alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)Wyświetleń: 73886

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna193
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W30 Niskopyłowy
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.140.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.6

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10527011.83.7
2.0 TDCi1403208.95.7
1.6 TDCi9523012.65,1

04.07.2018DARSTak

Jestem młodym użytkownikiem w porównaniu do innych właścicieli mam przejechane 21 000 km. Focus kombi 115 km DPF. Samochodzik spala mi z klimą 4,7l lub 4,9 l z klimą przy normalnej jeżdzie 80-110 km/h. W korku jak jadę z Wawy (od 50 do 80km/h) przy EKO JEŹDZIE zszedłem kilka razy na 4,3l a ostatnio 4,2l. Z wyprzedzaniem częstym na 4 i 5 biegu ma super strzał jak się turbina włączy, wtedy jadąc 90-120 spala mi 5,0 do 5,3l. Ci co jeźdżą szybciej piszą 5,5l. Jak przewoziłem załadowany samochód po dach, to jadąc w korku, pokazał mi 6l. Moje wyniki dotyczą tylko wyjazdów z Wawy, przedzierając się w Piątek. Po mieście nim bardzo mało jeżdżę, więc się nie wypowiadam na temat spalania, ale więcej niż 6,5 mi nie pokazał. Polecam samochód na trasy, super auto dla rodziny. Troszkę wolny na 1 biegu, 2 i 3 już idzie lepiej, 4 i 5 rewelacja, 6 nie używam nie ma gdzie.


01.04.2018Jacek Tak

Jestem drugim właścicielem auta. Z historii serwisowej wynika, że rozrząd był wymieniony przy przebiegu 180 tyś. Km. DPF jest bezobsługowy. Turbina i sprzęgło fabryczne i bez oznak zużycia. Silnik bardzo oszczędny. Spalanie w trasie na drogach krajowych 4.4 L. Na autostradzie przy 140 km/h z tempomatem 5.5 do 6 w zależności od tego czy jadę z wiatrem czy pod wiatr. W mieście nie wiem jakie jest spalanie, autem jeżdżę głównie w trasy. Silnik jest zespolony z sześciobiegową skrzynią biegów. Bardzo ładnie przyśpiesza na 4 i 5 biegu. W wersji 115 jest dynamiczny również na 6 biegu. Wyprzedzanie TIRów czy kolumny osobówek na krajówkach jest bezproblemowe. Ze względu na popularność silnika ceny części są stosunkowo niskie. Dwumas ok. 700 zł. Wtryski Siemens w ASO w tej samej cenie. Jako właściciel focusa, polecam ten silnik. Przy gabarytach i masie tego auta sprawdza się znakomicie. Olej zmieniam co 15 tyś km. Podczas serwisu olejowego wymieniam również filtr paliwa.


28.12.2014BartoszTak

Mogę spokojnie polecić ten silnik. Jeździ się nim bardzo dobrze. Do spokojnej jazdy w ramach rozsądku oczywiście - prędkości przepisowe, ewentualnie+10/20km/h w 100% wystarczający. Wiadomo nie zapewnia sportowych wrażeń, ale myślę, że nikt nie kupuje 95 konnego diesla do sportowej jazdy, natomiast w zwykłej jeździe jest super. Jeśli trzeba jechać ekonomicznie przy sprzyjających warunkach jadąc do 120 można ze spalaniem zejść do 4,7l/100km, w mieście pali mi ok5,8. Po autostradzie w miarę zgodnie z przepisami 5,2L. Jak trzeba wyprzedzić to redukcja na 3 lub 4 ogień w palnik i też spokojnie tiry nie są problemem. Podsumowując bardzo rozważny silnik dla spokojnie i rozważnie jeżdżących ludzi. Do jazdy na codzień w sam raz.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 207
Średnia (głosów 14):
(8.95)
Trwałość silnika
 9.21/10
Niezawodność auta
 9.14/10
Spalanie ON
 8.71/10
Koszty utrzymania
 8.71/10

Głosy według opinii:

