Okres produkcji: 2010-2014
Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi
Pojemność [cm3] | 1560 |
Moc [KM] | 115 |
Moment obrotowy [Nm] | 270 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 6 |
Prędkość maksymalna | 193 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 10,9 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 6.2 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 4.9 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 5,4 |
?Typ oleju | Elf 5W30 Niskopyłowy |
LIlość oleju | 3.8 L |
Wymiana oleju | po 20.000 km lub 1 rok |
Wymiana rozrządu | po.140.000 km |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | piezoelektryczne -Siemens |
04.07.2018DARS
Jestem młodym użytkownikiem w porównaniu do innych właścicieli mam przejechane 21 000 km. Focus kombi 115 km DPF. Samochodzik spala mi z klimą 4,7l lub 4,9 l z klimą przy normalnej jeżdzie 80-110 km/h. W korku jak jadę z Wawy (od 50 do 80km/h) przy EKO JEŹDZIE zszedłem kilka razy na 4,3l a ostatnio 4,2l. Z wyprzedzaniem częstym na 4 i 5 biegu ma super strzał jak się turbina włączy, wtedy jadąc 90-120 spala mi 5,0 do 5,3l. Ci co jeźdżą szybciej piszą 5,5l. Jak przewoziłem załadowany samochód po dach, to jadąc w korku, pokazał mi 6l. Moje wyniki dotyczą tylko wyjazdów z Wawy, przedzierając się w Piątek. Po mieście nim bardzo mało jeżdżę, więc się nie wypowiadam na temat spalania, ale więcej niż 6,5 mi nie pokazał. Polecam samochód na trasy, super auto dla rodziny. Troszkę wolny na 1 biegu, 2 i 3 już idzie lepiej, 4 i 5 rewelacja, 6 nie używam nie ma gdzie.
01.04.2018Jacek
Jestem drugim właścicielem auta. Z historii serwisowej wynika, że rozrząd był wymieniony przy przebiegu 180 tyś. Km. DPF jest bezobsługowy. Turbina i sprzęgło fabryczne i bez oznak zużycia. Silnik bardzo oszczędny. Spalanie w trasie na drogach krajowych 4.4 L. Na autostradzie przy 140 km/h z tempomatem 5.5 do 6 w zależności od tego czy jadę z wiatrem czy pod wiatr. W mieście nie wiem jakie jest spalanie, autem jeżdżę głównie w trasy. Silnik jest zespolony z sześciobiegową skrzynią biegów. Bardzo ładnie przyśpiesza na 4 i 5 biegu. W wersji 115 jest dynamiczny również na 6 biegu. Wyprzedzanie TIRów czy kolumny osobówek na krajówkach jest bezproblemowe. Ze względu na popularność silnika ceny części są stosunkowo niskie. Dwumas ok. 700 zł. Wtryski Siemens w ASO w tej samej cenie. Jako właściciel focusa, polecam ten silnik. Przy gabarytach i masie tego auta sprawdza się znakomicie. Olej zmieniam co 15 tyś km. Podczas serwisu olejowego wymieniam również filtr paliwa.
28.12.2014Bartosz
Mogę spokojnie polecić ten silnik. Jeździ się nim bardzo dobrze. Do spokojnej jazdy w ramach rozsądku oczywiście - prędkości przepisowe, ewentualnie+10/20km/h w 100% wystarczający. Wiadomo nie zapewnia sportowych wrażeń, ale myślę, że nikt nie kupuje 95 konnego diesla do sportowej jazdy, natomiast w zwykłej jeździe jest super. Jeśli trzeba jechać ekonomicznie przy sprzyjających warunkach jadąc do 120 można ze spalaniem zejść do 4,7l/100km, w mieście pali mi ok5,8. Po autostradzie w miarę zgodnie z przepisami 5,2L. Jak trzeba wyprzedzić to redukcja na 3 lub 4 ogień w palnik i też spokojnie tiry nie są problemem. Podsumowując bardzo rozważny silnik dla spokojnie i rozważnie jeżdżących ludzi. Do jazdy na codzień w sam raz.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:5.5l/100km
Spalanie - trasa:4l/100km
Spalanie - średnie:4.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7l/100km
Spalanie - trasa:5l/100km
Spalanie - średnie:6l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.5l/100km
Spalanie - trasa:5l/100km
Spalanie - średnie:6l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8l/100km
Spalanie - trasa:6l/100km
Spalanie - średnie:7l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.0l/100km
Spalanie - trasa:5.0l/100km
Spalanie - średnie:5.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:5.6l/100km
Spalanie - trasa:4.5l/100km
Spalanie - średnie:5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:5.2l/100km
Spalanie - trasa:4.9l/100km
Spalanie - średnie:5.0l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:5.8l/100km
Spalanie - trasa:4.5l/100km
Spalanie - średnie:5.2l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.5l/100km
Spalanie - trasa:5.3l/100km
Spalanie - średnie:6.0l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7.5l/100km
Spalanie - trasa:12l/100km
Spalanie - średnie:8l/100km
Polecane silniki