alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio III FL 1.5 dCi 75KM (K9K 612/820)

Renault Clio III FL 1.5 dCi 75KM (K9K 612/820)Wyświetleń: 11813

Renault Clio III FL 1.5 dCi 75KM (K9K 612/820)

Okres produkcji: 2009-2013

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]180
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna165
Przyspieszenie (0-100km/h)15
Spalanie - miasto [l/100km]4.9
Spalanie - trasa [l/100km]3.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 30.000 lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.1

Trasa: 3.9

Średnie: 4.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi6816015.24.5
1.5 dCi8822012.74.4
1.5 dCi106240114.6

20.10.2017MichałTak

Bardzo dobry silnik dynamiczny oszczędny i bezawaryjny,do dziś nalatane ma 143tys bez najmniejszych problemów.Auto przywiezione z Francji zrobiony rozrząd koszt 600 zł z cześciami,wymiana oleju z filtrami 200zl i to wszystko.Auto pali tak mało że sam się dziwie że to jest możliwe średnio 4L trasa 3.4l przy spokojnej jeździe,miasto korki lato klima 5.2L.Silnik bardzo dynamiczny cichy,bardzo dobra elastyczność same przyjemności z jazdy.Reno zrobiło milowy krok do przodu pod względem silników.


18.06.2020CLio IVTak

Polecam jednostkę 75km absolutnie bezawaryjna olej co 10 tys. km i zero problemów z czymkolwiek w silniku. Po chip tuningu do 105 km jednostka świetnie przyspiesza i pali średnio 4.5 w cyklu mieszanym. Spalania poniżej 4 litrów przy prędkościach 90-110 jak najbardziej. Wymieniałem tylko rozrząd przy 90 tys. km i absolutnie nic się nie psuje. Nowe części są za śmieszne pieniądze nie mówiąc o paliwie cały bak 40 litrów wystarcza na ok.1100 km.


30.05.2020Twingo II Ph2Tak

Jak najbardziej polecam. Potrafi się zadowolić w trasie apetytem na paliwo rzędu 2,9 L/100km. Sam byłem w szoku!!! Po miejscu ok. 3,9-4.1 L/100km. Bezawaryjny, dynamiczny i tani w eksploatacji. Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 2):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

qwerty 22.09.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Clio III DCI 75KM Autko jest ok. Spalnie w mieście 5.5 przy jezdzie nie przekraczającej 2000 obr/min, na trasie przy jezdzie 90 km/h 3.5. Od niedawna jeżdżę na chip box obd ( nie mylić z tanimi chińskimi chipami na listwę wtryskową ) i spalanie spadło o około 0.5 litra na 100km przy średniej jezdzie pół na pół miasto trasa.Autko na chip obd jest o wiele żwawsze i lepiej reaguje na gaz, a co za tym idzie nie trzeba go tak deptać przy wyprzedzaniu.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.0l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Niskie spalnie, zwrotny, sporo miejsca jak na to autko, tanie części zamienne.
Wady:Trochę głośny przy prędkościach autostradowych.
Rocznik / Przebieg:Clio III 2012 rok 1.5 dci 75 KM
Mariusz 02.10.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Super jednostka. Silnik rewelacja. Nigdy nie miałem tak niskiego spalania z żadnym samochodzie. Zalety to brak dwumasy oraz filtra DPF
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.6l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:Bardzo lekki oraz zwinny samochód, barszo dobry motor bez dwumasy i filtra DPF
Wady:BRAK
Rocznik / Przebieg:clio/2011/