113

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 195

Opinie użytkowników

Hatchback 10.09.2020
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Trasa 2500 tyś spalenie 4,2 głownie autostrada. Mam auto ponad rok bez jakiekolwiek naprawy. Auto godne polecenia!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:spalanie,koszty utrzymania , wygląd , prowadzenie, komfort i wyposażenie.
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:2012
MK3 1,6 TDCI, 115km 10.09.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Mam to autko trzeci rok. Zakupiłem z przebiegiem 180.000, rocznik 2012. Słowa złego nie mogę powiedzieć na temat tej generacji. W aucie nic się nie psuje mimo bogatego wyposażenia, żadne czujniki ani elektronika nie wysiada. Zawieszenie chodzi jak malina. Ci co piszą, że silnik się psuje i że auto pali jak smok mają jakiś problem z umiejętnością jazdy. Z moją ciężką nogą auto pali ok. 6-7 litrów na mieście. W trasie potrafi zejść poniżej 5 litrów przy prędkościach 120-140km/h. Jeździ się przyjemnie, autko dobrze wygłuszone. Układ kierowniczy precyzyjny. Koszt utrzymania? Nie mam pojęcia. Oleje i filtry wszystkie filtry wymieniane raz w roku to koszt ok. 400zł (powietrze, kabina, olej, paliwo + bańka 5 litrowego dobrego oleju). Wymienione zostały klocki i tarcze przód tył, bo auto jeździło na tych z pierwszego montażu. Koszt? Komplet przód + tył FERODO = 750zł. Czy dużo? nie sądze... POLECAM !!!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:210000
Pablo 11.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Samochód kupiony jako czterolatek z przebiegiem 157 000 km. Po 8 miesiącach eksploatacji na 180 000 km wymieniony rozrząd (z pompą wody i kołem pasowym wału korbowego) i jak na razie jeździmy dalej. Samochód cichy, wygodny. Rewelacyjne prowadzenie i układ hamulcowy. Świetnie zestopniowana skrzynia biegów, nawet goniony do oporu po autostradzie nie chce spalić wiele powyżej 7 litrów. Po W-wie, często w korkach wychodzi mu 6,5 do 7 litrów. Jak nie ma warunków do normalnej jazdy, to januszując można nim próbować przejechać 100 km na 4 litrach ON, ale z drugiej strony, jadąc normalnie i tak wyjdzie mu z 5 litrów, więc za te dodatkowe 4,50 zł można "poszaleć". Może i osiągów mu brak, ale wynagradza ekonomią. Mało miejsca z tyłu, za to foremny i spory bagażnik. Bi-ksenony z doświetlaniem zakrętów działają fenomenalnie, dobrej jakości fabryczny zestaw Bluetooth. Trzeba pamiętać, że ten silnik nie lubi chiptuningu, marnych olejów, nieregularnych serwisów i oszczędzania na materiałach eksploatacyjnych. Filtr paliwa warto robić co 40 000 km, należy również pamiętać o oleju w skrzyni, najlepiej wg starej szkoły, co 60 000 km.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Ekonomia, kultura pracy
Wady:Przeciętne osiągi
Rocznik / Przebieg:Focus Turiner 1,6 TDCi / 2012 / 180 000
genk 03.08.2017
Średnia:
(7.75)
Nie
Opinia: Pomimo tego iż bardzo lubię fordy silnik 1.6 115 nadaje się dla emeryta ewentualnie dla kogoś kto delikatnie muska pedał gazu. Auto jest ociężałe praktycznie się nie zbiera ze świateł. W ruchu miejskim czyli od 0 do 80 km/h troche słabo się nim jeździ, coś nie tak z dopasowaniem skrzyni . Sytuacja się poprawia od 80 do 140km/h to jest optymalna prędkość dla tego wozu. Po za tym podstawowa usterka to basen pod kopem zapasowym w bagażniku. Woda tam cieknie skąd i jak chce. Wnętrze na pierwszy rzut oka przytłaczające po miesiącu robi się przytulne. W bagażniku klapki od bocznych schowków otwierają się jak chcą. przebieg mojego auta 217 000
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wnętrze,
Wady:Silnik , mało miejsca z tyłu.
Rocznik / Przebieg:Focus 2011 1.6 TDCI 115
