alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 92800

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi7517515,15,1
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

19.08.2014TomekTak

Jeżdżę autem od 4 lat. Wymieniłem ostatnio rozrząd i wymieniam oleje i filtry. Przez ten czas wymieniłem tylko pedał gazu (podobno typowa usterka) i regenerowałem rozrusznik. Wymieniłem też klocki i tarcze. Auta zawsze odpaliło i nigdy mnie nie zawiodło. Super trzyma się drogi. Bardzo polecam... Kolejne auto też focus...


18.12.2014MariuszTak

Przejechałem autkiem ok. 100 tyś. km. Teraz ma 230 tyś. km i brak problemów z silnikiem. Jest trochę głośny, ale za to bardzo oszczędny. W ciągu 6 leniej eksploatacji wymieniłem koło pasowe wału (koszt ok. 300 zł) i pedał gazu(przetarte ścieżki-koszt na portalu aukcyjnym 150 zł), wymiana sprzęgła i rozrządu - (ok. 1000 zł. Średnie spalanie ok.6 l. Polecam


17.02.2015SławekTak

Jeszcze Focusem 3 Lata zrobiłem nim blisko 60 tys a autko ma juz 324 000 tys przebiegu.Silnik suchutki grama oleju nie pobiera od wymiany do wymiany (regularna wymiana olej filtry ).spalanie na trasie przy spokojnej jeździe to poniżej 4,5 litra.Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 238
Średnia (głosów 24):
(9.07)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

