moim zdaniem b.małe (miasto - 6.1, Trasa 4,8 (120-140 kmh)) Nie jeżdżę jak przykładny staruszek, ale dynamicznie. Ogólne wrażenia z jady do tej pory jak najbardziej pozytywne. Zawieszenie, układ jezdny bez zastrzeżeń, jedyny minus (kombi) głośno w środku. Wady: alternator i dwu-masa (tragedia). Z większych napraw to dwu-masa, pompa wspomagania, wymiana aku, wymiana alternatora, wymiana amortyzatorów przód. Auto polecam i oceniam b.pozytywnie.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.1l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Brak DPF - zaleta, Hmulce, układ jezdny, komfort jazdy
Wady:Alternator, i koło dwu-masowe
Rocznik / Przebieg:MK2 FL/2008/220 tyś.
Rafał 21.07.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Kupując ten samochód wydawał się być wszystko ok. po pierwszych 2 tyś okazało się, że do zrobienia łożyska tylne, stuki w zawieszeniu z przodu. Tak wiem, są to elementy, które po takim przebiegu mogą ulec uszkodzeniu - wniosek taki, że po 10 latach nie można oczekiwać egzemplarza salonowego.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.6l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:po 10 latach utrzymuje moc deklarowaną 115 KM, nie bierze oleju, w miarę wygodny.
Wady:Ogniska korozji podwozia, w środku za dużo plastiku, deklarowane spalanie producenta nie osiągalne, głośny przy prędkościach rzędu 140 km/h.
Rocznik / Przebieg:Focus mk2/2005/203000
Pawel 07.04.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Auto w wiekszosci mialo byc uzytkowane w miescie dlatego szukalem czegos bez DPF-a i zdaje egzamin. Zadnych problemow z silnikiem. Auto kupilem jak mialo przejechane 186 tys km. Teraz ma 240 tys, przy 200 tys wymiana dwumasy, wysprzeglika, sprzegla i przy okazji rozrzad - koszt ok 5 tys zl. - drogi autoryzowany serwis forda. Przy 235 tys. chiptuning 130KM, 305Nm (orginalnie na hamowni wyszlo 107KM). Po chiptuningu poprawila sie kultura pracy. Noge mam ciezka takze rzadko udaje mi sie zejsc ponizej 6.5l (co jest jak najbardziej mozliwe, na trasie Berlin-Poznan spalil mi 4.7l jadac z predkoscia 100-70 ze wzgledu na mgle). Aktualnie juz slysze objawy zuzycia dwumasy, podobno druga starcza na kolejne 100 tys, mam nadzieje ze uda mi sie nastepnym razem wymienic taniej, ale ogolnie i tak jestem bardzo zadowolony z auta, brak DPFa, EGRa etc. bardzo cieszy : ) Z wad dorzuce jeszcze akumulator, auto potrzebuje duzego pradu przy rozruchu, jak sie pojawia pierwszy delikatny mroz to na drugi dzien juz moze nie odpalic. Testowalem prad na postoju - 20mA czyli bardzo maly. Wymiana akumulatora na duzy oryginalny fordowski tez nie pomogla. Mysle ze jeszsze pojezdze troche focusem, nie widze dla niego aktualnie alternatywy wsord nowych diesli ;)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:brak dpf, niska awaryjnosc, niezle osiagi
Wady:kultura pracy, halas, awaryjna kosztowna dwumasa, problem z odpalaniem na mrozie
Rocznik / Przebieg:mk2/2008/240000
Artur 11.12.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: super,mam 200tys.km i oby tak dalej, szkoda że tylko 5biegów,na trasie 4,8 l
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:elastyczny,cichy
Wady:tylko 5 biegów
Rocznik / Przebieg:Focus 1.8tdci
<<<12>>>