bart 31.12.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Posiadam wersje trend sport z ładnymi ciemnymi od środka lampami i chromowanymi ramkami przy drzwiach i halogenach co dodaje ładnego wyglądu. Za dopłatą elektrycznie składane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże, bluetooth bardzo dobrej jakości oraz czujniki parkowania z wizualizacją. Brakuje mocy w 4 osoby, przy pełnym załadunku. Niskie spalanie (udało mi się zejść do 3,5 litra na trasie jazda około 90km/h). Trzeba pamiętać aby wymieniać filtr paliwa częściej niż przewiduje producent.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, wyciszenie, dobre zawieszenie
Wady:mało miejsca na nogi z tyłu
Rocznik / Przebieg:trend sport 1,6 tdci /2011/ 225tys
Maniek 31.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Super autko. Duży bagażnik-w drogę na wakacje zapakowany prowiant na cały tydzień + 4 osoby i trasa 1700km w jedną stronę i spisywał się rewelacyjnie i to przy przebiegu już 280000. Niskie spalanie,wysoka kultura pracy,niezawodność i super prowadzenie :) wszystko czego wymagam od auta
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Niezawodność, prowadzenie, kultura pracy, spalanie
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:Kombi/2011/280000
Tomasz 15.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Użytkuje ten model od grudnia 2015, zrobione 12.500 tyś km , jestem w pełni zadowolony .Niskie zużycie paliwa, zrywne, nie ma obaw przy wyprzedzaniu, wygodne, pakowne. Ja polecam :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:zrywność, zuzycie paliwa, wygoda, duzy bagażnik, dobre wyposażenie
Wady:cena zakupu
Rocznik / Przebieg:Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)
Robert 13.09.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Mam ich kilka, kombi mają większe spalanie o pół litra, w trasie niezastąpiony jest tempomat i elastyczność tego silnika, a spalanie w trasie malutkie dopóki nie lata się powyżej 150 km/h, mi nie udało się przekroczyć 7 l pomimo ciśnięcia około 200 km/h do granic kraju i poza nim :) Silnik bez problemu 200-300 tysi ale delikatny na JANUSZY TIUNINGU I NAPRAW ;) OLEJ I DOBRE PALIWKO, samochód mniej pali i ma wyraźnie większą werwę, dlatego załatwiłem sprzęgło w pierwszym. Bardzo dobre opony świetnie trzymające montowane fabrycznie odpowiednie do pojemności silnika, więc fordy ogólnie świetnie się trzymają drogi. Osobiście polecam w wypożyczalni świetnie się spisują i nie ślę w Polskę lawet z powodu bzdur jak to mam miejsce w przypadku nowych niemieckich G..... Porównywalne japończyki też z choinką na desce dojeżdżają do celu... Polskie paliwo zapycha filtry przewidziane na 60 tysięcy w 40 a nawet krócej :) więcej nie trzeba komentować...
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:ZAWIESZENIE, EKONOMIA, SERWIS, JAKOŚĆ WNĘTRZA, Systemy, Oprogramowanie, Wspaniały Tempomat idealnie umiejscowiony,
Wady:Mógłby być tańszy w zakupie, ale niemieckie droższe, a nie lepsze ;)
Rocznik / Przebieg:focus/2014
Wiesław 06.09.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: "Ogólnie autko godne polecenia. Fajna stylistyka wnętrza, oszczędny i dynamiczny silnik. Jedynie do czego mogę się przyczepić to mało miejsca z przodu i z tyłu i bagaznik moglby miec te 500 litrow chociaz. Polecam 115 km wersje, 95 km nie jedzie."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Dobre wyciszenie, Dynamiczny i Oszczędny, Super Zawieszenie
Wady:Słaba jakość wnętrza, mało miejsca na nogi
Rocznik / Przebieg:Focus Kombi Trend Sport/2013/172000
Tomek 19.07.2016
Średnia:
(5.00)
Nie
Opinia: Samochód średniej klasy, podstawowe wersje nie maja nawet podgrzewanych lusterek czy el. szyb tylnych. Do tego jakość wykonania deski średnia, trzeszczy. Po 120 tyś padły wtryski, po 150 tyś wywaliło uszczelkę pod głowicą. I jak tu mówić o super aucie? Pali w mieście ok 8L, w trasie ponad 10-12. Na pełnym zbiorniku robię ok 550 km. Niestety jazda pow 150 km/h robi wir w zbiorniku do tego głośno w środku.
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:12l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Mało, niestety
Wady:wersja kombi strasznie mało miejsca z tyłu, głośny w środku
Rocznik / Przebieg:Ford Focus Kombi 1,6 Tdcim115 km
<<<12>>>