240

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 571

Opinie użytkowników

Sylwek 24.06.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Witam mam Forda Focusa kombi 1.8 TDDI z 2004 roku , przebieg obecny 233200 i nic w nim się nie dzieje .Regularnie wymieniam filtry olej co 15 tyś .Od momentu kupna wymieniony zastał rozrząd jak miał 170000 .jak zalecał serwis ,jedyna awaria to padła pompa wtryskowa.A do tej pory nic się nie dzieje. Spalanie mam na trasie to 4.5 litra przy średniej prędkości .Tak po za tym dla bezpieczeństwa wymieniłem z tyłu amortyzatory na gazowe i felgi z 14 na 15 i od razu zmienią się znacznie przyczepność.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Duży bagażnik
Wady:Szybko bierze rdza od spodu
Rocznik / Przebieg:Ford focus mk1 2004
Mateusz 18.06.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Witam Miałem focusa w kombi i uważam, że jest to pojazd całkiem wygodny. Duży bagażnik, dobrze wyciszone wnętrze to atuty focusa. Jednak nie obyło się bez wad. W moim egzemplarzu padła pompa (bosh) oraz urwały się linki od skrzyni biegów. Ponad to wadami focusa jest niskie zawieszenie, małą moc tego silnika w kombi oraz rdza. Jednak silnik jest trwały a pojazd bardzo wygodny. Polecam
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:dużo miejsca w środku, duży bagażnik
Wady:pompy boshowskie, moc w kombi, rdza
Rocznik / Przebieg:focus mk1/1999/20000+
Piotr 28.12.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Posiadam Focusa 2000 r. kombi. Wymiana tylnego zawieszenia (amortyzatory + komplet wahaczy) wyniósł mnie 1500 zł, ale po tej wymianie auto jeździ jak nowe. Wymieniałem też rozrząd - na plus jest to, że nie ma konieczności tak częstej wymiany pompy wody. Z awarii miałem też zaciskające się hamulce (tłoczek był już bardzo wyeksploatowany), awaria alternatora - kapało na niego paliwo - trzeba było uszczelnić, a alternator do wymiany. Korozja to największy minus tego samochodu, tylna klapa jest całkowicie skorodowana (brak odpływu wody z tylnego zderzaka), tak samo progi i drzwi. Na plus duża dynamika, 170km/h na autostradzie i czułem że to nie jest max jego możliwości. Wygoda jazdy dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu jest duża, nic dziwnego, że Jeremmy Clarkson ma Focusa MK1 w swoim garażu.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:dynamika, trawłość silnika TDDI
Wady:korozja, kosztowne wymiany zawieszenia
Rocznik / Przebieg:Focus MK1 330000 km
Mariusz 27.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Bardzo fajna jednostka napedowa, w moim przypadku Hatbback 3D 90 KM wystarcza
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Tanie części, tani w utrzymaniu, bezawaryjny
Wady:Tylne zawieszenie jak sie zepsuje to już robi się drogo
Rocznik / Przebieg:Focus MK1 1999
Jacek 12.08.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Zaciekawiło mnie spalanie. W moim Focusie mk1 (kombi), 1.8 Tddi, raczej ani razu nie zszedłem poniżej 6 l/100km. Natomiast przy spokojnej jeździe i w mieście i w trasie nie przekroczyłem 7l/100km. Powyżej 140 km/h spalanie wzrasta lawinowo. Silnik niezawodny, trzymanie się drogi jak na kombiaka idealne, prowadzi się super. Rocznik 2000 - oznaki korozji na tylnej klapie w okolicach tablicy rejestracyjnej. Poza wymianami standardowych elementów jak filtry, oleje, rozrząd byłem zmuszony wymieniać rozrusznik i regenerować alternator. Problematyczne wydaje się być działanie wentylacji, a w zasadzie parowanie tylnych szyb dość częste w zimie przy ogrzewaniu.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:1 - Silnik. 2 - Silnik. 3 - Silnik. 4 - Dobrze się prowadzi. 5 - Stosunkowo tani do komfortu.
Wady:1 - Elektryka. 2 - Rdza. 3 - Wentylacja.
Rocznik / Przebieg:Mk1 Ghia -1.8 Tddi/2000/239450
Adam 14.07.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Super auto było długo tym rodzinnym kombi, bez żadnych awarii do 2011 (sterownik p. Wtryskowej 250 zl...). Turbina regeneracja przy 290 tys). Wywiozlem nim z 15 tom gruzu a zawieszenie ani drgnie
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niezawodny, kupiłem przy 80 tyś teraz ma 330 tys i pali na dotyk
Wady:Sterownik pompy w tryskowej wymieniłem 3 razy i raz regeneracja pompy
Rocznik / Przebieg:1.8 TDDI
Przemek 13.06.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Autko użytkuję juz jakiś czas i na silnik nie mogę narzekać. Przejechałem nim 40 000 km i jak do tej pory wszystko chodzi bez zarzutu. Wymieniam tylko oleje i filtry i leję. Spalanie w zimie 6,2 l w jeździe mieszanej a w lecie 5,7 l. Jedyna wadą to gnicie strasznie progów, drzwi i nadkoli.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Trwały i bezawaryjny silnik
Wady:Rdza
Rocznik / Przebieg:Focus mk1/2001/270000
Hubert 11.01.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Moje auto ma przejechane 240tyś. Mało awaryjny.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Tanie części. Wysoki komfort :D
Wady:Rdza
Rocznik / Przebieg:
Dominik 12.10.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Bardzo dobre autko , niskie koszty eksploatacji i niskie spalanie. W moim egzemplarzu brak oznak korozji choć ma już 15 lat i 326 tys km. jedynym problemem jak na razie był alternator i pedał gazu ( wytarte ścieżki węglowe). Ostatnio wracałem z Niemiec do Polski 2 osoby i dobrze załadowany średnie spalanie przy 120-130km/h wyniosło 5,4. Minusem będzie głośna praca silnika, poza tym autko godne polecenia.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Mało awaryjny,dobrze sie prowadzi,tanie częsci,oszczędny.
Wady:Głośna praca
Rocznik / Przebieg:kombi mk1/ 2000r/326000 tys
Robert 30.07.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: super auto, tanie w eksploatacji wygodne, silnik jeśli ktoś nie zaniedbał wymiany oleju nie do zajechania :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:wygodne ,dobrze sie prowadzi ,tanie częsci ,dużo zamiennikow ,prosta budowa, dlaej ładnie wygląda szczególnie w sedanie :)
Wady:korozja tylnego zawieszenia i czasem progi ale jak odpowiednio szybko sie sie to zrobi to jest super
Rocznik / Przebieg:focus mk1 /sedan 2000 rok przebieg 271000
<<<123>>>